Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704004462002 | ANGEWANDTE SPRACHWISSENSCHAFT-II | Ders | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Almanca
Dilbilim kuramlarının, model ve yöntemlerinin uygulanmasına yönelik olan bu ders, aynı zamanda dilbilim konu, kapsam ve yöntemlerinde son 10 yılda görülen yeni gelişmelerin incelenmesi ve tartışılmasını amaç edinir. Ayrıca dilbilim alanının günümüzdeki durumunun ve gelecekteki olası gelişimlerinin değerlendirilmesi bu dersin hedefidir.
Assist. Prof. Dr.Funda Ülken
1 | 1. Uygulamalı Dilbilim kuramını kavrayabilme. |
2 | 2.Dil edinimiyle ilgil teorileri kavrayabilme. |
3 | 3.Dil edinimiyle ilgil teorileri diğer primer ve sekunder dil edinimiyle ilgili teorilerle karşılaştırabilme. |
4 | 4.Toplum ve Dil arasındaki ilişkiyi kavrayabilme |
5 | 5. Toplum, Dil ve Kültür kuramlarını değerlendirebilme |
6 | 6.Toplumun çeşitli alanlarında kullanılan dilsel |
Birinci Öğretim
Yok
Not: Bu derste sunum yapmak zorunludur. Yüz yüze gerçekleştirilecek vize ve final sınavları değerlendirmeleri sunumlar üzerinden yapılacaktır! Vize değerlendirmesi: Vize sınavında sorumlu olunan konunun içeriği en önemli hatları ile verilecek/ özetlenecek. (Sınav süresi pandemiden dolayı 45 dk.; en az bir sayfa ) Final değerlendirmesi: a) Final gününde yüz yüze yapılacak sınavın dersliğine sorumlu olunan ve sunulmuş sunumun Word dosyası çıktısı ile gelinecek, dosya imza karşılığı teslim edilecektir! b) Finalde söz konusu dosya üzerinden sunmuş olduğu konunun araştırma yöntemleri, başvurulan kaynaklar ve ayrıca öğrencinin sunum sırasındaki konuya hakimiyeti değerlendirilecektir. Bu bağlamda lütfen sorumlu olduğunuz sunumun sonunda, dersin yapıldı gün, online - sınıfta konuyla ilgili tartışma ve soru - cevap bölümünün de yapılacağını unutmayın. c) Lütfen sunum esnasında konuşulan eklemeleri ve düzeltileri de göz önünde bulundurularak teslim edeceğiniz dosyanızı (word çıktısını) hazırlayın.
Kindersprache (A) Kindersprache (B) ; Bilingulität; Stottern ; Aphasie ; Parkinson + Sprache ; Jugendsprache; Körpersprache; Frauensprache – Männersprache ;Die Sprache der Tiere Çocukların dili (A) Çocukların dili (B) ; iki dillilik; kekemelik; afazi; Parkinson + dil ; Genç argo; vücut dili; Kadının dili - erkeğin dili; Hayvanların dili
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı ve önemi | ||
2 | Proje sunum | ||
3 | Proje sunum | ||
4 | Proje sunum | ||
5 | Proje sunum | ||
6 | Proje sunum | ||
7 | Proje sunum | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Proje sunum | ||
10 | Proje sunum | ||
11 | Proje sunum | ||
12 | Proje sunum | ||
13 | Proje sunum | ||
14 | Proje Sunumu | ||
15 | Proje Sunum | ||
16 | Final Sınav |
DERS KİTABI: Klein , Wolfgang (1992): Zweitspracherwerb. Farnkfurt am Main: Hain. YARDIMCI KİTAPLAR: Peuser, Günter und Winter, Stefan [Hrsg.]: Angewandte Sprachwissenschaft. Grundfragen - Bereiche - Methoden; Bouvier Verlag
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 1 | 15 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 138 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |