GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Psikiyatri Hemşireliği - Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği - Tezli Yüksek Lisans



Program Tanıtımı

Doç. Dr. Aysel Kumral başkanlığında Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı adıyla kurulmuş anabilim dalı halen iki profesör, üç doçent, üçdoktor araştırma görevlisi ve iki uzman araştırma görevlisi ile toplam on kişilik bir ekip ile hizmet vermektedir. Anabilim Dalı’nda 2018 Eğitim ve Öğretim Yılı itibariyle konsültasyon ve liyezon psikiyatrisi hemşireliği tezli yüksek lisans programı açılmış olup o yıldan beri öğrenci kabulüne devam edilmektedir.

Master veya yüksek lisans derecesi ile bilim uzmanlığı

2 Yıl , 4 Yarıyıl

120 AKTS

TYYÇ-7

0913: Hemşirelik ve Ebelik (12,6-723)

TYYÇ-7

Tezli yüksek lisans programına, lisans diplomasına sahip olan, yabancı dil koşulunu sağlayan ve mülakat sınavında başarılı olan adaylar, güz ve bahar yarıyıllarında öğrenci olarak kabul edilir. Programa alınacak öğrenci sayıları ve adaylarda aranacak nitelikler, her yarıyıl öncesinde ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları, son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’ndan (ALES) en az 55 standart puan veya eşdeğerliği Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından kabul edilen bir sınavdan eşdeğer puan almış olmaları gerekir. Yurtdışında alınmış lisans diplomalarının denkliğinin YÖK tarafından onaylanması zorunludur. Gerekli başvuru şartlarını tamamlayan Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti uyruklu adaylar, Ege Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü tarafından yapılan yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda adayların başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, YDS veya YÖKDİL sınavından en az 50 puan alan, Ege Üniversitesi Yabancı Dil Sınavı’ndan en az 60 puan alan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen başka bir sınavdan bu puanlara eşdeğer sonuç alan adaylar; ayrıca lisans öğrenimlerini bu dillerden birinde eğitim veren programlarda tamamladıklarını belgeleyen adaylar, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil koşulunu sağlayan adaylar, ilgili Anabilim Dalı tarafından yapılan mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bilimsel başarı düzeyi; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamı ile hesaplanır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzeyinin ise en az 60 olması gerekir.

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir.

Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.

Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı koordinatörlüğünde yürütülen, toplum temelli ruh sağlığı hizmetlerine odaklanan bir lisansüstü eğitim programıdır. Anabilim Dalı altında açılmış üç yüksek lisans (biri tezsiz) ve bir doktora programının yanı sıra, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Bölümü’ne bağlı Konsültasyon Liyezon Psikiyatrisi Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı da aynı akademik çerçevede sürdürülmektedir. Program, yerel ve küresel ruh sağlığı gereksinimleri, paydaş görüşleri ve kanıta dayalı bilimsel veriler dikkate alınarak yapılandırılmıştır. Müfredat; Ege Üniversitesi 2018–2023 Stratejik Planı, Türkiye 12. Kalkınma Planı, Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (UÇEP) ve UNESCO ISCED-F alan sınıflaması doğrultusunda düzenli olarak güncellenmektedir. Böylece ulusal ve uluslararası standartlarda yetkin insan gücü yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. 12. Kalkınma Planı’nın “Sağlıklı Yaşam ve Refah” başlığı altında vurgulanan toplum ruh sağlığının korunması ve geliştirilmesi, psikososyal destek hizmetlerinin güçlendirilmesi ve toplum temelli bakım hizmetlerinin yaygınlaştırılması hedefleri, programın yapı taşlarından birini oluşturmaktadır. Program, bu hedefler doğrultusunda öğrencilerine: Toplum ruh sağlığı ve hastalıkları alanında güncel bilgi, kavram ve ilkeleri öğrenme, Kuramsal bilgiyi uygulamaya aktararak bakım süreçlerine yerleştirme, Toplum ruh sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını uygulama ve rol modeli olarak alanda yerleşmesine katkı sağlama, Kronik ruhsal hastalıklarda evde bakım ve rehabilitasyon modellerini öğrenme ve uygulama, Kriz yönetimi, risk gruplarına yönelik girişimler, psikoterapötik yaklaşımlar ve danışmanlık becerileri kazanma, Yasal ve etik çerçevede hasta haklarını koruma, Araştırma planlama, yürütme ve sonuçlarını klinik ve toplum temelli bakımın geliştirilmesinde kullanma becerileri kazandırmaktadır. Eğitim yaklaşımı, insan–toplum–çevre–sağlık etkileşimi temelinde bütüncül bir bakış açısıyla şekillendirilmiştir. Müfredatta kültürlerarası bakım, toplumsal yapının temelleri, risk ve incinebilir gruplar (çocuklar, gençler, yaşlılar, kadınlar, engelliler vb.) için bakım planlama gibi konular yer almaktadır. Program, UÇEP ilkelerine uygun olarak bilişsel, psikomotor ve duyuşsal becerilerin dengeli gelişimini destekler. Öğrenciler, lisansüstü ders havuzundan alanlarına uygun çeşitli seçmeli dersler alarak kişisel ilgi ve uzmanlık alanlarını geliştirme fırsatı bulurlar. Bölüm, ellinin üzerinde lisansüstü Türkçe seçmeli ders sunarak, öğrencilerin özelleşmiş klinik ve toplum temelli roller kazanmasına imkân tanır. Sonuç olarak, Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı; sağlık hizmeti sunumunun ön saflarında görev alabilecek saha uzmanlarını ve ulusal sağlık politikalarının gelişimine katkı sağlayabilecek lider hemşireleri yetiştirmeyi hedeflemektedir.

1 Toplum ruh sağlığı alanında güncel bilgi ve uygulamalarla bütüncül bakım sunabilen uzmanlar yetiştirmek
2 Toplum ruh sağlığı hemşireliği rollerini etkin icra eden, kriz ve kırılgan gruplara müdahale planlayabilen liderler yetiştirmek
3 Kanıta dayalı uygulama kültürü kazandırarak sahada uygulanabilir araştırmalar tasarlayıp yürütebilen mezunlar yetiştirmek
4 Etik ve yasal ilkelere bağlı, hasta haklarını koruyan ve savunan profesyoneller yetiştirmek
5 Kültürel duyarlılığı yüksek, aile–toplum–kültür bağlamına uygun hemşirelik girişimleri planlayıp değerlendirebilen mezunlar yetiştirmek
6 Çok disiplinli ekiplerde etkin işbirliği kurarak toplum temelli ruh sağlığı hizmetlerinin güçlendirilmesine katkı sağlamak

Toplum ruh sağlığı hizmetleri sunan kurumlarda ve eğitim kurumlarında istihdam edebilir. Çalıştığı alana ilişkin bilimsel yayınları takip eder, araştırmalarda sorumluluk alır. Sorumlu / hemşire/ yönetici hemşire olarak çalışırlar.

Tezli yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar başvuru koşullarında yer alan psikiyatri hemşireliğinde doktora programlarına başvuru yapabilir.

Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için dönem sonu notunun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci teorik bir ders kapsamında arasınav ve dönem sonu sınavlarını başarıyla tamamlamak zorundadır. Uygulama dersleri arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme etkinlikleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Her bir ders için Yıl içi etkinlikler %40 (arasınav, araştırma, ödev vb.), yılsonu Etkinlikler %60 (dönem sonu sınavı, araştırma, proje vb.) şeklinde değerlendirme yapılmaktadır.

Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

Tam Zamanlı

Doç. Dr. Şeyda DÜLGERLER, EÜ Hemşirelik Fakültesi Ruh Sağlığı ve Hemşireliği Anabilim Dalı Başkanı, İletişim:+902323115635, seyda.dulgerler@ege.edu.tr

Anabilim Dalı, iki profesör, üç doçent, üç doktor araştırma görevlisi ve üç uzman araştırma görevlisinden oluşan toplam on kişilik akademik kadro ile hizmet vermektedir. Eğitim-öğretim faaliyetleri için modern donanımlı sınıflar, seminer odaları ve multimedya destekli derslikler bulunmaktadır. Anabilim Dalı bünyesinde yer alan İletişim Laboratuvarı, dört ayrı uygulama odası ve bir büyük simülasyon salonundan oluşmakta olup öğrencilere klinik ve iletişim becerilerini geliştirebilecekleri gerçekçi öğrenme ortamları sunmaktadır. Bölüm ayrıca bilgisayar ve internet erişimli çalışma alanları, güncel kaynakların bulunduğu bir kütüphane bölümü, istatistik ve araştırma yazılımlarına erişim imkânı, proje ve tez çalışmalarında kullanılmak üzere sesli-görüntülü kayıt sistemleri ile donatılmış araştırma alanlarına sahiptir. Lisansüstü öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliği içinde yürütülen projelere, ulusal ve uluslararası sempozyumlara, saha uygulamalarına ve bilimsel araştırma faaliyetlerine katılma fırsatı bulmaktadır. Ayrıca üniversitenin sunduğu sosyal, kültürel ve sportif imkânlardan yararlanabilmektedirler.


Program Çıktıları

1 Toplum ruh sağlığı ve hastalıkları konusundaki güncel bilgi, kavram ve ilkeleri öğrenme.
2 Toplum ruh sağlığı ve hastalıkları konusundaki teorik bilgilerin uygulamaya aktarılarak yerleşmesini sağlama.
3 Toplum ruh sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını bilme, uygulama ve rol modeli olarak alana yerleşmesine çalışma.
4 Ruhsal hastalıkların korunma, tedavi ve rehabilitasyonunda ülkemiz için uygulamalar geliştirme ve katkı sağlama.
5 Ruhsal hastalığı olan bireylere etkin bir bakım sunabilmek için gerekli iletişim becerilerini kullanabilme, gerektiğinde psikoterapötik girişimlerde bulunarak kaliteli bakımın sağlanmasında öncü olma.
6 Toplum ruh sağlığı ve hastalıkları alanında araştırmalar planlatıp, yürüterek mesleğe bilimsel olarak katkı sağlama.
7 Toplum ruh sağlığı hemşireliğinde önemli olan yasal ve etik konularda bilinçli davranabilme, gerektiğinde hasta haklarının korunmasını sağlama.
8 Bireyin aile, toplum ve kültür yapısına göre hemşirelik girişimlerini gerçekleştirme.
9 Ruhsal hasta ve ailesine girişimde bulunurken atılgan davranma, onlara danışmanlık yapma.
10 Ruhsal hastalara çocuk, genç, yaşlı, kadın, engelli gibi özelliklerini değerlendirerek girişimlerde bulunarak ruh sağlığını geliştirme.
11 Kriz anlarında birey ve topluma yönelik müdahaleleri geçerli kuramsal bilgiler ışığında planlama ve yönetimi sağlama.
12 Kronik ruhsal hastalıklarda ortaya çıkan psikososyal sorunların evde bakım ve rehabilitasyonunda kullanılan modelleri öğrenme ve bakım hizmetlerini uygulayabilme.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9304035212024 Türkçe Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşırelığınde Araştırma Zorunlu 3 - - 6
9304205012016 Türkçe Toplum Ruh Sağlığında Kuram, Kavram ve Bakım Modellerı Zorunlu 3 - - 7
930420SEÇ.YL1 Türkçe SEÇMELİ DERSLER1 Seçmeli - - - 17
Toplam 6 0 0 30
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9304205032022 Türkçe Toplum Ruh Sağlığı Hemşırelığı Zorunlu 3 - - 7
930420SEÇ.YL2 Türkçe SEÇMELİ DERSLER2 Seçmeli - - - 17
SBEYLSEM500 Türkçe Semıner Zorunlu - - - 6
Toplam 3 0 0 30
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
SBEYLTEZ501 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 26
SBEYLUAD501 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 4
Toplam 0 0 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
SBEYLTEZ502 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 26
SBEYLUAD502 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 4
Toplam 0 0 0 30
930420SEÇ.YL1 - SEÇMELİ DERSLER1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9304205022024 Türkçe Psıkıyatrık Rehabılıtasyon ve Evde Bakım Seçmeli 3 - - 6
9304205052015 Türkçe Toplum Ruh Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I Seçmeli - 6 - 12
9304205062015 Türkçe Toplum Ruh Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II Seçmeli - 6 - 12
9304205102014 Türkçe Kışısel Gelışım Seçmeli 2 - - 4
9304205152014 Türkçe Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Hastalıkları Hemşırelığı Seçmeli 3 - - 6
9304205172015 Türkçe Aıle Danışmanlığı Seçmeli 2 - - 4
9304205202014 Türkçe Yaşlı Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşırelığı Seçmeli 3 - - 6
9304205212014 Türkçe Bılgısayar Uygulamalı Bıyoıstatıstık Seçmeli 2 1 - 6
9304205242015 Türkçe Krız ve Krıze Müdahale Seçmeli 2 - - 4
9304205252015 Türkçe Atılganlık Eğıtımı Seçmeli 2 - - 4
9304205272015 Türkçe Sağlık Eğıtımı Seçmeli 2 - - 4
9304205282015 Türkçe Bılım Felsefesı Seçmeli 2 - - 4
9304205292015 Türkçe Bılım Etığı Seçmeli 2 - - 4
9304205302015 Türkçe Kadın Hayatının Evrelerının Bıyopsıkososyal Kapsamı Seçmeli 2 - - 4
9304205312015 Türkçe Epıdemıolojı Seçmeli 2 - - 4
9304205322015 Türkçe Aıle İçı Şıddetın Önlenmesı Seçmeli 2 - - 4
9304205332015 Türkçe Hemşırelıkte Nıtel Araştırma Seçmeli 2 - - 4
9304205362017 Türkçe Tamamlayıcı Terapıler Seçmeli 2 - - 4
930420SEÇ.YL2 - SEÇMELİ DERSLER2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9304205052015 Türkçe Toplum Ruh Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması I Seçmeli - 6 - 12
9304205062015 Türkçe Toplum Ruh Sağlığı Hemşırelığı Uygulaması II Seçmeli - 6 - 12
9304205102014 Türkçe Kışısel Gelışım Seçmeli 2 - - 4
9304205152014 Türkçe Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Hastalıkları Hemşırelığı Seçmeli 3 - - 6
9304205172015 Türkçe Aıle Danışmanlığı Seçmeli 2 - - 4
9304205202014 Türkçe Yaşlı Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşırelığı Seçmeli 3 - - 6
9304205212014 Türkçe Bılgısayar Uygulamalı Bıyoıstatıstık Seçmeli 2 1 - 6
9304205242015 Türkçe Krız ve Krıze Müdahale Seçmeli 2 - - 4
9304205252015 Türkçe Atılganlık Eğıtımı Seçmeli 2 - - 4
9304205272015 Türkçe Sağlık Eğıtımı Seçmeli 2 - - 4
9304205282015 Türkçe Bılım Felsefesı Seçmeli 2 - - 4
9304205292015 Türkçe Bılım Etığı Seçmeli 2 - - 4
9304205302015 Türkçe Kadın Hayatının Evrelerının Bıyopsıkososyal Kapsamı Seçmeli 2 - - 4
9304205312015 Türkçe Epıdemıolojı Seçmeli 2 - - 4
9304205322015 Türkçe Aıle İçı Şıddetın Önlenmesı Seçmeli 2 - - 4
9304205332015 Türkçe Hemşırelıkte Nıtel Araştırma Seçmeli 2 - - 4
9304205362017 Türkçe Tamamlayıcı Terapıler Seçmeli 2 - - 4