Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İST331 | BİYOİSTATİSTİK | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Biyoistatistiğin önemini kavrama, sağlık alanına uygun istatistiksel yöntemleri ele alma, tıp alanındaki araştırma türlerini kavrama ve nicel ve nitel tıp verilerini modellemeyi amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Hayal BOYACIOĞLU
1 | Sağlık alanındaki verileri uygun istatistiki yöntemler ile analiz edebilir. |
2 | Sağlık alanında kullanılan araştırma tiplerini öğrenir. |
3 | Sağlık alanındaki nicel ve nitel verilerin modellemesini yapabilir. |
4 | Sağlık alanındaki resmi istatistikleri inceleyebilir. |
5 | Tıp verilerindeki ilişki testlerini kavrayabilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Biyoistatistik ve istatistik bilimine ilişkin temel kavramları öğrenme, tıp alanında kullanılan araştırma türlerini anlama, parametrik ve parametrik olmayan testleri uygulayabilme, tıp verileri için ilişki testlerini öğrenme, duyarlılık ve seçicilik ile ilgili tanı testlerini kavrama, yaşam analizlerini uygulama ve tıp alanındaki nitel ve nicel verileri modelleme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İstatistik ve Biyoistatistik ile ilgili temel kavramlar, tablolar ve grafikler | ||
2 | Tıpta çalışma düzenleri: Vaka-kontrol ve Kohort | ||
3 | Tıpta çalışma düzenleri: Kesitsel, deneysel ve metodolojik araştırmalar | ||
4 | Klinik ve saha araştırmalarında örnekleme yöntemleri | ||
5 | Parametrik hipotez testleri | ||
6 | Parametrik olmayan hipotez testleri | ||
7 | Varyans analizi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Tıp verilerinde olumsallık tabloları ve ilişki testleri | ||
10 | Sağlık alanında resmi istatistikler (Nüfus, doğum, ölüm ist., vb.) | ||
11 | Tanı testleri ve ROC eğrileri | ||
12 | Sağlık alanında nicel verilerin modellenmesi: Regresyon analizi | ||
13 | Sağlık alanında nitel verilerin modellenmesi: Lojistik regresyon | ||
14 | Sağkalım analizi ve Cox Regresyon |
Sümbüloğlu K., Sümbüloğu V., “Biyoistatistik”, Hatiboğlu yayınevi, 2016. Özdamar, K., “SPSS ile Biyoistatistik”, Nisan kitapevi, 2013. Kocaçalışkan, İ, Akalın Bingöl, N., “Biyoistatistik”, Nobel akademik yayıncılık, 2011. Dişçi, R., “Temel ve Klinik Biyoistatistik”, İstanbul tıp kitabevi, 2019. Dawson B, Trapp R.G., “Basic and Clinical Biostatistics”, McGraw-Hill, 2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 8 | 2 | 16 |
Bireysel Çalışma | 11 | 2 | 22 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |