Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FEN040 | BÖLGESEL İKTİSAT VE GELİŞME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; ulusal ve küresel alanda bölgenin rekabetçi üstünlüklerini arttırmak ve sürdürülebilir kalkınmaya ulaşmak için uygulanan bölgesel kalkınma politikalarını özümsemelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Neşe Kumral
1 | Bölgesel rekabetçi üstünlük ile bölgesel sürdürülebilir kalkınma kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme. |
2 | Bölgelerin sürdürülebilir kalkınmayı sağlamak üzere uyguladıkları bölgesel kalkınma politikalarının temel özelliklerini kavrayabilme. |
3 | Bölgesel kalkınma süreci için uygun politika önerilerini formüle edebilme. |
4 | Geçmişte başarısız olmuş bölgesel kalkınma politika uygulamalarının zayıf yönlerini analiz edebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Rekabetçi üstünlükler ve bölgesel sürdürülebilir kalkınma kavramları. Bölgesel kalkınma politikalarının tanımı, kapsamı ve önemi. Türkiye ve dünyada uygulanmış ve uygulanmakta olan başarılı ve başarısız bölgesel kalkınma politikaları örnekleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bölgesel ekonomi ve istihdam ilişkisi | ||
2 | Bölgesel ekonomiyi modellemede girdi – çıktı yaklaşımı | ||
3 | Bölgesel büyüme farklılıkları: Neoklasik yaklaşım | ||
4 | Bölgesel büyüme farklılıkları: Neoklasik yaklaşım | ||
5 | İhracat talep modelleri, yığınlaşma ve kümülatif büyüme süreci | ||
6 | İhracat talep modelleri, yığınlaşma ve kümülatif büyüme süreci | ||
7 | Bölgesel politika enstrümanları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bölgesel politika enstrümanları | ||
10 | İçsel büyüme ve kalkınma: KOBİ’ler ve teknolojik gelişme | ||
11 | Bölgesel politika ve yetki devri | ||
12 | Bölgesel politikanın değerlendirilmesi | ||
13 | Endüstriyel kümeler ve bölgesel politika | ||
14 | Türkiye’de bölgesel politika | ||
15 | Türkiye’de bölgesel politika | ||
16 | Final Sınavı |
Harvey Armstrong and Jim Taylor, Regional Economics and Policy, Blackwell, 2000. Ash Amin Nigel Thrift, Globalization,Institutions,and Regional Development in Europe, 1996, European Science Foundation. Ben Fine, Endogenous Growth Theory: a critical Assessment, Cambridge Journal of Economics, 2000. Bjorn T. Asheim, Industrial Districts as ‘Learning Regions’ a Condition for Prosperity
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 10 | 2 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 |