Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MZH401 | MİZAH VE TOPLUM | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı: Bireylerin gülme ve mizah kavramları üzerine genel bir yanıt bulması; mizahın toplumsal bir olgu olduğunun kavranması; insan deneyimlerinde gülmenin ve mizahın toplumsal yeri ve öneminin kavranması; mizahın kavrayış değişikliğine, olmasını umduğumuz şeylerin resminin hemen değiştirilmesine dayandığını farketmesi.
Emel ERİNCİK
1 | Bireylerde; bilimsel, yaratıcı, yapıcı, yorumlayıcı, sorgulayıcı düşünce alışkanlığını geliştirmek. |
2 | Mizahın toplumsal bir olgu olduğunun ve sosyal etkileşimleri kolaylaştırdığının kavranması. |
3 | Mizahın sosyal ilişkilerimizde bir düzey tutturmamızı ve bireyleri kolay bir biçimde etkilememizi sağladığının bireyler tarafından fark edilmesi. |
4 | Mizahın topluma uyumumuzu kolaylaştırdığının; toplumsal hataları, öğütleri, sorgulanamayan şeyleri zarif bir biçimde yansıtmamızı sağladığının öğrenilmesi. |
5 | Bireyler tarafından mizahla yaşamı yorumlamaya yarayan bakış açılarının kazanılması. |
Yok
Yok
- Komiğin, gülmenin, mizahın tanımları. - Komiğin yapım yöntemleri. - Gülme ve toplum. - Mizahi ve mizahi olmayan gülme durumları. - Durum, söz ve karakter komiği. - Gülme kuramları. - Mizah teorileri. - Mizah çeşitleri. - Estetik deneyim olarak mizah. - Mizah-özgürlük-yaşam. - Mizahın toplumsal değeri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | - Komiğin Tanımları ve Açıklamalar. - Gülmenin Tanımları ve Açıklamalar. - Mizahın Tanımları ve Açıklamalar. | ||
2 | Komiğin Yapım Yöntemleri. - Tümüyle Bireye Özgü Olan Komik. - Toplum-Birey İlişkisi Bağlamında Komik. - Duygusuzluk. - Gülmenin Yankıya Gereksinimi. | ||
3 | - Gülme ve Toplum. - Gülmenin Yararlılık İşlevi. | ||
4 | - Biçimlerde Komik. - Davranışlarda Komik. - Devinimlerde Komik. | ||
5 | - Mizahi Olmayan Gülme Durumları. - Mizahi Gülme Durumları. | ||
6 | - Durum Komiği. - Söz Komiği. - Karakter Komiği. | ||
7 | - Bir Gülme Kuramı Olabilir Mi? - Gülme Kuramları. - Üstünlük Kuramı. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Gülme Kuramları: - Uyumsuzluk Kuramı. - Rahatlama Kuramı. | ||
10 | - Mizah Teorileri. - Yeni Mizah Anlayışları. | ||
11 | - Mizah Çeşitleri. | ||
12 | - Estetik Deneyim Olarak Mizah. | ||
13 | - Mizah ve Özgürlük. | ||
14 | - Mizah ve Yaşam. | ||
15 | - Mizahın Toplumsal Değeri. | ||
16 | Final Sınavı. |
- BERGSON, Henri. Komiğin Anlamı Üstüne Deneme. Çev. AVUNÇ Yaşar. Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2006. - ERASMUS. Deliliğe Övgü. Çev. KAMER Vildan. Cem Yayınevi, İstanbul, 2008. - HIPPOKRATES. Gülmeye ve Deliliğe Dair. Çev. KILIÇBAY M. Ali. Ayraç Kitabevi, Ankara, 2008. - MORREAL, John. Gülmeyi Ciddiye Almak. Çev. AYSEVENER Kubilay, SOYER Şenay. İris Yayıncılık, İstanbul, 1997. - ROZENTHAL, Franz. Erken İslamda Mizah. Çev. Prof. ARSLAN Ahmet. İris Yayıncılık, İstanbul, 1997.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Soru-Yanıt | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 196 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 |