GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
300004622008 FARMAKOLOJİ - FARMAKOTERAPİ-IV Ders 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Farmakoloji Farmakoterapi IV dersinin amacı öğrencilerin, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, kanser ve kemik mineralizasyon hastalıklarının tedavisinin farmakolojik temellerinin anlaşılmasını sağlamak; geriatrik, pediatrik hastalarda ve gebelikte ilaç kullanımının farmakolojisinin öğrenilmesini sağlamak ve ayrıca farmakogenomik tedavinin temellerinin kavranmasını sağlamaktır.


Prof. Dr. Zeliha KERRY; Prof. Dr. Günay Yetik ANACAK; Doç. Dr. Gülnur SEVİN; Doç. Dr. Yasemin ERAÇ; Doç. Dr. Gönen Özşarlak SÖZER


1 Solunum sistemi hastalıklarının yönetimini kavrayabilme, solunum sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçların etki mekanizmalarını, istenmeyen etkilerini, ilaç-ilaç/besin/doğal ürün/hastalık etkileşmelerini ve tedavilerde ilaç kullanım ilkelerini sorgulayabilme
2 İnhalasyon cihazlarının etkin kullanımını kavrayabilme ve uygulayabilme
3 Hematopoetik sistemi kavrayabilme ve hematopoetik sistem üzerine etkili ilaçların etki mekanizmalarını, istenmeyen etkilerini, ilaç-ilaç/besin/doğal ürün/hastalık etkileşmelerini ve tedavilerde ilaç kullanım ilkelerini sorgulayabilme
4 Gastrointestinal sistemi hastalıklarının yönetimini kavrayabilme
5 Gastrointestinal kanal üzerine etkili ilaçları sınıflandırabilme, etki mekanizmalarını, istenmeyen etkilerini, ilaç-ilaç/besin/doğal ürün/hastalık etkileşmelerini ve tedavilerde ilaç kullanım ilkelerini sorgulayabilme
6 Kemik mineralizasyon hastalıklarının tedavi yönetimini kavrayabilme ve romatizma tedavisinde kullanılan ilaçların etki mekanizmalarını, istenmeyen etkilerini, ilaç-ilaç/besin/doğal ürün/hastalık etkileşmelerini ve tedavilerde ilaç kullanım ilkelerini sorgulayabilme
7 Dermatolojik hastalıklarda kullanılan ilaçların etki mekanizmalarını, istenmeyen etkilerini, ilaç-ilaç/besin/doğal ürün/hastalık etkileşmelerini ve tedavilerde ilaç kullanım ilkelerini sorgulayabilme
8 Kanserli hastalarda tedavi yönetimini kavrayabilme ve antikanser tedavide kullanılan ilaçların etki mekanizmalarını, istenmeyen etkilerini, ilaç-ilaç/besin/doğal ürün/hastalık etkileşmelerini ve tedavilerde ilaç kullanım ilkelerini sorgulayabilme
9 Gebelikte kullanılan ilaçların etkisini değiştiren faktörleri ve tedavi yönetimini kavrayabilme
10 Tedavinin bireyselleştirilmesi ve gen tedavisi yaklaşımlarını kavrayabilme, farmakogenomi disiplinini tanımlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1. Solunum Sistemi İlaçları 2. Kana Etkili İlaçlar 3. Gastrointestinal Sistem İlaçları 4. Kemik mineralizasyon homeostazına etki eden ilaçlar 5. Dermatolojik Hastalıklarda kullanılan ilaçlar 6. Kanser ve tedavisinde farmakolojik yaklaşımlar 7. Gebelikte kullanılan ilaçların farmakolojisi 8. Farmakogenomik ve tedavinin bireyselleştirilmesi, Gen tedavisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Solunum Sistemi İlaçları 1 Rinit ve Tedavisi Astım ve Tedavisi
2 Solunum sistemi ilaçları 2
3 Solunum Sistemi İlaçları 3, Anemi Tedavisinde Kullanılan İlaçlar
4 Kana etkili İlaçlar I (antikoagülan, antitrombotik ve fibrinolitik )
5 Kana etkili İlaçlar II (antikoagülan, antitrombotik ve fibrinolitik )
6 Gastrointestinal sistem ilaçları I
7 Gastrointestinal sistem ilaçları II
8 Ara sınav
9 Gastrointestinal sistem ilaçları III
10 Kemik mineralizasyon homeostazına etki eden ilaçlar
11 Dermatolojik Hastalıklarda kullanılan ilaçlar
12 Kanser ve tedavisinde farmakolojik yaklaşımlar I
13 Kanser ve tedavisinde farmakolojik yaklaşımlar II
14 Gebelikte kullanılan ilaçların Farmakolojisi
15 Farmakogenomik ve tedavinin bireyselleştirilmesi, Gen tedavisi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 3 2 6
Rapor Hazırlama 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 15 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 131

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1 3 5 5 5 2 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 3 5 5 5 2 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 2 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 3 5 5 5 2 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 3 5 5 5 2 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 3 5 5 5 2 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 3 5 5 5 2 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 8 3 5 5 5 2 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 9 3 5 5 5 2 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 10 3 5 5 5 2 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek