Doç. Dr. Aysel Kumral başkanlığında Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı adıyla kurulmuş anabilim dalı halen iki profesör, üç doçent, üçdoktor araştırma görevlisi ve iki uzman araştırma görevlisi ile toplam on kişilik bir ekip ile hizmet vermektedir. Anabilim Dalı’nda 2018 Eğitim ve Öğretim Yılı itibariyle konsültasyon ve liyezon psikiyatrisi hemşireliği tezli yüksek lisans programı açılmış olup o yıldan beri öğrenci kabulüne devam edilmektedir.
Master veya yüksek lisans derecesi ile bilim uzmanlığı
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
0913: Hemşirelik ve Ebelik (12,6-723)
TYYÇ-7
Tezli yüksek lisans programına, lisans diplomasına sahip olan, yabancı dil koşulunu sağlayan ve mülakat sınavında başarılı olan adaylar, güz ve bahar yarıyıllarında öğrenci olarak kabul edilir. Programa alınacak öğrenci sayıları ve adaylarda aranacak nitelikler, her yarıyıl öncesinde ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları, son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’ndan (ALES) en az 55 standart puan veya eşdeğerliği Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından kabul edilen bir sınavdan eşdeğer puan almış olmaları gerekir. Yurtdışında alınmış lisans diplomalarının denkliğinin YÖK tarafından onaylanması zorunludur. Gerekli başvuru şartlarını tamamlayan Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti uyruklu adaylar, Ege Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü tarafından yapılan yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda adayların başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, YDS veya YÖKDİL sınavından en az 50 puan alan, Ege Üniversitesi Yabancı Dil Sınavı’ndan en az 60 puan alan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen başka bir sınavdan bu puanlara eşdeğer sonuç alan adaylar; ayrıca lisans öğrenimlerini bu dillerden birinde eğitim veren programlarda tamamladıklarını belgeleyen adaylar, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil koşulunu sağlayan adaylar, ilgili Anabilim Dalı tarafından yapılan mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bilimsel başarı düzeyi; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamı ile hesaplanır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzeyinin ise en az 60 olması gerekir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir.
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ'nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Anabilim Dalı altında yürütülen program, yerel ve küresel gereksinimler ile paydaş görüşleri doğrultusunda geliştirilmiş olup, Ege Üniversitesi Stratejik Planı ve Türkiye 12. Kalkınma Planı hedefleri ile uyumlu biçimde düzenli olarak güncellenmektedir. Program çıktıları, Ulusal Çekirdek Program’da tanımlanan alan yeterlilikleri doğrultusunda, ISCED-F 0913: Hemşirelik ve Ebelik sınıflandırmasına uygun olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda, akademik kapasitenin artırılması, uzmanlık alanlarının güçlendirilmesi, bilimsel yayınların niteliği ve niceliğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Müfredat, öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yeterliliklerini geliştirerek kanıta dayalı, bütüncül ve kültürel olarak duyarlı ruh sağlığı hemşireliği bakımını sunabilecek, liderlik yapabilecek ve farklı disiplinlerle iş birliği yürütebilecek donanıma sahip mezunlar yetiştirmeyi hedefler. Program, toplumun farklı kesimlerinde (çocuk, genç, yaşlı, kadın, engelli vb.) yer alan risk ve incinebilir gruplara yönelik farkındalık kazandırmayı ve gereksinim temelli bakım planlaması yapabilme becerisini geliştirmeyi amaçlayan dersler ile desteklenmektedir.
Sağlık hizmetleri sunan kurumlarda ve eğitim kurumlarında istihdam edilir. Çalıştığı alana ilişkin bilimsel yayınları takip eder, araştırmalarda sorumluluk alır. Sorumlu/ hemşire/ yönetici hemşire olarak çalışırlar.
Lisans programını başarı ile tamamlayan ve başvuru koşullarını karşılayan mezunlar programa başvuru yapabilir.
Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için dönem sonu notunun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci teorik bir ders kapsamında arasınav ve dönem sonu sınavlarını başarıyla tamamlamak zorundadır. Uygulama dersleri arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme etkinlikleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Her bir ders için Yıl içi etkinlikler %40 (arasınav, araştırma, ödev vb.), yılsonu Etkinlikler %60 (dönem sonu sınavı, araştırma, proje vb.) şeklinde değerlendirme yapılmaktadır.
Ege Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
Tam Zamanlı
Doç. Dr. Şeyda DÜLGERLER, EÜ Hemşirelik Fakültesi Ruh Sağlığı ve Hemşireliği Anabilim Dalı Başkanı, İletişim:+902323115635, seyda.dulgerler@ege.edu.tr
Anabilim Dalı, iki profesör, üç doçent, üç doktor araştırma görevlisi ve üç uzman araştırma görevlisinden oluşan toplam on kişilik akademik kadro ile hizmet vermektedir. Eğitim-öğretim faaliyetleri için modern donanımlı sınıflar, seminer odaları ve multimedya destekli derslikler bulunmaktadır. Anabilim Dalı bünyesinde yer alan İletişim Laboratuvarı, dört ayrı uygulama odası ve bir büyük simülasyon salonundan oluşmakta olup öğrencilere klinik ve iletişim becerilerini geliştirebilecekleri gerçekçi öğrenme ortamları sunmaktadır. Bölüm ayrıca bilgisayar ve internet erişimli çalışma alanları, güncel kaynakların bulunduğu bir kütüphane bölümü, istatistik ve araştırma yazılımlarına erişim imkânı, proje ve tez çalışmalarında kullanılmak üzere sesli-görüntülü kayıt sistemleri ile donatılmış araştırma alanlarına sahiptir. Lisansüstü öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliği içinde yürütülen projelere, ulusal ve uluslararası sempozyumlara, saha uygulamalarına ve bilimsel araştırma faaliyetlerine katılma fırsatı bulmaktadır. Ayrıca üniversitenin sunduğu sosyal, kültürel ve sportif imkânlardan yararlanabilmektedirler.
1 | Konsültasyon liyezon psikiyatri hemşireliği konusundaki güncel bilgi, kavram ve ilkeleri öğrenme. |
2 | Konsültasyon liyezon psikiyatri hemşireliği konusundaki teorik bilgilerin uygulamaya aktarılarak yerleşmesini sağlama. |
3 | Konsültasyon liyezon psikiyatri hemşiresinin rol ve sorumluluklarını bilme, uygulama ve rol modeli olarak alana yerleşmesine katkı sağlama. |
4 | Biyopsikososyal anlayışı hayata geçirerek, fiziksel bakım ve tedavi ile ruhsal bakım ve tedaviyi bütünleştirerek, genel hastane uygulamasında bireylere psikiyatrik tedavi ve bakımın sağlanmasında öncü olma. |
5 | Gerçek veya potansiyel fiziksel fonksiyon bozukluğu nedeniyle sağlık bakım sistemine giren hastalara ve ailelerde gelişebilecek ruhsal problemleri/ bozukluklar konusunda bilgi sahibi olma |
6 | Fiziksel hastalıklara eklenen ruhsal bozuklukları olan bireylere etkin bir bakım sunabilmek için gerekli iletişim becerilerini kullanabilme, gerektiğinde psikoterapötik girişimlerde bulunarak kaliteli bakımın sağlanmasında öncü olma. |
7 | Gerçek veya potansiyel fiziksel fonksiyon bozukluğu nedeniyle sağlık bakım sistemine giren hastalara ve ailelere yönelik hizmette birincil koruma, tedavi, bakım ve rehabilitasyonun sağlanmasına katkı sağlama. |
8 | Konsültasyon liyezon psikiyatri hemşireliği alanında araştırmalar yürüterek, bütüncül hasta bakım felsefesini diğer sağlık ekip üyelerine, sağlık dışı çalışan profesyonellere aktararak, sağlık bakım sisteminin düzenlenmesinde, yönetiminde, eğitim ve danışmalığında yer alarak ruh sağlığını geliştirme. |
9 | Konsültasyon liyezon psikiyatri hemşireliğinde önemli olan yasal ve etik konularda bilinçli davranabilme, gerektiğinde hasta haklarının korunmasını sağlama. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9381025012020 | Türkçe | KLP Hemşırelığınde Kuram ve Kavramlar I | Zorunlu | 3 | - | - | 7 | |
9381025072020 | Türkçe | Sağlık Bılımlerınde Araştırma | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
HEM.KLPH.SDG1 | Türkçe | Hemşırelık Konsültasyon ve lıyezon Psıkıyatrı Hemşırelığı Tezlı Yükseklısans SDG1 | Seçmeli | - | - | - | 3 | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | 16 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9381025002020 | Türkçe | KLP Hemşırelığınde Kuram ve Kavramlar II | Zorunlu | 3 | - | - | 7 | |
HEM.KLPH.SDG2 | Türkçe | Hemşırelık Konsültasyon ve lıyezon Psıkıyatrı Hemşırelığı Tezlı Yükseklısans SDG2 | Seçmeli | - | - | - | 3 | |
SBEYLSEM500 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 16 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ501 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD501 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYLTEZ502 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
SBEYLUAD502 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
HEM.KLPH.SDG1 - Hemşirelik Konsültasyon ve liyezon Psikiyatri Hemşireliği Tezli Yükseklisans SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9381025022020 | Türkçe | KLP Hemşırelığı Uygulama II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9381025032020 | Türkçe | KLP Hemşırelığı Uygulama I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9381025042018 | Türkçe | İç Hastalıkları ve Psıkososyal Bakım | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025052018 | Türkçe | Cerrahı Hastalıklar ve Psıkososyal Bakım | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025062018 | Türkçe | Psıkopatolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025082018 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı ve Bıoıstatıstık I | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025092018 | Türkçe | Tamamlayıcı/Alternatıf ve Somatık Tedavıler | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025102018 | Türkçe | Toplum, Kültür, Sağlık | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025112018 | Türkçe | Psıkoterapıler | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025122018 | Türkçe | Grup Psıkoterapılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025132018 | Türkçe | Rehabılıtasyon ve Evde Bakım | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025142018 | Türkçe | Klınık Onkolojıye Gırış | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025152018 | Türkçe | Dünyada ve Türkıye’de Sağlık Polıtıkaları | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025172018 | Türkçe | Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşırelığı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025192018 | Türkçe | Aıle Danışmanlığı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025202018 | Türkçe | Beslenme ve Ruh Sağlığı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025212018 | Türkçe | Acıl Psıkıyatrı Hemşırelığı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025222018 | Türkçe | Bılım Felsefesı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025232018 | Türkçe | Bılım Etığı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025242018 | Türkçe | Sağlık Sosyolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025252018 | Türkçe | Madde Kullanım Bozukluğu | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025262018 | Türkçe | Kışısel Gelışım | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025272018 | Türkçe | Sağlık Eğıtımı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025282018 | Türkçe | Görüşme Becerılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025292018 | Türkçe | Psıkofarmakolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025302018 | Türkçe | Kadın Hayatının Evrelerının Bıyopsıkososyal Kapsam | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEM.KLPH.SDG2 - Hemşirelik Konsültasyon ve liyezon Psikiyatri Hemşireliği Tezli Yükseklisans SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9381025022020 | Türkçe | KLP Hemşırelığı Uygulama II | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9381025032020 | Türkçe | KLP Hemşırelığı Uygulama I | Seçmeli | - | 6 | - | 12 | |
9381025042018 | Türkçe | İç Hastalıkları ve Psıkososyal Bakım | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025052018 | Türkçe | Cerrahı Hastalıklar ve Psıkososyal Bakım | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025062018 | Türkçe | Psıkopatolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025082018 | Türkçe | Bılgısayar Uygulamalı ve Bıoıstatıstık I | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025092018 | Türkçe | Tamamlayıcı/Alternatıf ve Somatık Tedavıler | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025102018 | Türkçe | Toplum, Kültür, Sağlık | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025112018 | Türkçe | Psıkoterapıler | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025122018 | Türkçe | Grup Psıkoterapılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025132018 | Türkçe | Rehabılıtasyon ve Evde Bakım | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025142018 | Türkçe | Klınık Onkolojıye Gırış | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025152018 | Türkçe | Dünyada ve Türkıye’de Sağlık Polıtıkaları | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025172018 | Türkçe | Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşırelığı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025192018 | Türkçe | Aıle Danışmanlığı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025202018 | Türkçe | Beslenme ve Ruh Sağlığı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025212018 | Türkçe | Acıl Psıkıyatrı Hemşırelığı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025222018 | Türkçe | Bılım Felsefesı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025232018 | Türkçe | Bılım Etığı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025242018 | Türkçe | Sağlık Sosyolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025252018 | Türkçe | Madde Kullanım Bozukluğu | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025262018 | Türkçe | Kışısel Gelışım | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025272018 | Türkçe | Sağlık Eğıtımı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025282018 | Türkçe | Görüşme Becerılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025292018 | Türkçe | Psıkofarmakolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
9381025302018 | Türkçe | Kadın Hayatının Evrelerının Bıyopsıkososyal Kapsam | Seçmeli | 3 | - | - | 3 |