2016
Doktora
5 Yıl , 10 Yarıyıl
300 AKTS
TYYÇ-8
Doktora programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Doktora programına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 80 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 80 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Lisans mezuniyet not ortalamasının 4 üzerinden 3 veya eşdeğeri bir not olması gerekmektedir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, KPDS, ÜDS veya YDS sınavından en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. (T.C. uyruklu adaylar için Ege Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunun yaptığı sınavlar GEÇERLİ DEĞİLDİR.) Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 60, bilimsel başarı düzey notunun da en az 65 olması gerekir.
Doktora programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Doktora programına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 80 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 80 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Lisans mezuniyet not ortalamasının 4 üzerinden 3 veya eşdeğeri bir not olması gerekmektedir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, KPDS, ÜDS veya YDS sınavından en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. (T.C. uyruklu adaylar için Ege Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunun yaptığı sınavlar GEÇERLİ DEĞİLDİR.) Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 60, bilimsel başarı düzey notunun da en az 65 olması gerekir.
Türkiye`de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi`nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Program toplam 24 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120`dIr. Ancak programın bazı derslerini lisans kademesinde EGE ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ`nin 8 inci maddesine göre özel öğrenci olarak almış ve başarılı olmuş öğrencilerle, programın girdiği bilim kolundaki lisans öğrenimini hazırlık sınıfı dahil normal süresi sekiz yarıyıldan fazla olan bir fakültede tamamlamış bulunan veya tezini daha kısa zamanda tamamlayabilen öğrenciler, ilgili anabilim dalının gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile öğrenimini daha kısa sürede tamamlayabilir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 75 olması gerekir.Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 24 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirtilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç beşinci yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Bu program henüz mezun vermemiştir.
Programdaki derslere göre değişiklik göstermektedir. İlgili derse bakınız.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir
E-Öğrenme
Prof. Dr. Nilgün Toker Kılınç Telefon: 0- 232 - 311 3070 E-Posta: nilgun.toker.kilinc@ege.edu.tr Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü 35100 Bornova / İZMİR
Bölümümüzde 5 profesör, 1 doçent, 5 yardımcı doçent, 1 öğretim görevlisi ve 11 araştırma görevlisi bulunmaktadır. Bilgisayarlı ve projeksiyon cihazlı iki adet derslik bulunmaktadır.
1 | 1- Felsefenin temel alanlarından en az birine ait önemli temalar, tartışmalar ve düşünceler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilme. |
2 | 2- Felsefi donanımını felsefenin farklı alanlarındaki verimli soruları belirlemekte kullanabilme. |
3 | 3- Felsefenin temel problemleri hakkında derinlikli bir bilgi ve bilinç sahibi olma ve bu bilgileri zamanımızda ortaya çıkan güncel sorunlara uygulayabilme. |
4 | 4- Farklı felsefi yaklaşımlar temelinde felsefi kuramları ve yöntemleri değerlendirebilme ve bu yolla felsefi problemlere dair olası yanıtlar ortaya koyabilme. |
5 | 5- Bağımsız ve iyi tanımlanmış bir araştırmayı danışman eşliğinde ve akademinin etik ilkelerine uygun bir şekilde yürütebilme. |
6 | 6- Bilgi ve yeteneklerini karmaşık problemleri çözümleyebilmeyi gerektiren alanlarda kullanabilme ve bunun yanı sıra olası çözümler geliştirebilme. |
7 | 7- Araştırmalarını sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme. |
8 | 8- Çeşitli felsefi kaynaklardaki bilgileri ve fikirleri sentezleme yeteneğini gösterebilme. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201155012015 | Türkçe | Platon | Zorunlu | 3 | - | - | 9 | |
FLSF-LDDOK-SDG1 | Türkçe | FLSF-LDDOK-SDG1 | Seçmeli | - | - | - | 21 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201155022015 | Türkçe | Arıstoteles | Zorunlu | 3 | - | - | 9 | |
FLSF-LDDOK-SDG2 | Türkçe | FLSF-LDDOK-SDG2 | Seçmeli | - | - | - | 21 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201156012015 | Türkçe | Plotınos ve Yenı-Platonculuk | Zorunlu | 3 | - | - | 9 | |
FLSF-YLDDOK-SGD1 | Türkçe | FLSF-YLDDOK-SGD1 | Seçmeli | - | - | - | 21 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201156022015 | Türkçe | Erken Dönem Hrıstıyan Felsefesı | Zorunlu | 3 | - | - | 9 | |
FLSF-YLDDOK-SGD2 | Türkçe | FLSF-YLDDOK-SGD2 | Seçmeli | - | - | - | 21 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201156202016 | Türkçe | Akademık Araştırma İnceleme (E) | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
DRSEM690 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SOSDRYET790 | Türkçe | Yeterlılık Dersı | Zorunlu | - | - | - | 15 | |
Toplam | 2 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
SOSDRTEZONE | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
FLSF-LDDOK-SDG1 - FLSF-LDDOK-SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201155032015 | Türkçe | Hegel Tının Fenomenolojısıne Gırış | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155052015 | Türkçe | Fenomenolojı I | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155072015 | Türkçe | Yabancı Dılde Felsefe Metınlerı I | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155092015 | Türkçe | Descartes ve Ontolojı I | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155112015 | Türkçe | 19.yy Alman Polıtıka Felsefesı I: Kant, Fıchte | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155132015 | Türkçe | İslam Felsefesının Yunan Kaynakları | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155152015 | Türkçe | Yunanca I | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155172015 | Türkçe | Tragedya ve Felsefe | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155192015 | Türkçe | Bılım Tarıhı Çalışmaları | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
FLSF-LDDOK-SDG2 - FLSF-LDDOK-SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201155042015 | Türkçe | Hegel: Mantık Bılımı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155062015 | Türkçe | Fenomenolojı II | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155082015 | Türkçe | Yabancı Dılde Felsefe Metınlerı II | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155102015 | Türkçe | Descartes ve Ontolojı II | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155122015 | Türkçe | 19.yy Alman Polıtıka Felsefesı : Hegel ve Marx’ta Praxıs Felsefesı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155142015 | Türkçe | İslam Felsefesının Temel Sorunları | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155162015 | Türkçe | Yunanca II | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155182015 | Türkçe | Mantık Felsefesı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156092015 | Türkçe | Farabı’nın Sıyaset Felsefesı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
FLSF-YLDDOK-SGD1 - FLSF-YLDDOK-SGD1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201155202015 | Türkçe | Hegel'ın Hukuk Felsefesı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201155212015 | Türkçe | Modernıtenın Felsefı Söylemı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156032015 | Türkçe | Adorno: Estetık Teorı I | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156052015 | Türkçe | Çağdaş Sıyasal Felsefe I | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156072015 | Türkçe | Spınoza ve İçkınlık | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156112015 | Türkçe | Çağdaş Amerıkan Lıberalızmının Polıtıka Anlayışı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156132015 | Türkçe | Yunanca III | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156152015 | Türkçe | Modernlığı Anlamak I | Seçmeli | 3 | 7 | - | 7 | |
9201156172015 | Türkçe | 20. YY Kavram Analızı I | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156192015 | Türkçe | Modern Felsefı Bır Sorun Olarak Dın | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
FLSF-YLDDOK-SGD2 - FLSF-YLDDOK-SGD2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9201155222015 | Türkçe | Foucault Semınerı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156042015 | Türkçe | Adorno: Estetık Teorı II | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156062015 | Türkçe | Çağdaş Sıyasal Felsefe II | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156082015 | Türkçe | Çağdaş Spınozacılık | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156102015 | Türkçe | Cumhurıyet Dönemı Dın-Devlet İlışkısı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156122015 | Türkçe | Çağdaş Amerıkan Lıberalızmının Eleştırısı | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156142015 | Türkçe | Yunanca IV | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156162015 | Türkçe | Modernlığı Anlamak II | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156182015 | Türkçe | 20. YY Kavram Analızı II | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
9201156202015 | Türkçe | Marksızm ve Dın | Seçmeli | 3 | - | - | 7 | |
EBB6832017 | Türkçe | Öğretımde Planlama ve Değerlendırme | Seçmeli | 3 | 2 | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Seçmeli | 3 | - | - | 4 |