2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
E-Öğrenme
1 | Doğru kaynaklara erişim, doğru sayıltı kurgulama becerileri ile eleştirel bakış açısı edinebilme, nedensellik ve eşseyirlilik sorgulamalarını özümleyebilme ve benimseyebilme |
2 | Canlı organizmanın en yalından (prokaryot) en karmaşık (çoğul organ sistemli ökaryot) olanına kadar ortak-temel ve kendi türüne özgü işlevlerini ayırd edebilme, tanımlayabilme |
3 | Canlıda, özellikle insanda yapı-işlev-davranış bağıntılarını ve bunların etkileşimlerini tanıma ve tanımlayabilme; canlı / insan-çevre etkileşimini kavrayabilme, sorgulayabilme ve çözümleyebilme; edindiği bulgu, sonuç ve deneyimleri başta insan olmak üzere, tüm canlılar ve doğa yararına kullanma amacını benimseyebilme |
4 | Canlıda, özellikle insanda temel kontrol sistemleri olarak bilinen sinir, endokrin ve bağışıklık sistemlerini molekül, hücre, doku, organ ve organ sistemi düzeyinde irdeleyebilme, bütünsel anlayışla kavrayarak, etkileşim ve eşgüdümlerini yorumlayabilme; hiyerarşik bağlamda, kontrol sistemlerinin yönetimindeki diğer organ sistemlerinin temel görev ve katkılarını, gerek kendi içlerinde, gerekse tüm organizma düzeyinde evrimsel ve gelişimsel plastisite gerçekleri ışığında açıklayabilme |
5 | In-vivo, in-vitro, ex-vivo gözlem, deney ve yordamalarını amaca uygun şekilde, gerçeğe en yakın paradigmalar çerçevesinde, gerek tıbbi, gerekse deneysel etik temelinde yürütebilme ve yorumlama; en uygun parametreleri belirleyerek, en güvenilir ve geçerli veri edinme ve işleme (istatistiksel değerlendirme) becerilerini kazanabilme |
6 | Farklı disiplin ve mesleklerden takım, akran, alt ve üst elemanlar, öğrenciler ve genelde tüm toplumla bilgi, beceri ve kaynakları paylaşarak iletişebilme, sunum, yayım, farkındalık eğitimi fırsatlarını iyi kullanarak, araştırmaların katma değerini artırarak bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürebilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9301085012023 | Türkçe | Temel Fızyolojı I (Kan, İmmün Sıstem ve Dolaşım Sıstemı) | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9301085032023 | Türkçe | Temel Fızyolojı II (Solunum, Boşaltım Sıstemı) | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
9301085052023 | Türkçe | Temel Fızyolojı III (Sındırım, Metabolızma, Kas Fızyolojısı) | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
930108SEÇ.YL1 | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER1 | Seçmeli | - | - | - | 6 | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | 6 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
930108SEÇ.YL2 | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER2 | Seçmeli | - | - | - | 21 | |
BAT102 | Türkçe | Bılımsel Araştırmanın Temellerı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
SBEYLSEM500 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 2 | 0 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ501 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD501 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ502 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD502 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
930108SEÇ.YL1 - SEÇMELİ DERSLER1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9301085062013 | Türkçe | Sınır Sıstemı ve Duyu Fızyolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9301085082013 | Türkçe | Endokrın ve Üreme Sıstemı Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9301085092013 | Türkçe | Sındırım Sıstemı Fızyolojısı ve Metabolızma | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9301085102013 | Türkçe | Solunum ve Boşaltım Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9301085112013 | Türkçe | Kan, İmmun Sıstem ve Dolaşım Sıstemı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9301085122013 | Türkçe | Kas Kasılmasının Moleküler Mekanızmaları | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9301085132013 | Türkçe | Nöroendokrın Fızyolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9301085142013 | Türkçe | Davranışsal Sınırbılım Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301085152013 | Türkçe | Moleküler Araştırma Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301085162013 | Türkçe | Hücre / Doku Kültürü Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301085172013 | Türkçe | Kök Hücre Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301085192016 | Türkçe | Tıbbı Fızyolojı | Seçmeli | 4 | - | - | 12 | |
9301085202018 | Türkçe | Karşılaştırmalı Fızyolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9301085212018 | Türkçe | Beslenme, Metabolızma ve Enerjı Dengesının Düzenlenmesı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
930108SEÇ.YL2 - SEÇMELİ DERSLER2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9301085062013 | Türkçe | Sınır Sıstemı ve Duyu Fızyolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9301085082013 | Türkçe | Endokrın ve Üreme Sıstemı Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9301085092013 | Türkçe | Sındırım Sıstemı Fızyolojısı ve Metabolızma | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9301085102013 | Türkçe | Solunum ve Boşaltım Fızyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9301085112013 | Türkçe | Kan, İmmun Sıstem ve Dolaşım Sıstemı | Seçmeli | 2 | - | - | 8 | |
9301085122013 | Türkçe | Kas Kasılmasının Moleküler Mekanızmaları | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9301085132013 | Türkçe | Nöroendokrın Fızyolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 6 | |
9301085142013 | Türkçe | Davranışsal Sınırbılım Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301085152013 | Türkçe | Moleküler Araştırma Yöntemlerı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301085162013 | Türkçe | Hücre / Doku Kültürü Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301085172013 | Türkçe | Kök Hücre Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301085192016 | Türkçe | Tıbbı Fızyolojı | Seçmeli | 4 | - | - | 12 | |
9301085202018 | Türkçe | Karşılaştırmalı Fızyolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9301085212018 | Türkçe | Beslenme, Metabolızma ve Enerjı Dengesının Düzenlenmesı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |