Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYİ301 | SEBZE YETİŞTİRME İLKELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Sebze yetiştiriciliği konusunda sürdürülebilirliği esas alan temel yetiştiricilik bilgilerini öğrenmiş, sebzeciliğin ülke ve dünya ekonomisindeki güncel yerini kavramış ve sebze üretiminin tüm aşamalarını uygulamalı olarak öğrenecek ve yönetebilecek nitelikte bireyler yetiştirmek.
Doç. Dr. M. Kadri BOZOKALFA
1 | Sebze türlerinin yetiştirme ilkelerinin ve tekniklerinin uygulayabilmesini sağlamak. |
2 | Üretim sırasında karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerileri oluşturmak. |
3 | Farklı üretim sistemlerine göre sebze işletmesi kurarak ticari üretim yapabilmek. |
4 | Sürdürülebilir üretim temelinde verim, kalite tüketici tercihleri göz önünde bulundurularak kültürel işlemlerin yapılabilmesi. |
5 | Uygun hasat ve paketleme yöntemleri ile ürünlerin pazara sunulmasını sağlanabilmesini sağlamaktır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sebze türlerinin yetiştirme ilkelerinin ve tekniklerinin uygulayabilmesini sağlamak. Üretim sırasında karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerileri oluşturmak. Farklı üretim sistemlerine göre sebze işletmesi kurarak ticari üretim yapabilmek. Sürdürülebilir üretim temelinde verim, kalite tüketici tercihleri göz önünde bulundurularak kültürel işlemlerin yapılabilmesi. Uygun hasat ve paketleme yöntemleri ile ürünlerin pazara sunulmasını sağlanabilmesini sağlamaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dünya ve Türkiye sebzeciliğinin karakteristikleri | Ders ile ilgili kaynakların temin edilmesi | ||
2 | Sebze türlerinin genel özellikleri | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
3 | Sebzelerin ekolojik istekleri, çevre faktörlerinin sebze yetiştiriciliği üzerine etkileri | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
4 | Değerlendirilme amacına göre oluşturulacak üretim modelleri ve işletme gereksinimleri | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
5 | Yetiştiriciliğin planlanması tür ve çeşit seçimini etkileyen faktörler | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
6 | Ekolojik, edafik faktörler ve tüketim tercihleri göz önünde bulundurularak yetiştirilecek çeşitlerde aranan agronomik özellikler | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
7 | Vejetasyon dönemlerinin planlanması ve ürün rotasyonu | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Üretim materyalinin seçimi ve tedarik yöntemleri | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
10 | Sebzecilikte alternatif türlerin kullanılması | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
11 | Sebze yetiştiriciliğinde girdi kullanımını etkileyen unsurlar ve girdi optimizasyonu | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
12 | Entegre ürün yönetimi | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
13 | Sebze yetiştiriciliğinde hasat, paketleme. | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
14 | Proje Hazırlama | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
15 | Dönem Sonu Sunumlar | Kaynak kitaplardan hazırlık | ||
16 | Final Sınavı |
1. Jessica Gurevitch, Samuel M. Scheiner, and Gordon A. Fox, 2005. The Ecology of Plants 2. T.R. Sinclair, 1998. Principles of Ecology In Plant Production 3. D. J. Gibson, 2002. Methods In Comparative Plant Population Ecology 4. Internet Kaynakları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Alan Gezisi | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |