Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BKM411 | GENE TECHNOLOGY AND APPLICATIONS | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı bir organizmadan diğerine gen transferi yapılması konusunda zorunlu bilinmesi gerekenleri öğretmektir. Öğrenciler, biyomedikal bilimlerde moleküler yaklaşım yeteneği kazanacaklardır.
Prof. Dr. Zeki Topçu Prof. Dr. Serap Evran
1 | Rekombinant DNA teknolojisi ile ilgili kavramları becerisi |
2 | Moleküler biyoteknolojide etik ve ticari olarak kuramsal yetkinliğin sağlanması |
3 | Gen teknolojilerinde araştırma amaçlı altyapı kazanma, multidisipliner strateji geliştirme kabiliyeti kazanma |
4 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve güncel konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme, |
5 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme, |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Moleküler tanı yöntemleri, Rekombinant DNA Teknolojisi, Prokaryotlarda gen ekspresyonunun maniplasyonu, protein yapısındaki moleküllerin rekombinant üretimi, İnsan somatik gen terapisi, Biyoteknolojik buluşların patenti, Etik
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Rekombinant DNA Teknolojisine Giriş | ||
2 | Ligasyon ve Transformasyon | ||
3 | Transfeksiyon ve Transformantların Seçimi | ||
4 | DNA Moleküllerinin Radyoaktif İşaretlenmesi | ||
5 | Genomik ve cDNA kütüphaneleri | ||
6 | Moleküler araştırma yöntemleri: PCR | ||
7 | Moleküler araştırma yöntemleri: Blot teknikleri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Rekombinant DNA teknolojisinde verimliliği artırma yöntemleri | ||
10 | Rekombinant DNA teknolojisinde verimliliği artırma yöntemleri | ||
11 | Immunolojik diagnostik prosedürleri | ||
12 | Gen terapisi ve uygulamaları | ||
13 | Hücre içi ve dışında gen terapisi, antisens terapi | ||
14 | Etik değerlendirme ve ülkemizde durum | ||
15 | İnsan genom projesinin beklenen katkıları | ||
16 | Final sınavı |
Glick, B. R. And Pasternak, J. J. ‘Molecular Biotechnology’, ASM Press 1994, Washington D.C.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 8 | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |