Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704004492007 | FOREIGN LANGUAGE (ITALIENISCH-III) | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Diğer
Öğrencilere İtalyanca’nın basit gramer yapısı, kelime haznesi, ve basit günlük konuşmalara dair bilgi kazandırmak.
Pınar Aydemir
1 | Dilbilimsel yapıyı anlayabilme |
2 | Temel gramer yapısını anlayabilme |
3 | Kelime haznesi oluşturabilme |
4 | Basit yazılı metinleri ve sözlü diyalogları anlayabilme |
5 | Basit yazılı mesajlar ve sözlü diyaloglar oluşturabilme |
6 | Temel gramer kuralları bilgisine sahip olabilme |
7 | Bilgi alışverişinde pratik beceri gösterebilme |
8 | İtalyanca’yı sınırlı yapısal, gramatik ve kelime bilgisiyle temel amaçlar için kullanabilme becerisi kazanma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Italyanca'ya giriş: cümle yapısı, isim ve sıfatlarda eril-dişil, tekil-çoğul olma hali, artikeller, yardımcı fiiller, 'olmak' ve 'sahip olmak' fiilleri, düzenli fiillerin şimdiki zaman halleri, bazı çok genel düzensiz fiiller, iyelik sıfatları ve zamirleri; zaman, yer ve miktar ifadeleri, edatlar, geçmiş zaman, kendini tanıtma, selamlaşma, 'ev', 'restoran', 'yemek', alışveriş, yön sorma, telefon konuşmaları, zaman ve yer ifadeleri, haftanın günleri, aylar, saatler, rakamlar, 'tatil', 'iş', vs...
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İyelik sıfat ve zamirlerinin kullanımları | ||
2 | Geçmiş zaman kullanımı | ||
3 | Geçmiş zaman kullanımı | ||
4 | Geçmiş zaman’da “olmak” ve “sahip olmak “ fiilerinin kullanım özellikleri | ||
5 | Geçmiş zaman ve geniş zaman birleştirilerek anlatım becerisi geliştirmek | ||
6 | Geçmiş zaman ve geniş zaman birleştirilerek anlatım becerisi geliştirmek | ||
7 | Geçmiş zaman’da fiilerin “yardımcı fiilerle” kullanım kuralları | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Günlük konuşmalarda çok kullanılan fiilerin “geniş zaman ve geçmiş zaman” çekimlerinin tekrarlanması ve konuşma diline aktarılması | ||
10 | İzlenen konu ile ilgili İtalyanca metinlerin dinlenerek yazılması ve eksikliklerin tesbiti | ||
11 | Geçmiş zamanda hem “olmak “ hem de “sahip olmak “ fiileri ile kullanılan filler | ||
12 | Düzensiz geçmiş zaman ortaçları | ||
13 | Geçmiş zaman ile kullanılan zaman zarfları | ||
14 | Geniş zaman ve geçmiş zaman ile kullanılan zarfların kısa metinler ve konuşma diline aktarılması | ||
15 | Geniş zaman ve geçmiş zaman ile kullanılan zarfların kısa metinler ve konuşma diline aktarılması | ||
16 | Final sınavı |
1. ’Italian One’ – set of copies from various text books 2. ‘Easy Italian’ - set of copies from various reading books for beginners
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 |