GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
INO302 TARIMSAL BİLGİ VE İNOVASYON SİSTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Yeniliklerin üretilmesi ve kullanımının uluslar arası rekabetteki öneminin kavranması. Bilgi ve İnovasyon Sisteminde (BİS) aktör ilişkilerinin incelenmesi. Etkin bir BİS’nin işleyişinin öğrenilmesi


Prof.Dr. Murat BOYACI


1 İnovasyonun gelişme ve uluslar arası rekabette öneminin kavranması.
2 İnovasyon sürecinde kırsal toplumun rollerinin tanımlanması
3 İnovasyon sürecinde aktörler arası işbirliğini geliştirme becerilerinin kavranması
4 İnovasyon ekonomisinin öğrenilmesi
5 Dünyada ve Türkiye’de inovasyon sistemlerinin incelenmesi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Globalleşme ve sürdürülebilir kalkınma dikkate alınarak bilgi ve inovasyon sistemleri incelenecektir. Süreçteki aktörler ve rolleri tanımlanacaktır. Türkiye’de ve dünyadaki uygulamalar ile politikalar tartışılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler, dersten beklentilerin saptanması İnovasyon Tanımı ve Kapsamı
2 İnovasyon sistemlerinde kavramsal ve metodolojik gelişmeler.
3 İnovasyon ve Kalkınma
4 İnovasyon Ekonomisi
5 Ulusal İnovasyon Sistemleri
6 İnovasyon sisteminde aktör ilişkileri
7 Tarımsal Yayım, Araştırma ve Eğitimde Kurumsal İnovasyon
8 Ara Sınav
9 İnovasyon ve Araştırma Geliştirme
10 Üniversitelerin inovasyon sistemi ile bütünleşmesi
11 Yerel inovasyon sistemleri
12 İnovasyon ve çiftçiler
13 Dünya inovasyon sistemlerinden örnek uygulamalar
14 Dünya inovasyon sistemlerinden örnek uygulamalar
15 Hizmet ve endüstri sektörlerinde inovasyon sistemleri
16 Final Sınavı

Anderson et al, 2003, Alberta’s agricultural research and innovation strategic framework, Alberta’s Agricultural research and institute, Edmonton, Canada, 49p. Cronch, B.R. and Chamala, S., 1980, International Experience in Communication & Innovation, Extension, Education and Rural Development, Vol: 1, Jonh Wileys Sons, 371p. Hall, A., 2006, public private sector partnerships in an agricultural innovation , Merit working paper: 2006-002, Netherlands Hocde, H., et al., 2006, From participation to partnership: a novel way for research to accompany innovation process, IAS,. Röling, N., 1990a, Extension Science Information Systems in Agricultural Development, Cambridge University Press, Cambridge, Newyork, 233p. Spielman, D., 1999, Innovations systems perspectives on developing country agriculture: a critical review ISNAR, Discussion paper 2 Temel, T, 2002, Innovation systems of Azerbijan an assessment of institutional linkages ISNAR, country report, The Netherlands, 57p.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 5 5
ÖÇ 2 3 3 3
ÖÇ 3 2 5 3
ÖÇ 4 2
ÖÇ 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek