GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İST331 BİYOİSTATİSTİK Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Biyoistatistiğin önemini kavrama, sağlık alanına uygun istatistiksel yöntemleri ele alma, tıp alanındaki araştırma türlerini kavrama ve nicel ve nitel tıp verilerini modellemeyi amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Hayal BOYACIOĞLU


1 Sağlık alanındaki verileri uygun istatistiki yöntemler ile analiz edebilir.
2 Sağlık alanında kullanılan araştırma tiplerini öğrenir.
3 Sağlık alanındaki nicel ve nitel verilerin modellemesini yapabilir.
4 Sağlık alanındaki resmi istatistikleri inceleyebilir.
5 Tıp verilerindeki ilişki testlerini kavrayabilir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Biyoistatistik ve istatistik bilimine ilişkin temel kavramları öğrenme, tıp alanında kullanılan araştırma türlerini anlama, parametrik ve parametrik olmayan testleri uygulayabilme, tıp verileri için ilişki testlerini öğrenme, duyarlılık ve seçicilik ile ilgili tanı testlerini kavrama, yaşam analizlerini uygulama ve tıp alanındaki nitel ve nicel verileri modelleme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İstatistik ve Biyoistatistik ile ilgili temel kavramlar, tablolar ve grafikler
2 Tıpta çalışma düzenleri: Vaka-kontrol ve Kohort
3 Tıpta çalışma düzenleri: Kesitsel, deneysel ve metodolojik araştırmalar
4 Klinik ve saha araştırmalarında örnekleme yöntemleri
5 Parametrik hipotez testleri
6 Parametrik olmayan hipotez testleri
7 Varyans analizi
8 Arasınav
9 Tıp verilerinde olumsallık tabloları ve ilişki testleri
10 Sağlık alanında resmi istatistikler (Nüfus, doğum, ölüm ist., vb.)
11 Tanı testleri ve ROC eğrileri
12 Sağlık alanında nicel verilerin modellenmesi: Regresyon analizi
13 Sağlık alanında nitel verilerin modellenmesi: Lojistik regresyon
14 Sağkalım analizi ve Cox Regresyon

Sümbüloğlu K., Sümbüloğu V., “Biyoistatistik”, Hatiboğlu yayınevi, 2016. Özdamar, K., “SPSS ile Biyoistatistik”, Nisan kitapevi, 2013. Kocaçalışkan, İ, Akalın Bingöl, N., “Biyoistatistik”, Nobel akademik yayıncılık, 2011. Dişçi, R., “Temel ve Klinik Biyoistatistik”, İstanbul tıp kitabevi, 2019. Dawson B, Trapp R.G., “Basic and Clinical Biostatistics”, McGraw-Hill, 2001.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 8 2 16
Bireysel Çalışma 11 2 22
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 3 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24
ÖÇ 1 5 4 5 4 5 4 4 5 5 5 5 4 5 4
ÖÇ 2 2 4 4 4 5 4 4 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 3 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 4 4 4 5 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 5 5 4 5 3 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek