Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CBS301 | TARIMDA UZAKTAN ALGILAMA VE CBS | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Uydu görüntüleri ve hava fotoğrafları ile veri toplama, yorumlama ve üretilen verilerin CBS kurallarına göre veri tabanına girilmesi becerisinin kazandırılması.
Prof. Dr. Yusuf KURUCU Doç.Dr. M.Tolga ESETLİLİ
1 | Uzaktan algılamanın ve coğrafi bilgi sistemlerinin temel prensipleri, kulanım alanlarını öğrenmek |
2 | Uzaktan algılama ve CBS yazılımlarının tanıtılması, öğretilmesi |
3 | Uydu görüntüsü ve hava fotoğraflarından veri toplamak için temel görüntü işleme aşamalarını öğrenmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Büyük alanlara dağılmış objelerin belirlenmesi, yerlerinin tanımlanması ve bir sistem düzeninde haritalanması amacıyla uzaktan Algılama tekniği ve coğrafi bilgi sistemlerinin tanıtılması, bu amaçla kullanılan temel bilgiler, yöntem, yazılım ve donanımların öğretilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Uzaktan algılama tekniği temel kavramları | Tanışma | ||
2 | Yazılımın tanıtılması, Obje ve piksel yansıma değerleri arasındaki ilişkiler | Yazılımın öğretilmesi | ||
3 | Hava fotoğraflarından ve uydu görüntülerinden toprak özellikleri ve bitki örtüsü tanımlamaları | Aynalı stereskop kullanımının öğretilmesi | ||
4 | Görüntülerde çözünürlük kavramı | Görüntülerin kompozit ve tek bant olarak yazılımda açılmasının gösterilmesi | ||
5 | Temel görüntü işleme aşamaları | Zenginleştirme, Filtreleme, Görüntü kesme işlemlerinin yapılması | ||
6 | Görüntü düzeltme işlemleri | Geometrik düzeltme, radyometrik düzeltme yapılması, rektifikasyon işleminin açıklanması | ||
7 | Ara sınav | |||
8 | Görüntü Sınıflandırma | Sınıflandırma işleminin öğretilmesi | ||
9 | Coğrafi bilgi sisteminin temel prensipleri | CBS tanıtımı | ||
10 | CBS Yazılımı kullanımının öğretilmesi, | Yazılımın öğretilmesi | ||
11 | Veri tabanı tanımlama ve veri girişi yöntemleri | Veri tabanı oluşturma ve veri girişinin öğretlmesi | ||
12 | Katman oluşturma ve sayısallaştırma | Katman oluşturulması, harita üzerinden sayısallaştırmanın öğretilmesi | ||
13 | Veri analizi | Veri analizinin yapılması | ||
14 | Sorgulama modellerinin oluşturulması ve Sorgulama işlemleri | Sorgulama ve Tematik Harita oluşturulması | ||
15 | Final sınavı | |||
16 |
1. Kurucu, Y. 2001. Lecturer notes on RS and GIS. 2. Lillesand. M. T. And Kiefer W.R.. 1999. Remote sensing and Image Interpretation.University of Wisconsin. Madison., 4th ed. ISBN 0- 471-25515-7 , john Wiley & Sons, inc. NY. 3. Fundamentals of Remote Sensing, Canada Centre for Remote Sensing 4. Shrestha. D.P., 1991. Digital Image Processing of Remote Sensing Data. International Institute For Aerospace and Sciences. 1945Blv., Enschede, Holland. 5. Yomralıoğlu, T., (2000), “Coğrafi Bilgi Sistemleri: Temel Kavramlar ve Uygulamalar”, 5.Baskı (2009), s.480, ISBN 975-97369-0-X, İstanbul. 6. Buiten. J.H. and Clevers J.G.P., 1993. Land Observation By Remote Sensing. Wageningen Agricultural Faculty, Holland. Gordon and Breach Science Publishers S.A. 7. Worboys M.F., 1995. GIS : A Computing Perspective. Department of Computer Science, Universty of Keele, Keele, UK. Taylor and Francis Ltd.1 Gunpowder Square, London EC4A 3DE. UK
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Soru-Yanıt | 12 | 3 | 36 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 |