GERİ DÖN

Lisans Programları


İletişim Fakültesi - Reklamcılık - - Lisans



Program Tanıtımı

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde yer alan Reklamcılık Bölümü, Nisan 2008 yılında kurulmuş ve 2009-2010 öğretim yılından itibaren lisans programına öğrenci kabul etmeye başlamıştır. Program ile uluslararası standartlara uygun, küresel ölçekte kültür ekonomisine katkıda bulanabilecek, nitelikli iletişim çalışmalarını gerçekleştirecek bilgi ve donanıma sahip elemanların yetiştirilmesi ve reklam sektörünün nitelikli eleman ihtiyacının karşılanması amaçlanmaktadır. Reklamcılık Bölümü lisans programı dört yıllık (4 yıl, 8 yarıyıl) bir eğitim süresine sahiptir. Program kapsamında teorik ve uygulamaya yönelik çalışmalarla öğrencilerin hem kuramsal altyapısı oluşturulmakta hem de yaratıcı ve uygulanabilir projeleri üretebilecek donanıma sahip olmaları sağlanmaktadır.

Programı başarıyla tamamlayan mezunlara “Reklamcılık Lisans” diploması verilir.

4 Yıl , 8 Yarıyıl

240 AKTS

TYYÇ-6

006.0414.001.001 - Reklamcılık

Lisans

1. Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak 2. Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı’ndan yeterli puanı almış olmak

Türk Yükseköğretim Kurumları’nda önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi’nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmamıştır. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.

Öğrencilerin mezun olabilmeleri için; programda mevcut olan, toplam 240 AKTS karşılığı ders, bitirme projesi, staj ve benzeri tüm çalışmalarını tamamlamaları, başarısız derslerinin olmaması, mezuniyet derecesini gösteren AGNO değerinin 2,00 veya üzerinde olması gerekir.

Reklamcılık lisans programı; reklamcılık sektörünün her alanında hizmet verebilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmış, etik değerleri özümsemiş, dünya gerçeklerinin farkında olan ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş iletişim uzmanları yetiştirmektedir. Program kapsamında, kuramsal bilgilerin –pazarlama, işletme, yönetim, hukuk, davranış bilimleri vb.- yanı sıra reklamcılık konusunda özgün çalışmaların, yaratıcı projelerin ve uygulanabilir kampanyaların planlanması, hazırlanması –yaratıcı düşünce, reklam yazarlığı, medya planlama, reklam kampanya uygulamaları, reklam fotoğrafçılığı vb.- gibi mesleğe hazırlayan bilgilerin verildiği ders ve uygulamalar yer almaktadır.

Reklamcılık Bölümü lisans programı öğrencileri, iletişim alanında gerekli olan tüm teknik ve kuramsal bilgiler, reklam ve tanıtım çalışmalarında kullanılabilecek temel bilgiler, uygulamaya dönük çalışmalar ile donatılarak sektöre hazırlanmaktadırlar. Bu anlamda ihtiyaç duyulan çok yönlü, yetişmiş, etkili ve bilgili reklamcılık bölümü mezunları olarak sektörün gereksinimlerine cevap verebilecek çeşitli pozisyonlarda görev alabilecek duruma geleceklerdir. Bu doğrultuda program mezunları gerek KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) ile kamu kuruluşlarında kendi alanlarında açılan pozisyonlara, gerekse özel sektörde iletişim çalışmalarını yürüten şirketlerin ilgili pozisyonlarına insan kaynağı ihtiyaçlarını karşılamak için başvuru yapabilirler. Mezunlarımız reklam ajanslarında, müşteri ilişkileri departmanlarında müşteri temsilcisi, stratejik planlama departmanlarında marka ve reklam stratejisti, yaratıcı departmanlarında reklam yazarı, sosyal medya departmanlarında içerik üreticisi gibi pozisyonlarda, özel şirketlerin kurumsal iletişim ve marka yönetimi departmanlarında çeşitli pozisyonlarda çalışabilirler.

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve ilgili anabilim dalı tarafından yapılacak bilim sınavından yeterli puanı alması koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Mezuniyet için öğrencinin müfredat derslerindeki zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile geçmiş olması, 240 AKTS'yi tamamlamış olması, zorunlu staj öğrenimini tamamlamış olması, bitirme projesini tamlamış olması ve en az 2.00 AGNO'ya sahip olması gerekmektedir.

Tam Zamanlı

Program Başkanı Prof. Dr. F. Belma FIRLAR Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Kampüs Bornova/İzmir Tel: +90 232 311 3738 Faks: +90 232 311 8826 Program Başkanı Yardımcısı Doç. Dr. E. Özlem ATAMAN Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Kampüs Bornova/İzmir Tel: +90 232 311 3762 Faks: +90 232 311 8826

Reklamcılık Bölümü kapsamında 3 profesör, 3 doçent, 1 doktor öğretim görevlisi kadrosunda görev yapan öğretim elemanları bulunmaktadır. Ayrıca bölümde çalışmak üzere 1 adet araştırma görevlisi görevlendirilmiştir.


Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar

2020 Yılı (Reklamcılık)

Program Çıktıları

1 İletişim, kitle iletişimi, pazarlama ve reklam konusunda bilgi sahibidir.
2 Sosyal bilimler alanına özgü araştırma yöntemlerine yönelik bilgi sahibidir.
3 Reklamcılık alanı ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
4 Reklamcılığın dönemsel süreçlerini bilir.
5 Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini bilir.
6 İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
7 Görsel tasarım alanında temel bilgilere sahiptir.
8 Bilgi iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibidir.
9 Reklam sektöründe kampanya ve marka yönetme konusunda bilgi sahibidir.
10 Tüketici davranışlarına uygun pazarlama ve reklam stratejileri geliştirme konusunda bilgi sahibidir.
11 Reklamcılık problemlerini çözmede alana özgü bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
12 Reklam kampanyaları planlama sürecini yönetme becerisine sahiptir.
13 Stratejik bir hedef doğrultusunda reklam sürecini tasarlayabilir ve çözümleyebilir.
14 Kendini ifade edebilir ve bir projeyi sunabilme becerisine sahiptir.
15 Görsel tasarım alanındaki temel yazılımları kullanabilir.
16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
17 Tüm reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilir.
18 İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımlar hakkında yorum yapabilir.
19 İletişim ve reklam kampanyaları planlama sürecinde veri derleyebilir, sonuçları çözümleyerek, yorumlayabilir.
20 Temel davranış bilimleri alanında edindiği bilgileri reklamcılık alanında kullanabilir.
21 Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilir.
22 Kampanya sürecinde ajans ve reklamveren arasındaki ilişkiyi yönetebilir.
23 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
24 Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında yorum yapabilir.
25 Reklamcılık alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlayabilir.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001012009 Türkçe TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 - - 2
805001022009 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 - - 2
805001032020 Türkçe EKONOMİYE GİRİŞ Zorunlu 3 - - 3
805001072020 Türkçe İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 3 - - 3
805001232010 İngilizce FOREIGN LANGUAGE-I Zorunlu 4 - - 4
805001332014 Türkçe PAZARLAMA Zorunlu 3 - - 3
805001352020 Türkçe KARİYER PLANLAMA Zorunlu 1 - - 2
805001372020 Türkçe TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Zorunlu 2 1 - 3
805001372025 Türkçe TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Zorunlu 2 2 - -
REK.SEÇ.DERS.1 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 1 Seçmeli - - - 8
Toplam 22 3 0 30
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805000922009 Türkçe TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 - - 2
805000942009 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 - - 2
805001122009 Türkçe YARATICI DÜŞÜNCE YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 4
805001262010 İngilizce FOREIGN LANGUAGE-II Zorunlu 4 - - 4
805001322014 Türkçe PAZARLAMA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ Zorunlu 3 - - 3
805001382020 Türkçe İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 3 - - 3
805001402020 Türkçe SOSYOLOJİNİN TEMEL KAVRAMLARI Zorunlu 3 - - 4
REK.SEÇ.DERS.2 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 2 Seçmeli - - - 8
Toplam 20 0 0 30
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002052020 Türkçe SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 - - 4
805002072009 Türkçe REKLAMCILIK Zorunlu 3 - - 5
805002292020 Türkçe KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI Zorunlu 3 - - 5
805002312020 Türkçe MEDYA OKURYAZARLIĞI Zorunlu 3 - - 4
805002332020 Türkçe AJANS VE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Zorunlu 3 - - 4
MDSD01 İngilizce Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - I - - - -
PFSDG1 Türkçe PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 1 Seçmeli - - - -
REK.SEÇ.DERS.3 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 3 Seçmeli - - - 8
Toplam 15 0 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002022009 Türkçe REKLAMDA GÖRSEL ALGILAMA Zorunlu 3 - - 5
805002062020 Türkçe REKLAM KAMPANYALARI PLANLAMA VE UYGULAMA Zorunlu 3 - - 5
805002342020 Türkçe REKLAM YAZARLIĞI Zorunlu 3 - - 5
805002362020 Türkçe DİJİTAL PAZARLAMA Zorunlu 3 - - 4
805002382020 Türkçe SOSYAL PSİKOLOJİ Zorunlu 3 - - 3
MDSD02 İngilizce Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - II - - - -
PFSDG2 Türkçe PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 2 Seçmeli - - - -
REK.SEÇ.DERS.4 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 4 Seçmeli - - - 8
Toplam 15 0 0 30
5. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
10820508T11315 Türkçe STAJ Zorunlu - - - 3
805002482022 Türkçe İLETİŞİM HUKUKU Zorunlu 3 - - 4
805003052022 Türkçe MEDYA PLANLAMA VE SATIN ALMA Zorunlu 3 - - 4
805003152022 Türkçe DİJİTAL PAZARLAMA İLETİŞİMİ Zorunlu 3 - - 3
805003172022 Türkçe TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Zorunlu 3 - - 4
805003192022 Türkçe STRATEJİK PLANLAMA Zorunlu 3 - - 4
FSD-1(REKLAMCILIK) Türkçe FAKÜLTE SEÇMELİ DERS GRUBU 1 Seçmeli 3 - - -
MDSD03 İngilizce Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - III - - - -
PFSDG3 Türkçe PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 3 Seçmeli - - - -
ÜNİV.SEÇ.DERS.I Türkçe ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERS I Seçmeli - - - -
Toplam 18 0 0 22
6. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
10820508T11315 Türkçe STAJ Zorunlu - - - 3
805003022022 Türkçe REKLAM USTALARI I Zorunlu 3 - - 6
805003042009 Türkçe REKLAM ARAŞTIRMALARI VE ETKİNLİK ÖLÇÜMÜ Zorunlu 3 - - 5
805003162022 Türkçe İŞ SAĞLIĞI GÜVENLİĞİ (İSG) Zorunlu 2 - - 2
805003182020 Türkçe DİJİTAL REKLAMCILIK Zorunlu 3 - - 6
FSD-2(REKLAMCILIK) Türkçe FAKÜLTE SEÇMELİ DERS GRUBU 2 Seçmeli 3 - - -
MDSD04 İngilizce Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - IV - - - -
PFSDG4 Türkçe PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 4 Seçmeli - - - -
ÜNİV.SEÇ.DERS.II Türkçe ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERS II Seçmeli - - - -
Toplam 14 0 0 22
7. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004352020 Türkçe GİRİŞİMCİLİK Zorunlu 3 - - 5
805004372020 Türkçe NÖROPAZARLAMA Zorunlu 3 - - 5
805004392024 Türkçe BİTİRME PROJESİ I Zorunlu - 2 - -
805004412020 Türkçe REKLAM USTALARI II Zorunlu 3 - - 5
MDSD05 İngilizce Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - V - - - -
PFSDG5 Türkçe PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 5 Seçmeli - - - -
REK.SEÇ.DERS.7 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 7 Seçmeli - - - 8
Toplam 9 2 0 23
8. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004042023 Türkçe REKLAM VE ETİK Zorunlu 3 - - 4
805004362020 Türkçe SİYASAL İLETİŞİM Zorunlu 3 - - 5
805004382023 Türkçe MARKA YÖNETİMİ Zorunlu 3 - - 4
805004402024 Türkçe BİTİRME PROJESİ II Zorunlu - 2 - -
CHA001 Türkçe ÇOCUK HAKLARI VE AİLE EĞİTİMİ Zorunlu 1 - - 2
MDSD06 İngilizce Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - VI - - - -
PFSDG6 Türkçe PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 6 Seçmeli - - - -
REK.SEÇ.DERS.8 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 8 Seçmeli - - - 8
Toplam 10 2 0 23
REK.SEÇ.DERS.1 - SEÇMELİ DERS GRUBU 1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001092020 Türkçe BİLGİSAYARA GİRİŞ Seçmeli 1 2 - 4
805001132020 Türkçe ÜNİVERSİTE YAŞAMINA GEÇİŞ Seçmeli - 3 - 4
805001172020 Türkçe KONUŞMA EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 4
805001212020 Türkçe TELEVİZYONDA YAPIM VE UYGULAMALARA GİRİŞ Seçmeli 3 - - 4
805001412020 Türkçe TEMEL HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli 3 - - 4
805001412021 Türkçe AKADEMİK TÜRKÇE Seçmeli 3 - - 4
REK.SEÇ.DERS.2 - SEÇMELİ DERS GRUBU 2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001062020 Türkçe SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ Seçmeli 3 - - 4
805001162020 Türkçe TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Seçmeli - 3 - 4
805001422020 Türkçe YARATICI DRAMA Seçmeli 1 2 - 4
805001442020 Türkçe SPİKERLİK VE SUNUCULUK TEKNİK EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 4
805001452022 Türkçe REKLAM FİLMİ YAPIMI Seçmeli 3 - - 4
PFSDG1 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
REK.SEÇ.DERS.3 - SEÇMELİ DERS GRUBU 3
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002392020 Türkçe KİŞİLERARASI İLETİŞİM Seçmeli 3 - - 4
805002412020 Türkçe REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Seçmeli 3 - - 4
805002412022 Türkçe REKLAMCILIK VE SANAT AKIMLARI ETKİLEŞİMİ Seçmeli 3 - - 4
805002432020 Türkçe RADYODA ANONS VE SÖYLEŞİ TEKNİKLERİ Seçmeli 1 2 - 4
805002532021 Türkçe SES VE EFEKT UYGULAMALARI Seçmeli 3 - - 4
805002552021 Türkçe MESLEKİ İNGİLİZCE I Seçmeli 3 - - 4
PFSDG2 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
REK.SEÇ.DERS.4 - SEÇMELİ DERS GRUBU 4
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002422020 Türkçe KURUMSAL PAZARLAMA Seçmeli 3 - - 4
805002442020 Türkçe SUNUM VE TOPLANTI TEKNİKLERİ Seçmeli 3 - - 4
805002462020 Türkçe REKLAM TARİHİ Seçmeli 3 - - 4
805002502020 Türkçe REKLAM SEMİNERLERİ Seçmeli 3 - - 4
805002542021 Türkçe MESLEKİ İNGİLİZCE II Seçmeli 3 - - 4
805002562021 Türkçe BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ BAĞIMLILIĞI Seçmeli 3 - - 4
FSD-1(REKLAMCILIK) - FAKÜLTE SEÇMELİ DERS GRUBU 1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
0804003112021 Türkçe TEMEL TASARIM PROGRAMLARI 1 Seçmeli 3 - - 5
0804003152021 Türkçe BİLGİ TOPLUMU VE BİLGİ YÖNETİMİ Seçmeli 3 - - 5
0804003172021 Türkçe KURUMSAL İMAJ Seçmeli 3 - - 5
0804003272021 Türkçe SİNEMADA TÜRLER Seçmeli 3 - - 5
0804003812021 Türkçe GÜNDELİK HAYATIN DÖNÜŞÜMÜ VE MEDYA Seçmeli 3 - - 5
0804003832021 Türkçe AYRIMCILIK,NEFRET SÖYLEMİ VE MEDYA Seçmeli 3 - - 5
0804003852021 Türkçe KAMUOYU VE GAZETECİLİK Seçmeli 3 - - 5
0804003872021 Türkçe YENİ MEDYADA ETİK Seçmeli 3 - - 5
0804003892021 Türkçe GRAFİK TASARIMI Seçmeli 3 - - 5
0804003912021 Türkçe TELEVİZYON HABERCİLİĞİ Seçmeli 3 - - 5
0804003932021 Türkçe SAYFA TASARIMI Seçmeli 3 - - 5
0804003952021 Türkçe MEDYA EKONOMİSİ Seçmeli 3 - - 5
0804003972021 Türkçe KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR Seçmeli 3 - - 5
0804003992021 Türkçe FOTOĞRAF ÇÖZÜMLEMELERİ Seçmeli 3 - - 5
PFSDG3 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 3
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ÜNİV.SEÇ.DERS.I - ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERS I
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
Bİİ305DSG Türkçe DİN SOSYOLOJİSİNE GİRİŞ Seçmeli 2 - - 3
DTMK305TEMT Türkçe TEMEL MÜZİK TERMİNOLOJİSİ I Seçmeli 2 - - 3
İLE305REKY Türkçe REKLAMDA YARATICILIK VE YARATICI STRATEJİLER Seçmeli 2 - - 3
YEN305GYKA Türkçe GİRİŞİMCİLİKTE YATIRIM KARAR ANALİZLERİ Seçmeli 2 - - 3
FSD-2(REKLAMCILIK) - FAKÜLTE SEÇMELİ DERS GRUBU 2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
0804003202021 Türkçe SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KALKINMA Seçmeli 3 - - 5
804003142021 Türkçe YAKIN İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Seçmeli 3 - - 4
804003162019 Türkçe LOBİCİLİK Seçmeli 3 - - 5
804003222021 Türkçe Hİ'DE UYGULAMA MODEL VE STRATEJİLERİ Seçmeli 3 - - 5
804003262021 Türkçe SİNEMADA PSİKOLOJİ Seçmeli 3 - - 5
804003322021 Türkçe REKLAM ÜRETİMİNDE SESLENDİRME TEKNİKLERİ Seçmeli 3 - - 5
804003342021 Türkçe TEMEL TASARIM PROGRAMLARI 2 Seçmeli 3 - - 5
804003382021 Türkçe GAZETECİLİKTE ALAN ARAŞTIRMASI VE UYGULAMALARI Seçmeli 3 - - 4
804003402021 Türkçe EKONOMİ MUHABİRLİĞİ Seçmeli 3 - - 5
804003442021 Türkçe DERGİ HABERCİLİĞİ Seçmeli 3 - - 4
804003462021 Türkçe ÜÇ BOYUTLU NESNE MODELLEME Seçmeli 3 - - 5
804003482021 Türkçe MEDYA VE SİVİL TOPLUM Seçmeli 3 - - 5
804003642021 Türkçe WEB TASARIMI Seçmeli 3 - - 5
PFSDG4 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 4
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
ÜNİV.SEÇ.DERS.II - ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERS II
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
Bİİ305DS Türkçe DİN VE SANAT Seçmeli 2 - - 3
Bİİ306DİVKA Türkçe DİNLER VE KADIN Seçmeli 2 - - 3
ENF305WEB Türkçe WEB TASARIMI Seçmeli 2 - - 3
FEN305BİYO Türkçe BİYOTEKNOLOJİ Seçmeli 2 - - 3
MOD306MLB Türkçe MALZEME BİLGİSİ Seçmeli 2 - - 3
YEN306GİPH Türkçe GİRİŞİMCİLİK VE İŞ PLANI HAZIRLAMA Seçmeli 2 - - 3
YEN306GTOD Türkçe GİRİŞİMCİLİKTE TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME Seçmeli 2 - - 3
PFSDG5 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 5
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
REK.SEÇ.DERS.7 - SEÇMELİ DERS GRUBU 7
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002352022 Türkçe MİTOLOJİ VE GÖRSEL SANATLAR Seçmeli 3 - - 4
805004152020 Türkçe REKLAM ANALİZLERİ Seçmeli 3 - - 4
805004492020 Türkçe MESLEKİ İNGİLİZCE III Seçmeli 3 - - 4
805004512020 Türkçe TÜKETİM KÜLTÜRÜ Seçmeli 3 - - 4
805004532020 Türkçe FİLM ELEŞTİRİSİ Seçmeli 3 - - 4
805004572020 Türkçe SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI Seçmeli 3 - - 4
805004592020 Türkçe KÜLTÜREL FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ Seçmeli 3 - - 4
PFSDG6 - PEDAGOJİK FORMASYON SEÇMELİ DERS GRUBU 6
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
REK.SEÇ.DERS.8 - SEÇMELİ DERS GRUBU 8
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004442020 Türkçe RADYO REKLAMCILIĞI VE YAPIMI Seçmeli 1 2 - 4
805004462020 Türkçe MESLEKİ İNGİLİZCE IV Seçmeli 3 - - 4
805004502020 Türkçe MEDYA VE MİZAH Seçmeli 3 - - 4
805004522020 Türkçe KİTLE İLETİŞİM KURAMLARINA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - - 4

2021 Yılı Yandal Müfredatı(Gzt öğr.)(Reklamcılık)

Program Çıktıları

1 İletişim, kitle iletişimi, pazarlama ve reklam konusunda bilgi sahibidir.
2 Sosyal bilimler alanına özgü araştırma yöntemlerine yönelik bilgi sahibidir.
3 Reklamcılık alanı ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
4 Reklamcılığın dönemsel süreçlerini bilir.
5 Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini bilir.
6 İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
7 Görsel tasarım alanında temel bilgilere sahiptir.
8 Bilgi iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibidir.
9 Reklam sektöründe kampanya ve marka yönetme konusunda bilgi sahibidir.
10 Tüketici davranışlarına uygun pazarlama ve reklam stratejileri geliştirme konusunda bilgi sahibidir.
11 Reklamcılık problemlerini çözmede alana özgü bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
12 Reklam kampanyaları planlama sürecini yönetme becerisine sahiptir.
13 Stratejik bir hedef doğrultusunda reklam sürecini tasarlayabilir ve çözümleyebilir.
14 Kendini ifade edebilir ve bir projeyi sunabilme becerisine sahiptir.
15 Görsel tasarım alanındaki temel yazılımları kullanabilir.
16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
17 Tüm reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilir.
18 İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımlar hakkında yorum yapabilir.
19 İletişim ve reklam kampanyaları planlama sürecinde veri derleyebilir, sonuçları çözümleyerek, yorumlayabilir.
20 Temel davranış bilimleri alanında edindiği bilgileri reklamcılık alanında kullanabilir.
21 Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilir.
22 Kampanya sürecinde ajans ve reklamveren arasındaki ilişkiyi yönetebilir.
23 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
24 Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında yorum yapabilir.
25 Reklamcılık alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlayabilir.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001332014 Türkçe PAZARLAMA Zorunlu 3 - - 3
İLEREKDERS1 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 1 Seçmeli 3 - - -
Toplam 6 0 0 3
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001122009 Türkçe YARATICI DÜŞÜNCE YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 4
805001322014 Türkçe PAZARLAMA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ Zorunlu 3 - - 3
İLEREKDERS2 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 2 Seçmeli 3 - - -
Toplam 9 0 0 7
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002072009 Türkçe REKLAMCILIK Zorunlu 3 - - 5
İLEREKDERS3 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 3 Seçmeli 3 - - -
Toplam 6 0 0 5
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002022009 Türkçe REKLAMDA GÖRSEL ALGILAMA Zorunlu 3 - - 5
805002062020 Türkçe REKLAM KAMPANYALARI PLANLAMA VE UYGULAMA Zorunlu 3 - - 5
805002342020 Türkçe REKLAM YAZARLIĞI Zorunlu 3 - - 5
İLEREKDERS4 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 4 Seçmeli 3 - - -
Toplam 12 0 0 15
5. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805003052022 Türkçe MEDYA PLANLAMA VE SATIN ALMA Zorunlu 3 - - 4
805003172022 Türkçe TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Zorunlu 3 - - 4
805003302022 Türkçe STRATEJİK PLANLAMA Zorunlu 3 - - 4
Toplam 9 0 0 12
6. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805003022022 Türkçe REKLAM USTALARI I Zorunlu 3 - - 6
805003042009 Türkçe REKLAM ARAŞTIRMALARI VE ETKİNLİK ÖLÇÜMÜ Zorunlu 3 - - 5
805003182020 Türkçe DİJİTAL REKLAMCILIK Zorunlu 3 - - 6
Toplam 9 0 0 17
7. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004372020 Türkçe NÖROPAZARLAMA Zorunlu 3 - - 5
İLEREKDERS7 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 7 Seçmeli 3 - - -
Toplam 6 0 0 5
8. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004042009 Türkçe REKLAM VE ETİK Zorunlu 3 - - 5
805004382020 Türkçe MARKA YÖNETİMİ Zorunlu 3 - - 5
İLEREKDERS8 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 8 Seçmeli 3 - - -
Toplam 9 0 0 10
İLEREKDERS1 - SEÇMELİ DERS GRUBU 1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001172020 Türkçe KONUŞMA EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS2 - SEÇMELİ DERS GRUBU 2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001422020 Türkçe YARATICI DRAMA Seçmeli 1 2 - 4
805001452022 Türkçe REKLAM FİLMİ YAPIMI Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS3 - SEÇMELİ DERS GRUBU 3
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002412020 Türkçe REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS4 - SEÇMELİ DERS GRUBU 4
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002422020 Türkçe KURUMSAL PAZARLAMA Seçmeli 3 - - 4
805002462020 Türkçe REKLAM TARİHİ Seçmeli 3 - - 4
805002502020 Türkçe REKLAM SEMİNERLERİ Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS7 - SEÇMELİ DERS GRUBU 7
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805003492020 Türkçe SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI Seçmeli 3 - - 4
805004152020 Türkçe REKLAM ANALİZLERİ Seçmeli 3 - - 4

2021 Yılı Yandal Müfredatı(RTS öğr.)(Reklamcılık)

Program Çıktıları

1 İletişim, kitle iletişimi, pazarlama ve reklam konusunda bilgi sahibidir.
2 Sosyal bilimler alanına özgü araştırma yöntemlerine yönelik bilgi sahibidir.
3 Reklamcılık alanı ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
4 Reklamcılığın dönemsel süreçlerini bilir.
5 Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini bilir.
6 İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
7 Görsel tasarım alanında temel bilgilere sahiptir.
8 Bilgi iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibidir.
9 Reklam sektöründe kampanya ve marka yönetme konusunda bilgi sahibidir.
10 Tüketici davranışlarına uygun pazarlama ve reklam stratejileri geliştirme konusunda bilgi sahibidir.
11 Reklamcılık problemlerini çözmede alana özgü bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
12 Reklam kampanyaları planlama sürecini yönetme becerisine sahiptir.
13 Stratejik bir hedef doğrultusunda reklam sürecini tasarlayabilir ve çözümleyebilir.
14 Kendini ifade edebilir ve bir projeyi sunabilme becerisine sahiptir.
15 Görsel tasarım alanındaki temel yazılımları kullanabilir.
16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
17 Tüm reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilir.
18 İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımlar hakkında yorum yapabilir.
19 İletişim ve reklam kampanyaları planlama sürecinde veri derleyebilir, sonuçları çözümleyerek, yorumlayabilir.
20 Temel davranış bilimleri alanında edindiği bilgileri reklamcılık alanında kullanabilir.
21 Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilir.
22 Kampanya sürecinde ajans ve reklamveren arasındaki ilişkiyi yönetebilir.
23 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
24 Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında yorum yapabilir.
25 Reklamcılık alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlayabilir.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001332014 Türkçe PAZARLAMA Zorunlu 3 - - 3
İLEREKDERS1 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 1 Seçmeli 3 - - -
Toplam 6 0 0 3
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001122009 Türkçe YARATICI DÜŞÜNCE YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 4
805001322014 Türkçe PAZARLAMA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ Zorunlu 3 - - 3
İLEREKDERS2 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 2 Seçmeli 3 - - -
Toplam 9 0 0 7
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
3.REK.SEÇ.DERS.3 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU-3 Seçmeli - - - -
805002072009 Türkçe REKLAMCILIK Zorunlu 3 - - 5
Toplam 3 0 0 5
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002022009 Türkçe REKLAMDA GÖRSEL ALGILAMA Zorunlu 3 - - 5
805002062020 Türkçe REKLAM KAMPANYALARI PLANLAMA VE UYGULAMA Zorunlu 3 - - 5
805002342020 Türkçe REKLAM YAZARLIĞI Zorunlu 3 - - 5
İLEREKDERS4 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 4 Seçmeli 3 - - -
Toplam 12 0 0 15
5. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805003052022 Türkçe MEDYA PLANLAMA VE SATIN ALMA Zorunlu 3 - - 4
805003172022 Türkçe TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Zorunlu 3 - - 4
805003192022 Türkçe STRATEJİK PLANLAMA Zorunlu 3 - - 4
Toplam 9 0 0 12
6. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805003022022 Türkçe REKLAM USTALARI I Zorunlu 3 - - 6
805003042009 Türkçe REKLAM ARAŞTIRMALARI VE ETKİNLİK ÖLÇÜMÜ Zorunlu 3 - - 5
805003182020 Türkçe DİJİTAL REKLAMCILIK Zorunlu 3 - - 6
Toplam 9 0 0 17
7. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004372020 Türkçe NÖROPAZARLAMA Zorunlu 3 - - 5
İLEREKDERS7 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 7 Seçmeli 3 - - -
Toplam 6 0 0 5
8. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004042009 Türkçe REKLAM VE ETİK Zorunlu 3 - - 5
805004382020 Türkçe MARKA YÖNETİMİ Zorunlu 3 - - 5
REK.SEÇ.DERS.8 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 8 Seçmeli - - - -
Toplam 6 0 0 10
İLEREKDERS1 - SEÇMELİ DERS GRUBU 1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001172020 Türkçe KONUŞMA EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS2 - SEÇMELİ DERS GRUBU 2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001422020 Türkçe YARATICI DRAMA Seçmeli 1 2 - 4
3.REK.SEÇ.DERS.3 - SEÇMELİ DERS GRUBU-3
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002412020 Türkçe REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS4 - SEÇMELİ DERS GRUBU 4
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002102009 Türkçe REKLAM TARİHİ Seçmeli 3 - - 4
805002122009 Türkçe REKLAM SEMİNERLERİ Seçmeli 3 - - 4
805002422020 Türkçe KURUMSAL PAZARLAMA Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS7 - SEÇMELİ DERS GRUBU 7
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004132009 Türkçe REKLAM ANALİZLERİ Seçmeli 3 - - 4
805004572020 Türkçe SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI Seçmeli 3 - - 4
REK.SEÇ.DERS.8 - SEÇMELİ DERS GRUBU 8
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004502020 Türkçe MEDYA VE MİZAH Seçmeli 3 - - 4

2021 Yılı Yandal Müfredatı(HİT öğr.)(Reklamcılık)

Program Çıktıları

1 İletişim, kitle iletişimi, pazarlama ve reklam konusunda bilgi sahibidir.
2 Sosyal bilimler alanına özgü araştırma yöntemlerine yönelik bilgi sahibidir.
3 Reklamcılık alanı ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
4 Reklamcılığın dönemsel süreçlerini bilir.
5 Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini bilir.
6 İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
7 Görsel tasarım alanında temel bilgilere sahiptir.
8 Bilgi iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibidir.
9 Reklam sektöründe kampanya ve marka yönetme konusunda bilgi sahibidir.
10 Tüketici davranışlarına uygun pazarlama ve reklam stratejileri geliştirme konusunda bilgi sahibidir.
11 Reklamcılık problemlerini çözmede alana özgü bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
12 Reklam kampanyaları planlama sürecini yönetme becerisine sahiptir.
13 Stratejik bir hedef doğrultusunda reklam sürecini tasarlayabilir ve çözümleyebilir.
14 Kendini ifade edebilir ve bir projeyi sunabilme becerisine sahiptir.
15 Görsel tasarım alanındaki temel yazılımları kullanabilir.
16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
17 Tüm reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilir.
18 İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımlar hakkında yorum yapabilir.
19 İletişim ve reklam kampanyaları planlama sürecinde veri derleyebilir, sonuçları çözümleyerek, yorumlayabilir.
20 Temel davranış bilimleri alanında edindiği bilgileri reklamcılık alanında kullanabilir.
21 Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilir.
22 Kampanya sürecinde ajans ve reklamveren arasındaki ilişkiyi yönetebilir.
23 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
24 Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında yorum yapabilir.
25 Reklamcılık alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlayabilir.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
İLEREKDERS1 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 1 Seçmeli 3 - - -
Toplam 3 0 0
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001122009 Türkçe YARATICI DÜŞÜNCE YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 4
İLEREKDERS2 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 2 Seçmeli 3 - - -
Toplam 6 0 0 4
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
İLEREKDERS3 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 3 Seçmeli 3 - - -
Toplam 3 0 0
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002342020 Türkçe REKLAM YAZARLIĞI Zorunlu 3 - - 5
İLEREKDERS4 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 4 Seçmeli 3 - - -
Toplam 6 0 0 5
5. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805003152020 Türkçe DİJİTAL PAZARLAMA İLETİŞİMİ Zorunlu 3 - - 3
805003192020 Türkçe STRATEJİK PLANLAMA Zorunlu 3 - - 4
İLEREKDERS5 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 5 Seçmeli 3 - - -
Toplam 9 0 0 7
6. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805003022022 Türkçe REKLAM USTALARI I Zorunlu 3 - - 6
805003042009 Türkçe REKLAM ARAŞTIRMALARI VE ETKİNLİK ÖLÇÜMÜ Zorunlu 3 - - 5
805003182020 Türkçe DİJİTAL REKLAMCILIK Zorunlu 3 - - 6
İLEREKDERS6 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 6 Seçmeli 3 - - -
Toplam 12 0 0 17
7. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004372020 Türkçe NÖROPAZARLAMA Zorunlu 3 - - 5
805004412020 Türkçe REKLAM USTALARI II Zorunlu 3 - - 5
İLEREKDERS7 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 7 Seçmeli 3 - - -
Toplam 9 0 0 10
8. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004042009 Türkçe REKLAM VE ETİK Zorunlu 3 - - 5
İLEREKDERS8 Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU 8 Seçmeli 3 - - -
Toplam 6 0 0 5
İLEREKDERS1 - SEÇMELİ DERS GRUBU 1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001172020 Türkçe KONUŞMA EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS2 - SEÇMELİ DERS GRUBU 2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805001452022 Türkçe REKLAM FİLMİ YAPIMI Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS3 - SEÇMELİ DERS GRUBU 3
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002192012 Türkçe REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS4 - SEÇMELİ DERS GRUBU 4
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805002102009 Türkçe REKLAM TARİHİ Seçmeli 3 - - 4
805002122009 Türkçe REKLAM SEMİNERLERİ Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS7 - SEÇMELİ DERS GRUBU 7
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805003522022 Türkçe KÜLTÜREL FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ Seçmeli 3 - - 4
805004152022 Türkçe REKLAM ANALİZLERİ Seçmeli 3 - - 4
İLEREKDERS8 - SEÇMELİ DERS GRUBU 8
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
805004442020 Türkçe RADYO REKLAMCILIĞI VE YAPIMI Seçmeli 1 2 - 4
805004502020 Türkçe MEDYA VE MİZAH Seçmeli 3 - - 4