Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KİM223 | HISTORY OF SCIENCE AND CHEMISTRY | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Dersin amacı, öğrencinin kimya ve bilimin gelişimini etkileyen önemli olayları öğrenmesi ve tarihteki önemli olaylarda bilim adamlarının kullandığı metodları analiz edilmesidir. Diğer bir amaç ise öğrencilerin buldukları analiz sonuçlarını sunabilmesidir.
Prof.Dr. Stephen T. Astley
1 | Tarihteki önemli olayları tanımlayabilme |
2 | Bilimin gelişmesinde, bilim adamının önemli katkılarını analiz edebilmek |
3 | Bilimin gelişmesinde bir bilim adamının önemli katkılarını anlatan analizlerin sonuçlar sunum yapabilmesi |
4 | Bilimin gelişmesinde bir bilim adamının önemli katkılarını bilimsel üslup kullanarak kısa bir özet yazabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilim tarihindeki önemli gelişmeler ele alınmaktadır. Galileo, Newton tarafından sunulan fizikteki önemli gelişmeleri içermektedir. Dersin yarısını den daha fazla kimyadaki önemli olaylar oluşturacaktır ve Dalton, Lavoisier, Mendelev ve Davy gibi bilim adamlarının çalışmalarını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Güneş sistemi: Copernicus, Tycho, Kepler | ||
2 | İlk bilim adamları: Galileo, Newton, Halley | ||
3 | Gazlar ve su buhar: Boyle, Black, Watt | ||
4 | Kimya: Priestley, Cavendish, Lavoisier | ||
5 | Atom: Dalton, Gay-Lussac, Avogadro | ||
6 | Elektrokimya: Volta, Davy, Faraday | ||
7 | Işık: Young, Maxwell, Einstein | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kalıtım: Darwin, Wallace, Mendel | ||
10 | periyodik cetvel | ||
11 | Katot ışınları ve elektron | ||
12 | X-ışınları, radyoaktivite ve atomun yapısı | ||
13 | emisyon spektrumları ve atomun elektronik yapısı | ||
14 | Bağlanma ve moleküler yapı | ||
15 | x-ray kristallografi ve DNA'nin yapısı | ||
16 | Final sınavı |
Science: A History 1543 – 2001, John Gribbin, Penguin, 2003; Science: A Four Thousand Year History, Patricia Fara, Oxford University Press, 2010
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 78 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |