Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707002432012 | TEMEL PSİKOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı öğrencilerin; insan davranışın ve zihinsel süreçlerinin bilimsel olarak incelenmesini sağlayacak psikoloji bilimindeki temel kavramları, ilkeleri ve kuramları tanımasıdır. Dersin sonunda öğrenciler psikolojik yapılar ve bireysel farklılıkların doğasını anlayacaklardır. Psikolojik deneyimler her bir öğrencinin gündelik yaşamında yer aldığı için, tartışmalara yer verilecektir.
1 | Psikoloji biliminin doğasını anlayabilme. |
2 | Psikoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme. |
3 | Temel kuramsal yaklaşımları açıklayabilme. |
4 | Psikolojinin temel konuları ile ilgili kuram ve araştırmaları kavrayabilme. |
5 | Temel psikoloji konularına eleştirel ve analitik düşünme becerilerini uygulayabilme. |
6 | Psikolojik kavram, kuram ve araştırma sonuçlarını günlük yaşam problemlerine uygulayabilme. |
Yok
Yok
Psikoloji bilimi ve kuramlar, Bilimsel yöntemler, Fizyoloji ve davranış, Duyum ve algı, Bilinç ve farklı bilinç durumları, Öğrenme, Bellek
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Psikoloji biliminin tanımı ve içeriği Psikolojinin alt alanları Tarihsel gelişimi ve ekoller | ||
3 | Psikolojide araştırma yöntemleri Psikolojide etik konular | ||
4 | Fizyoloji ve davranış Merkezi sinir sistemi Çevresel sinir sistemi | ||
5 | Duyusal süreçler ve özellikleri Duyusal eşikler Duyular(görne, acı/ağrı vb.) | ||
6 | Algı, algısal örgütleme Algısal değişmezlikler Uzaklık, derinlik algısı Algısal yanılsamalar | ||
7 | Bilinç ve kuramsal yaklaşımlar Uykunun aşamaları ve fizyolojisi Rüya | ||
8 | Bilinçte yapay değişmeler Madde kullanımı Psikoaktif ilaçlar(depresanlar, stimulanlar, halüsinojenler) | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Öğrenme ve özellikleri Klasik koşullanma ve bileşenleri | ||
11 | Öğrenme Edimsel koşullanma Bilişsel Öğrenme | ||
12 | Bellek Duyusal kayıtlar Kısa süreli bellek (çalışan bellek) Uzun süreli bellek (episodik- semantik bellek, örtük- açık bellek) | ||
13 | Bellek Yeniden yapılandırılmış bellek | ||
14 | Zeka | ||
15 | Yıl sonu değerlendirmesi ve genel tartışma | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Plotnik, R. (2007). Psikoloji’ye Giriş. İstanbul: Kaknüs Psikoloji. Yardımcı Kitaplar: Morris, C.G. (1996). Psikoloji Anlamak, Türk Psikologlar Derneği Yayınları Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve davranışı, remzi kitapevi, İstanbul. Morgan, C.T.(1995). Psikolojiye Giriş, Meteksan, Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 |