2017 yılında yüksek lisans programı başlatılmıştır.
İkinci Derece/Epidemiyoloji Yüksek Lisans
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
0912
İkinci Derece/Yüksek Lisans
Halk Sağlığı ve Epidemiyoloji ile ilgili (tıp, dişhekimliği, diyetisyenlik, eczacılık, ebelik, hemşirelik, fizyoterapi, istatistik, matematik, coğrafya, vb) alanlarda lisans derecesine sahip olan ve yabancı dil koşulunu yerine getiren ve mülakat sınavı sonucunda güz ve bahar yarıyıllarında öğrenci kabul edilir. Programa alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den sayısal puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yüksek Öğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, ÜDS sınavından en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %15’i, yüksek lisans kademesi not ortalamasının %10’u ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 60, bilimsel başarı düzey notunun da en az 65 olması gerekir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yüksek öğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programından yatay geçiş yolu ile öğrenci kabulünde “EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ” esas alınır.
Lisansüstü eğitim programının Yeterlilik Koşulları ve Kuralları “EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ” nin ilgili maddesinde belirtilmiştir.
Programın ilk iki döneminde iki adet zorunlu ders ve ve ikinci döneminde zorunlu olan seminer dersi yer almakta, öğrenciler bu dersleri alarak 30 AKTS tamamlamaktadır. Bu ilk iki dönemdeki seçmeli derslerden de toplam 30 AKTS alınması gerekmektedir. Bu, birinci dönem üç, ikinci dönem için iki derse denk düşmektedir. Üçüncü ve dördüncü dönem ise tez çalışması ve uzmanlık alan dersine ayrılmıştır.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, kamuya ya da özel sektöre ait araştırma merkezlerinde, üniversitelerde, sağlık hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda, devletin ve belediyelerin sağlık yönetiminden sorumlu olan organlarında, sağlıkla ilgili sivil toplum kuruluşlarında ve uluslararası sağlık örgütlerinde uzmanlık alanlarının yetkinliklerinde yararlanarak çalışma imkanına sahiptirler.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, kamuya ya da özel sektöre ait araştırma merkezlerinde, üniversitelerde, sağlık hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda, devletin ve belediyelerin sağlık yönetiminden sorumlu olan organlarında, sağlıkla ilgili sivil toplum kuruluşlarında ve uluslararası sağlık örgütlerinde uzmanlık alanlarının yetkinliklerinden yararlanarak çalışma imkanına sahiptirler.
Tezli Yüksek Lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar “EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANÜSTÜ EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ” nin ilgili maddeleri uyarınca doktora programlarına başvurabilirler.
Yazılı ve sözlü sınav. Ödevler. Seminer ve makale sunumu. Rapor hazırlama. Bazı derslerin kendine özgü ölçme değerlendirme yöntemleri vardır.
Yeterlilik sınavında ve tez savunmasında başarılı olmak.
Tam Zamanlı
Prof. Dr. Aliye Mandıracıoğlu Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı 35100 Bornova- İzmir
Kütüphane/ İnternet bağlantısı/ Güçlü bir danışmanlık hizmeti
1 | Bilimsel yöntemin kapsamını ve dayandığı kuramsal temelleri kendi ifadeleri ile özet olarak açıklayabilme / özetleyebilme ?? |
2 | Bilimin ve bilim insanlarının toplumsal sorumluluklarına örnekler verebilme |
3 | Epidemiyoloji biliminin önemini açıklayabilme |
4 | Sağlık, hastalık ve korunma kavramlarını epidemiyolojik bakış açısı ile açıklayabilme |
5 | İlişki tiplerini gruplandırabilme, nedensel ilişki kriterlerini sayabilme |
6 | Toplumların sağlık durumunun belirlenmesinde, etki ve ilişki düzeyinin ölçümünde kullanılan ölçütleri listeleyebilme, hesaplayabilme ve yorumlayabilme |
7 | Epidemiyolojik araştırmaları farklı kriterler açısından sınıflandırabilme |
8 | Farklı epidemiyolojik araştırma tiplerinin tasarım özelliklerini şematize ederek açıklayabilme, avantajlarını, dezavantajlarını ve hata kaynaklarını karşılaştırarak araştırma amacına uygun tasarım tipine karar verebilme |
9 | Temel tanımlayıcı ve analitik biyoistatistik tekniklerinin (çok değişkenli analizler dahil) kullanım amaçlarını ayırt edebilme, bu teknikleri uygulayabilme ve sonuçlarını yorumlayabilme |
10 | Ulusal ve uluslararası sağlık istatistikleri, nüfus kayıt sistemleri gibi veri kaynaklarına örnekler verebilme ve bu kaynakları kullanabilme |
11 | Nicel ve nitel veri toplama araçları geliştirerek, güvenilirlik ve geçerliliklerini ölçebilme |
12 | Eleştirel okumanın önemini örnekler vererek açıklayabilme |
13 | Bilimsel araştırma makalalerini, proje önerilerini ve sonuç raporlarını eleştirel bakış açısı ile irdeleyebilme |
14 | Bilimsel araştırmaların literatür tarama; araştırma planlama; proje önerisi, etik kurul başvurusu ve araştırma raporu hazırlama; araştırma destek kaynaklarına ulaşabilme aşamalarını gerçekleştirebilme |
15 | Bilimsel araştırma ve yayın etiği ile ilgili temel ilkeleri listeleyebilme ve bilim etiği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik akıl yürütebilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9301245012023 | Türkçe | Temel Epıdemıyolojı | Zorunlu | 2 | 2 | - | 8 | |
9301245032023 | Türkçe | Sağlık Araştırmalarında Temel İstatıstık I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | |
930124SEÇ.YL1 | Türkçe | Seçmelı Ders Grubu-1 | Seçmeli | - | - | - | 18 | |
Toplam | 4 | 4 | 0 | 32 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9301245022023 | Türkçe | Araştırma Planlama ve Uygulama | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245042023 | Türkçe | Sağlık Araştırmalarında Temel İstatıstık-2 | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | |
930124SEÇ.YL2 | Türkçe | Seçmelı Ders Grubu-2 | Seçmeli | - | - | - | 12 | |
SBEYLSEM500 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 4 | 4 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ501 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD501 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ502 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD502 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
930124SEÇ.YL1 - Seçmeli Ders Grubu-1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9301245052015 | Türkçe | Bılım Felsefesı ve Etığı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245062015 | Türkçe | Eleştırel Değerlendırme ve Kanıta Dayalı Tıp | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245072015 | Türkçe | Epıdemıyolojıde Verı Kaynakları ve Araçları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245082015 | Türkçe | Klınık Epıdemıyolojı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245092015 | Türkçe | Bılımsel Makale Okuma Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245102015 | Türkçe | Kronık Hastalık Epıdemıyolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245122015 | Türkçe | Sağlık Hızmet Araştırmaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245142015 | Türkçe | Çevre Epıdemıyolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245162015 | Türkçe | Bulaşıcı Hastalık Epıdemıyolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245182015 | Türkçe | İşçı Sağlığı ve Yaralanma Epıdemıyolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
930124SEÇ.YL2 - Seçmeli Ders Grubu-2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9301245052015 | Türkçe | Bılım Felsefesı ve Etığı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245062015 | Türkçe | Eleştırel Değerlendırme ve Kanıta Dayalı Tıp | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245072015 | Türkçe | Epıdemıyolojıde Verı Kaynakları ve Araçları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245082015 | Türkçe | Klınık Epıdemıyolojı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245092015 | Türkçe | Bılımsel Makale Okuma Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245102015 | Türkçe | Kronık Hastalık Epıdemıyolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245122015 | Türkçe | Sağlık Hızmet Araştırmaları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245142015 | Türkçe | Çevre Epıdemıyolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245162015 | Türkçe | Bulaşıcı Hastalık Epıdemıyolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | |
9301245182015 | Türkçe | İşçı Sağlığı ve Yaralanma Epıdemıyolojısı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 |