Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı Okul Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans programı 2012 yılında kurulmuştur.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ yüksek lisans diploması verilir.
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
0913 (12.6-723)
Tezli Yüksek Lisans TYYÇ-7 EQF-LLL-7
Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların hemşirelik veya sağlık memurluğu lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, ÜDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir.
Formal
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120`dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ`nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önündetekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Bu program; Ege Üniversitesi 2018-2023 Stratejik Planınına A2:”Eğitim Faaliyetlerine ulusal ve uluslararası standartlarda sürdürmek,” amacı doğrultusunda oluşturulan H 2.1:” Eğitim programlarının niteliğinin geliştirilmesi ve niceliğinin artırılması” hedefini karşılamakta olup, aynı zamanda çocuk, genç, kadın, ve yaşlı bireylerin sağlığını güçlendirmeyi amaçlayan 11. Kalkınma Planının “ Nitelikli İnsan, Güçlü Toplum” hedef ve politikasının gerçekleştirilmesine hizmet etmektedir.
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda okul sağlığı hizmetlerinin planlanmasına ilişkin görevlerde danışman, planlayıcı ve yönetici olarak; okul sağlığı hizmetlerini yürütmek üzere okul sağlığı hemşiresi olarak; Hemşirelik Fakültelerinin, Sağlık Bilimleri Fakültelerinin veya Hemşirelik Yüksekokullarının Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dallarında akademisyen olarak görev alabilirler.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Ege Üniversitesi lisansüstü eğitim öğretim yönetmeliğine göre değerlendirilir
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Program Başkanı: Prof. Dr. Şafak DAĞHAN Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Bornova/İzmir Tel:02323115600 Fax:023233886374 e-mail: safak.daghan@ege.edu.tr
Ege Üniversitesinin hemşirelik fakültesinin ve anabilim dalının uygulama laboratuvarı, kütüphane, internet, bilimsel toplantılara katılım gibi tüm olanaklarından yaralanır.
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyine çıkarabilmek |
2 | Okul Sağlığı Hemşireliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme |
3 | Okul Sağlığı Hemşireliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri davranışa dönüştürebilme |
4 | Okul Sağlığı Hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme |
5 | Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
6 | Okul Sağlığı Hemşireliği alanında bir sorun meydana geldiğinde, sorgulayabilme, planlama, çözüm yöntemi geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme ve uygulayabilme |
7 | Sosyal ilişkileri ve temel sosyal normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, iletişim becerilerini geliştirebilmek |
8 | Okul Sağlığı Hemşireliğinde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme, yeterli düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olma |
9 | Okul Sağlığı Hemşireliği alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
10 | Okul Sağlığı Hemşireliğinde veri toplama, yorumlama, duyurma aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurabilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304025392016 | Türkçe | Sağlık Bılımlerınde Araştırma | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9304195012012 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
930419SEÇ.YL1 | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER1 | Seçmeli | - | - | - | 20 | |
Toplam | 5 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304195022012 | Türkçe | Okul Sağlığı Hızmetlerınde Bütüncül Yaklaşım | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
930419SEÇ.YL2 | Türkçe | SEÇMELİ DERSLER2 | Seçmeli | - | - | - | 20 | |
SBEYLSEM500 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 2 | 0 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ501 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD501 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ502 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD502 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
930419SEÇ.YL1 - SEÇMELİ DERSLER1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304025452017 | Türkçe | Okul Sağlığı Hızmetlerı Uygulaması | Seçmeli | 6 | - | - | 12 | |
9304195042016 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | 6 | - | - | 12 | |
9304195062015 | Türkçe | Hemşırelıkte Epıdemıyolojı (Genel) | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304195072012 | Türkçe | Temel İlkyardım | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9304195092012 | Türkçe | Çocuk ve Ergen Psıkopatolojısı ve Koruyucu Yöntemler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304195102012 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı Bıyoıstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304195112012 | Türkçe | Engellı Çocuk ve Aılesıne Gelışımsel Yaklaşım | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9304195122015 | Türkçe | Sağlığı Gelıştırme ve Sağlık Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304195142012 | Türkçe | Okul Psıkolojık Danışmanlığında Güncel Konular | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304195152015 | Türkçe | Hemşırelıkte Eleştırel Düşünme | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304195162012 | Türkçe | Çocukluk Çağı Enfeksıyöz Hastalıkları ve Ağız Bulguları | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
9304195172013 | Türkçe | Okul Çağı Çocuklarında Ağız ve Dış Sağlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
930419SEÇ.YL2 - SEÇMELİ DERSLER2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9304025452017 | Türkçe | Okul Sağlığı Hızmetlerı Uygulaması | Seçmeli | 6 | - | - | 12 | |
9304195042016 | Türkçe | Okul Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması | Seçmeli | 6 | - | - | 12 | |
9304195062015 | Türkçe | Hemşırelıkte Epıdemıyolojı (Genel) | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304195072012 | Türkçe | Temel İlkyardım | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9304195092012 | Türkçe | Çocuk ve Ergen Psıkopatolojısı ve Koruyucu Yöntemler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304195102012 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı Bıyoıstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304195112012 | Türkçe | Engellı Çocuk ve Aılesıne Gelışımsel Yaklaşım | Seçmeli | 2 | 2 | - | 8 | |
9304195122015 | Türkçe | Sağlığı Gelıştırme ve Sağlık Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304195142012 | Türkçe | Okul Psıkolojık Danışmanlığında Güncel Konular | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9304195152015 | Türkçe | Hemşırelıkte Eleştırel Düşünme | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
9304195162012 | Türkçe | Çocukluk Çağı Enfeksıyöz Hastalıkları ve Ağız Bulguları | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
9304195172013 | Türkçe | Okul Çağı Çocuklarında Ağız ve Dış Sağlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 |