GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Hemşirelikte Öğretim - - Tezli Yüksek Lisans Programı



Program Tanıtımı

Hemşirelikte Öğretim anabilim dalı yükseklisans programı 1992 yılında kurulmuştur.

Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Hemşirelikte Öğretim Yüksek Lisans diploması verilir.

2 Yıl , 4 Yarıyıl

120 AKTS

TYYÇ-7

0913: Hemşirelik ve Ebelik (12.6-723)

Yüksek Lisans TYYÇ-7

Tezli Yüksek Lisans Programı'na, 15.12.2017 tarihli ve 30271 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” 5. Maddesinde yer alan koşulları sağlayan öğrenciler kabul edilir. “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” 5. Maddesi 11. Fıkrası gereğince yerleştirme puanı 60 ve üzerinde olan adaylar, puanlarına göre en yüksekten başlayarak sıralanır. Kontenjan dahilindeki adaylar başvurdukları programlara kesin kayıt hakkı kazanır. Sıralamaya giren diğer adaylar yedek olarak belirlenir ve ilan edilir. Tezli yüksek lisans programları için sıralamada eşitlik olması halinde ALES puanı yüksek olan adaya öncelik verilir.

Önceki Öğrenmenin tanınmasına ilişkin 15.12.2017 tarihli ve 30271 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” 32. maddesinde yer alan hükümler uygulanır. Bu hükümler gereğince; (1) Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eş değer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış, tez konusu/dönem projesi almamış veya yatay geçiş yapacağı programda yeterlik sınavına tekrar gireceğini ve yeni bir tez/dönem projesi hazırlayacağını kabul eden öğrenci, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile lisansüstü programa yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. (2) Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış olduğu derslerden başarılı olması, ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması ve ilgili programın başvuru koşullarına uygun olması gerekir. (3) Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu lisansüstü programı tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek izleyen yarıyılın başlama tarihinden en az üç hafta önce enstitü müdürlüğüne başvurur. (4) Enstitü müdürlüğü, başvuru belgelerini anabilim/anasanat dalı başkanlığına göndererek birinci fıkradaki koşullar bakımından anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa intibakı için kayıtlanması gereken derslerin isimlerini talep eder. (5) Anabilim/anasanat dalının görüş̧ ve önerileri enstitü yönetim kurulunda incelenir ve öğrencinin yatay geçiş̧ talebinin uygun olup olmadığı yarıyılın başlama tarihinden önce karara bağlanır.

Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programında zorunlu ve seçmeli dersler yer alır. Programın toplam AKTS kredisi 120 olup öğrenci bu krediyi tamamlamak zorundadır. Yeterlik koşulları ve kurallarına ilişkin 15.12.2017 tarihli ve 30271 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” 6.maddesinde yer alan hükümler uygulanır. Bu hükümler gereğince; (1) Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın 4 yarıyıldır ve program en çok 6 yarıyılda tamamlanır. (2) Öğrenci, tezli yüksek lisans programını ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun gerekçeli önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile en az 2 yarıyıl tez çalışması yürütmek koşuluyla 3 yarıyılda tamamlayabilir. (3) Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan öğrencinin programdan ilişiği kesilir. (4) Tezli yüksek lisans programının azami süresi 6 yarıyıldır. Azami süre içinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin programdan ilişiği kesilir.

Tezli yükseklisans programı Hemşirelikte Öğretim anabilimdalı tarafından yürütülmektedir. Disiplinlerarası çalışmalardaki gelişmelere ve ihtiyaçlara göre tasarlanan eğitim programı Ege Üniversitesi 2019-2023 stratejik planın A2: Eğitim faaliyetlerini ulusal ve uluslararası standartlarda sürdürmek” ve A5: Eğitim ve araştırma çıktılarının topluma katkıya dönüşmesini sağlamak” amaçları doğrultusunda oluşturulan H2.1: Eğitim programlarının niteliğinin geliştirilmesi ve niceliğinin artırılması hedefini karşılamakta olup aynı zamanda 11. Kalkınma planının 547. ve 555.maddelerinde yer alan “tüm bireylerin kapsayıcı ve nitelikli bir eğitime ve hayat boyu öğrenme imkanlarına erişimi sağlanarak düşünme, algılama ve problem çözme yeteneği gelişmiş, özgüven ve sorumluluk duygusu ile girişimcilik ve yenilikçilik özelliklerine sahip, demokratik değerleri ve milli kültürü özümsemiş, paylaşıma ve iletişime açık, sanat ve estetik duyguları güçlü, teknoloji kullanımına yatkın, üretken ve mutlu birey yetiştirmek temel amacına (547. Madde)” ve “bireylerin kişilik ve kabiliyetlerinin sürekli olarak gelişimini hedefleyen hayat boyu öğrenme anlayışı toplumun tüm kesimlerine yaygınlaştırılmasına” (555. madde) destek olmaktadır. Tezli yüksek lisans eğitim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Bu programda yer alan öğrenciler, toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını tamamlamak zorundadır. Zorunlu derslerde, hemşirelik eğitimi felsefesi, hemşirenin öğretim rolü, öğrenme-öğretme süreci gibi temel hemşirelik eğitimine, seçmeli derslerde ise öğrencilerin mesleki ve kişisel gelişiminde bilgi, tutum ve beceri kazanmasını sağlayan konular verilmektedir. Yüksek lisans tez aşamasında danışman rehberliğinde, hemşirelik eğitimi, öğrenme-öğretme yöntemleri, hasta eğitimi, hizmet içi eğitim ve sağlık eğitimi gibi konularda bilimsel ve teknolojik alana gerekli katkıları yapabilecek, etkili ve verimli çalışma disiplini kazanmış ve bilimsel araştırmayı yazılı olarak hazırlayabilecek insan gücünün yetiştirilmesi hedeflenmiştir.

Hemşirelikte Öğretim alanında uzmanlaşmış hemşireler Sağlık Bakanlığı, Üniversite ve özel hastanelerde eğitim hemşiresi, klinik sorumlusu, yönetici hemşire olarak veya idari birimlerde çalışabilirler. Üniversitelerin Hemşirelik Fakülte /Yüksekokullarında, Sağlık Bilimleri Fakülteleri Hemşirelik Bölümleri, Sağlık Yüksekokullarında hemşirelik, ebelik ve sağlık memurluğu bölümlerinde akademisyen olarak görev alabilirler.

Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve yazılı veya mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.

Sınavlar ve Ölçme Değerlendirme için 15.12.2017 tarihli ve 30271 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” 36.maddesinde yer alan hükümler uygulanır. Bu hükümler gereğince; (1)Yeterlik, seviye tespit veya ders başarılarını ölçen tüm sınavlar, kağıt ortamında ve tüm adaylara eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir adaya farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir. (2)Lisansüstü derslerin sınavları doğrudan değerlendirme yöntemi ile harf notu olarak değerlendirilir. Bir ders için geçme notu, o dersin ara sınav ve/veya varsa diğer yarıyıl/yıl içi değerlendirme amaçlı etkinliklerden alınmış olan notların ağırlıklı ortalaması ile final notu kullanılarak hesaplanır. (3)Dersin öğretim elemanı, sınav ve değerlendirme amaçlı etkinliklerin geçme notuna katkı yüzdesini kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurur. Yarıyıl içi sınav ve değerlendirme amaçlı etkinliklerin geçme notuna katkısı % 40-70 aralığında, final sınav notunun katkısının % 30-60 aralığında olması gerekir. (4)Uzaktan eğitim programlarındaki sınav ve değerlendirme işlemleri, YÖK’ün belirlediği esaslara göre yapılır. (5)Not ortalaması hesaplaması harf notları katsayısına göre belirlenir. (6)Tez Çalışması, Seminer, Uzmanlık Alan Derslerinin notları ortalamaya katılmaz. (7)Yüksek lisans programına kayıtlı bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için ders başarı notunun en az CC olması gerekir. Doktora veya sanatta yeterlik çalışmasına kayıtlı bir öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için ders başarı notunun en az CB olması gerekir. (8)Öğrencinin kayıtlandığı bir dersin final sınavına girebilmesi için teorik ders saatlerinin en az %70’ine, tamamen veya kısmen uygulamalı ders saatlerinin ise %80’ine devam etmesi gerekir. (9)Öğrenci başarısız olduğu zorunlu/seçmeli derslere, o derslerin açıldığı yarıyılda veya yaz okulunda tekrar kayıt yaptırabilir, seçmeli dersler yerine danışmanının onayladığı başka bir seçmeli derse de kayıtlanabilir. (10)Sınav notları dersin öğretim elemanı tarafından, sınav tarihlerinin bitiminden itibaren en geç beş gün içinde öğrenci bilgi sistemine girilir. (11)Sınav kağıtları ve sınav sonuç belgeleri öğretim elemanı tarafından iki yıl süreyle saklanır. Sınav sonuç belgelerinin bir nüshası ilgili ana bilim dalı başkanlığı tarafından düzenlenerek ilgili enstitü öğrenci işleri bürosuna gönderilir. İlgili enstitü öğrenci işleri bürosu tarafından sınav sonuç belgeleri 10 yıl süreyle saklanır. (12)Sınav sonuçları birim için belirlenen tarihler arasında, sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir. (13)İlanını izleyen üç iş günü içinde sınav sonuçlarına ilişkin itirazlar ilgili enstitü müdürlüğüne yapılır. İtiraz; ilgili enstitü müdürü tarafından, biri sınavı yapan öğretim elemanı olmak üzere, en az üç kişilik oluşturulacak komisyon tarafından, itiraz süresini takip eden beş iş günü içinde incelenerek, kesin karara bağlanır. Kesin karara bağlanan not değişikleri aynı usul ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. (14)Notlarla ilgili herhangi bir maddi hatadan kaynaklanan düzeltme talepleri, dersi veren öğretim elemanının başvurusu, ana bilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile sınav sonuçlarının ilanından itibaren bir hafta içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir.

Mezuniyet koşullarına ilişkin 15.12.2017 tarihli ve 30271 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan “Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” Tezli Yüksek Lisans Diploması 9. maddede yer alan hükümler uygulanır. Bu hükümler gereğince; (1) Tez sınavında başarılı olmak ve Senato tarafından her bir lisansüstü enstitü için ayrı olarak belirlenen mezuniyet için gerekli diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavı tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine tezli yüksek lisans diploması verilir. Öğrenci onaylanan tezinin ciltli kopyalarını, jüri üyelerine teslim ettiğine dair belgeyi enstitü müdürlüğüne vermekle yükümlüdür. Enstitü yönetim kurulu talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir. (2) Tezli yüksek lisans diploması üzerinde öğrencinin kayıtlı olduğu enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının anabilim dalı başkanlığınca enstitüye iletildiği tarihtir. (3) Tezin tesliminden itibaren üç ay içinde yüksek lisans tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere enstitü tarafından YÖK’e gönderilir.

Tam Zamanlı

Doç.Dr. Fatma ORGUN Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelikte Öğretim Anabilimdalı Bornova-İzmir Tel: 0232 3115519 Fax: 0232 3886374 e-mail: fatma.orgun@ege.edu.tr fatmaorgun@gmail.com

Yüksek lisans programına kayıtlanan öğrenciler, anabilim dalı tarafından yürütülen araştırmalara, projelere, çalıştaylara ve kongrelere katılabilirler. Bunların yanı sıra ilgi alanları doğrultusunda anabilimdalı öğretim üyeleri ile birlikte kongre ve toplantılarda yer alabilirler. Anabilimdalına ait yükseklisans dersliği bulunmaktadır. Hemşirelik Fakültesinde bulunan kütüphane, bilgisayar laboratuarı, beceri laboratuarları ve yükseklisans/doktora dersliklerinden bireysel çalışmalarını yapmak için yararlanabilirler.


Program Çıktıları

1 Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelikte öğretim alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
2 Hemşirelikte öğretim alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme
3 Hemşirelikte öğretim alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri davranışa dönüştürebilme
4 Hemşirelikte öğretim alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
5 Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
6 Hemşirelikte öğretim alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
7 Hemşirelikte öğretim alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
8 Hemşirelikte öğretim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
9 Hemşirelikte öğretim alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
11 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
12 Hemşirelikte öğretim alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
13 Hemşirelikte öğretim alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
14 Hemşirelikte öğretim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
15 Hemşirelikte öğretim alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9304085012010 Türkçe Hemşırelıkte Öğrenme ve Öğretme Süreçlerı I Zorunlu 3 - - 5
9304085082022 Türkçe Sağlık Bılımlerınde Araştırma Zorunlu 2 - - 6
930408SEÇ.YL1 Türkçe SEÇMELİ DERSLER1 Seçmeli - - - 19
Toplam 5 0 0 30
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9304085102010 Türkçe Hemşırelıkte Öğrenme ve Öğretme Süreçlerı II Zorunlu 3 - - 5
930408SEÇ.YL2 Türkçe SEÇMELİ DERSLER2 Seçmeli - - - 19
SBEYLSEM500 Türkçe Semıner Zorunlu - - - 6
Toplam 3 0 0 30
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
SBEYLTEZ501 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 26
SBEYLUAD501 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 4
Toplam 0 0 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
SBEYLTEZ502 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 26
SBEYLUAD502 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 4
Toplam 0 0 0 30
930408SEÇ.YL1 - SEÇMELİ DERSLER1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9304085032010 Türkçe Hemşırelıkte İletışım ve Etkıleşım Süreçlerı I Seçmeli 3 - - 6
9304085042010 Türkçe Program Gelıstırme Seçmeli 3 - - 6
9304085052022 Türkçe Sağlık Eğıtımı Seçmeli 2 - - 6
9304085072010 Türkçe Bılgısayar Uygulamalı Bıyoıstatıstık I Seçmeli 3 - - 6
9304085112014 Türkçe Hemşırelıkte Öğrenme ve Öğretme Süreçlerı Uygulaması II Seçmeli - 6 - 9
9304085122010 Türkçe Hemşırelıkte İletışım ve Etkıleşım Süreçlerı II Seçmeli 3 - - 6
9304085132010 Türkçe Eğıtımde Ölçme Teknıklerı Seçmeli 3 - - 6
9304085142013 Türkçe Hasta Eğıtımı Seçmeli 1 - - 2
9304085152013 Türkçe Hızmet İçı Eğıtım Seçmeli 1 - - 2
9304085182017 Türkçe Hemşırelıkte Öğrenme ve Öğretme Süreçlerı Uygulaması I Seçmeli - 6 - 9
930408SEÇ.YL2 - SEÇMELİ DERSLER2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9304085032010 Türkçe Hemşırelıkte İletışım ve Etkıleşım Süreçlerı I Seçmeli 3 - - 6
9304085042010 Türkçe Program Gelıstırme Seçmeli 3 - - 6
9304085052022 Türkçe Sağlık Eğıtımı Seçmeli 2 - - 6
9304085072010 Türkçe Bılgısayar Uygulamalı Bıyoıstatıstık I Seçmeli 3 - - 6
9304085112014 Türkçe Hemşırelıkte Öğrenme ve Öğretme Süreçlerı Uygulaması II Seçmeli - 6 - 9
9304085122010 Türkçe Hemşırelıkte İletışım ve Etkıleşım Süreçlerı II Seçmeli 3 - - 6
9304085132010 Türkçe Eğıtımde Ölçme Teknıklerı Seçmeli 3 - - 6
9304085142013 Türkçe Hasta Eğıtımı Seçmeli 1 - - 2
9304085152013 Türkçe Hızmet İçı Eğıtım Seçmeli 1 - - 2
9304085182017 Türkçe Hemşırelıkte Öğrenme ve Öğretme Süreçlerı Uygulaması I Seçmeli - 6 - 9