Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEO302 | TARIM TARİHİ VE DEONTOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Tarım sadece teknik ve ekolojik olmayıp, ekonomik ve sosyo-kültürel bir faaliyet olarak görülmelidir. Bu dersin sonunda öğrencilerin dünyanın farklı bölgelerinde tarımın gelişimi, önemi ve geleceği ile ilgili konularda bilgi ve vizyon sahibi olması düşünülmektedir.
Prof.Dr. Murat BOYACI
1 | Tarımın ve tarım topraklarının stratejik öneminin kavranması |
2 | Geleceğin mesleği olan tarımın geçmişte geçirdiği evrelerin anlaşılması |
3 | Geçmişte farklı toplumlarda tarımın sosyal yaşam üzerindeki etkilerinin tartışılması |
4 | Günümüzde tarım toprakları üzerinde ülkelerin, çok uluslu şirketlerin etkilerinin tartışılması |
Yok
Yok
Dünyadaki farklı medeniyetlerde tarım ve tarihsel gelişimi
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tarımın Önemi ve Arkeobotani | Tanışma | ||
2 | Tarihi Evreler ve Çiftçiliğin Gelişimi | Okuma-Kaynak tarama | ||
3 | Orta Asya’da Tarım | Okuma-Kaynak tarama | ||
4 | Bereketli Hilal’de Tarım | Okuma-Kaynak tarama | ||
5 | Mezopotamya ve Mısır Medeniyetlerinde Tarım | Okuma-Kaynak tarama | ||
6 | Anadolu Medeniyetlerinde Tarım | Okuma-Kaynak tarama | ||
7 | Selçuklu ve Osmanlılarda Tarım | Okuma-Kaynak tarama | ||
8 | Avrupa’da Sanayi Öncesi ve Sonrası Tarımsal Gelişme | Okuma-Kaynak tarama | ||
9 | Arasınav | |||
10 | Endülüs’de Tarım | Okuma-Kaynak tarama | ||
11 | Amerika Kıtasında Tarımsal Gelişme | Okuma-Kaynak tarama | ||
12 | Afrika ve Avustralya’da Tarım | Okuma-Kaynak tarama | ||
13 | Türkiye’de Tarım ve tarımsal Gelişme | Okuma-Kaynak tarama | ||
14 | Avrupa Birliği Tarımı ve Ortak tarım Politikası | Okuma-Kaynak tarama | ||
15 | 21. Yüzyılda Tarımın Stratejik Önemi | |||
16 | Final Sınavı |
Demirci, R., Özçelik A., 1990, Tarım Tarihi, AÜZF, Yayın No: 1186, Ankara Nesbitt, M., 1995, Anadolu’da Arkeo Botani, Ercan, T., 1984 Ege Bölgesinde Arkemetrik Çalışmalar, TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi Richerson, P, Boyd. R, Bettinger, R., 2000, The Origins of Agriculture as a Natural Experiment in Cultural Evolution, Şardağ, K., 2005 Anadolunun Sakinleri, Bilim Teknik Ekim. 70-73s.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 |