2014-2015 öğretim yılında açılmıştır.
Tarih alanında Bilim Doktoru.
4 Yıl , 8 Yarıyıl
240 AKTS
TYYÇ-8
Doktora programına , Yüksek Lisans derecesine sahip olan ve yabancı dil koşulunu yerine getiren ve mülakat sınavı sonucunda güz ve bahar yarıyıllarında öğrenci kabul edilir. Doktora programına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den sayısal puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, ÜDS sınavından en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %15’i, yüksek lisans kademesi not ortalamasının %10’iu ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 60, bilimsel başarı düzey notunun da en az 65 olması gerekir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye`de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi`nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Doktora Programının süresi sekiz yarıyıldır. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ`nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Program; toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez sunumu ve tez savunmasından oluşur. Yüksek lisans dersleri zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 240`dır. Öğrencinin kayıtlandığı bir dersin sınavına girebilmesi için o derse en az %70 oranında, uygulamalara ise en az % 80 oranında devam etmesi gerekir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 75 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Derslerini başarı ile tamamlayan öğrenci, yeterlik sınavına alınır. Bu sınavdan da başarılı olması halinde tez önerisini jüri önünde sunar. Altı aylık sürelerle tezindeki ilerlemesini ve sonuçları tez izleme komisyonuna sözlü olarak sunar. Seminer ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Tarih Doktora Programının amacı; Tarih alanında bilimsel araştırma ve çalışma yöntemleri doğrultusunda, disiplinler arası özgün bir çalışma yapabilen çağdaş bilim insanı yetiştirmektir. Doktora programı dört yıllık bir eğitim sürecini kapsar. Öğrenci ilk yılda zorunlu ve seçmeli dersler alarak bilgiler edinir. Bunu izleyen yıllarda ise doktora tez çalışmasını tamamlar.
Doktora programlarımızdan mezun olan öğrenciler, üniversitelerde akademik hayata başlayabilmektedir.
Yıllık iki dönem olarak verilen eğitim programımızda, her dönemde bir vize ve bir final sınavı yapılmakta, ödevler verilmekte ve başarı ölçme ve değerledirmeleri bu doğrultuda yapılmaktadır.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Ege üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü (AKTS koordinatörü: Doç. Dr. Cihan Özgün).
Dersler hocaların odalarında yapılmaktadır. Tarih Bölümü arşivinde bulunan kaynaklardan da yararlanabilir.
1 | Alanı ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilme. |
2 | Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilme. |
3 | Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilme. |
4 | Tarihe ilişkin verileri analiz edebilme. |
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilme |
6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201396532024 | Türkçe | Saha Araştırmaları Yöntemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
TARİH-TARİH-YL-SDG1 | Türkçe | TARİH 1 | Seçmeli | - | - | - | 24 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 24 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201335462020 | Türkçe | Araştırma Teknıklerı ve Etık (E) | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
92SE100762022 | Türkçe | Semıner Çalışmaları | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
TARİH-TARİH-YL-SDG2 | Türkçe | TARİH 2 | Seçmeli | - | - | - | 15 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 25 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SOSDRYET790 | Türkçe | Yeterlılık Dersı | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SOSDRTEZONE | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
TARİH-TARİH-YL-SDG1 - TARİH 1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201395452021 | Türkçe | ROMA EYALETLERİ I (Cumhurıyet Dönemı) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201395472021 | Türkçe | ROMA ORDUSU I (Cumhurıyet Dönemı) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201395492021 | Türkçe | LATİNCE METİN OKUMA I (Caesar'dan Metınler) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396012021 | Türkçe | TARİHİN KAYNAKLARI-III (OSMANLI TARİHİ) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396032021 | Türkçe | 20. YÜZYILDA TÜRKİYE VE BÜYÜK GÜÇLER I (1900-1920) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396052021 | Türkçe | ALTIN ORDA VE TÜRK TATAR HANLIKLARI I (XIII.-XV. Yüzyıllar) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396072014 | Türkçe | Cumhurıyet Dönemı Tarıhçılığı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396112014 | Türkçe | Eskı Mısır Tarıhı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396132014 | Türkçe | Eskı Önasyada Bılım ve Teknolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396172021 | Türkçe | İMPARATORLUKTAN CUMHURİYETE SİYASAL AKIMLAR I (1789- 1908) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396192021 | Türkçe | OSMANLI ARŞİV BELGELERİ-I (XV-XVI. YÜZYILLAR) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396212021 | Türkçe | OSMANLI RUS İLİŞKİLERİ -1 (II. Bayezıd - III. Murat) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396232021 | Türkçe | OSMANLI TARİHİ -III (1566-1640) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396272014 | Türkçe | Türkıye'de Fıkır Hareketlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396292014 | Türkçe | Türkıye'nın Demokrası Tarıhı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396312021 | Türkçe | XIX. YÜZYIL OSMANLI TARİHİNİN KAYNAKLARI -I (Basılı Kaynaklar) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396332021 | Türkçe | YENİÇAĞDA AKDENİZ DÜNYASI-I (XV-XVI. YÜZYILLAR) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396392020 | Türkçe | Bızans İmparatorluğu'nun İdarı Organızasyonu | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396412021 | Türkçe | Geç Roma ve Erken Bızans I (III.-VI. Yüzyıl) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396432021 | Türkçe | OOrtaçağ Türk Tarıh Yazımında Problemler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396452020 | Türkçe | Haçlı Seferlerı Tarıhı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9201396512021 | Türkçe | Osmanlı Devletı Sıyası Antlaşmaları (1789-1856) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TARİH-TARİH-YL-SDG2 - TARİH 2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201395442021 | Türkçe | ROMA EYALETLERİ II (İmparatorluk Dönemı) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201395462021 | Türkçe | ROMA ORDUSU II (İmparatorluk Dönemı) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201395482021 | Türkçe | LATİNCE METİN OKUMA II (Lıvıus ve Nepos'tan Metınler) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396022021 | Türkçe | TARİHİN KAYNAKLARI IV (Yakınçağ) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396042021 | Türkçe | 20. YÜZYIL’DA TÜRKİYE VE BÜYÜK GÜÇLER -II (1920-1950) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396062021 | Türkçe | ALTIN ORDA VE TÜRK TATAR HANLIKLARI -II (XVI.-XVIII. Yüzyıllar) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396082014 | Türkçe | Cumhurıyet Devrı İktısat Tarıhı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396102014 | Türkçe | Epıgrafı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396142014 | Türkçe | Eskı Önasya'da Askerlık Kurumu | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396182014 | Türkçe | Eskı Önasya'da Tıcaret | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396202021 | Türkçe | İMPARATORLUKTAN CUMHURİYETE SİYASAL AKIMLAR II (1908-1923) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396222021 | Türkçe | OSMANLI ARŞİV BELGELERİ-II (XVII-XVIII. YÜZYILLAR) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396242021 | Türkçe | OSMANLI RUS İLİŞKİLERİ -II (III. Mehmet - III. Selım) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396262021 | Türkçe | OSMANLI TARİHİ -IV (1640-1754) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396302014 | Türkçe | Tarıhın Kaynakları Olarak Yazıtlar, Sıkkeler ve Arkeolojık Buluntular | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396342014 | Türkçe | Cumhurıyet Dönemı Basını | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396362014 | Türkçe | Türk Mıllı Mücadelesının Meselelerı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396382021 | Türkçe | XIX. YÜZYIL OSMANLI TARİHİNİN KAYNAKLARI -II (Basılı Olmayan Kaynaklar) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396402021 | Türkçe | YENİÇAĞDA AKDENİZ DÜNYASI-II (XVII-XVIII. YÜZYILLAR) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396482021 | Türkçe | Geç Roma ve Erken Bızans II (VI.-IX. Yüzyıl) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396502021 | Türkçe | Ortaçağ Türk Tarıh Yazımında Problemlere İlışkın Çözümler | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396522021 | Türkçe | Memluk Devletının İlhanlı ve Tımurlularla Münasebetlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
9201396542021 | Türkçe | Osmanlı Devletı Sıyası Antlaşmaları (1856-1918) | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EBB6832017 | Türkçe | Öğretımde Planlama ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | 2 | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 4 |