Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704002462002 | DEUTSCHE PROSA -II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Almanca
Bu dersin amacı, öğrencilerin Alman edebiyatının kısa öykü türüne ait metinler üzerinden edebiyat biliminin metin yorumlamaya ilişkin temel yaklaşımlarını kavrayabilmesini ve uygulayabilmesini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Özlem GENCER ÇITAK
1 | Anlatım teknikleri ile kurgunun metin çözümlemedeki işlevi ve önemi konusunda bilgi ve deneyim kazanma |
2 | Retorik figürlerin edebi metnin yapısındaki işlevi ve bu işlevin metin analizini belirlemesi konusunda bilgi kazanma ve görüş geliştirme |
3 | Metin çözümlemede soru geliştirme ve tartışma deneyim ve becerisini kazanma |
4 | Edebiyat ile toplumsal hareket ve kültürel yapılar arasındaki ilişki üzerine düşünme ve sorgulayabilme deneyimi kazanma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Heinrich Böll, Franz Kafka gibi yazarların kısa öykü türündeki eserlerinin edebiyatbilimsel incelemesi. Anlatım teknikleri ve biçimleri, retorik figürler, metnin kurgusunu oluşturan içsel ve dışsal yapı ile ilgili teorik bilgiler ve bunların işlevi açısından okumada uygulaması. Edebi eser ile oluştuğu dönemin toplumsal hareket ve edebiyat etkileşimi bakımından ele alınması ve bunun metin incelemedeki işlevi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacının ve içeriğinin tanıtılması | ||
2 | Kurzprosa türünün Alman edebiyatı içindeki yerinin ele alınması | ||
3 | Heinrich Böll: Monolog eines Kellners metninin içsel ve dışsal yapısının ele alınması | ||
4 | Eserin içerik, tema, ve anlatım biçimi açısından teorik ve uygulamalı işlenişi | ||
5 | Motif, sembol ve metafor kavramlarının kadın yazım biçimi bakımından teorik ve uygulamalı işlenişi | ||
6 | Motif, sembol ve metafor kavramaları ile ilgili ödevin tartışılması | ||
7 | İşlenen konular ile ilgili bir deneme yazma ödevinin tartışılması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kafka'nın metninde işlenen temanın farklı okuma biçimleriyle irdelenmesi | ||
10 | Eserin alımlama estetiği açısından işlenmesi | ||
11 | Eserin içerik, tema, ve anlatım biçimi açısından teorik ve uygulamalı işlenişi | ||
12 | Metnin içsel ve dışsal yapısının ele alınması | ||
13 | Metnin içsel ve dışsal yapısının ele alınması | ||
14 | Metnin içsel ve dışsal yapısının ele alınması | ||
15 | Tüm konuların değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
DERS KİTABI: H. Böll: Monolog eines Kellners aus: Böll, Heinrich: Erzählungen, hrsg. von Jochen Schubert, Köln, Kiepenheuer und Witsch, 2006, S. 444–447. YARDIMCI KİTAPLAR: Marx, Leonie: Die deutsche Kurzgeschichte, Stuttgart, Metzler, 2005.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 4 | 2 | 8 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 103 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 |