Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704002592016 | SPRACHPRAXIS-I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Almanca
Bu dersin amacı, öğrencilerin etkin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmelerini, görsel ve işitsel araçları iletişimde etkili bir şekilde kullanabilmelerini, şiir, öykü gibi kurgusal türlerin yanında kurgusal olmayan türlerin de metinsel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, yaratma cesaretlerini artırarak bu türlerde metinler üretebilmelerini, ayrıca eleştirel düşünme becerileri edinerek çalışmalarını teorik ve uygulamalı olarak gerçekleştirebilmelerini, metin ve bağlam ekseninde sözcük, yapı ve anlam ilişkilerini analiz edebilmek için kültürel ve sosyal farklılıkları tanımalarını ve mesleki yaşamda duygu ve düşüncelerini doğru ve açık ifade edebilecek dil bilincine sahip olmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Deniz Canoğlu
1 | Etkin konuşma, yazma ve tartışma yöntemlerini öğrenebilme. |
2 | Akademik metin çözümleme ve tartışma becerilerini uygulamalı olarak kullanabilme. |
3 | Edebi terimleri öğrenerek analitik okuma tekniklerini geliştirebilme. |
4 | Değişik dönem ve ülke yazınlarından seçme şiirler ve kısa hikayelerin özellikleri ile kültürleri arasında ilişki kurabilme. |
5 | Almanca okuduğunu anlama ve sözlü veya yazılı olarak aktarma becerisi. |
6 | Değişik okuma- yazma teknik ve stratejileri geliştirebilme. |
7 | Metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlam ilişkilerini analiz edebilme. |
8 | Görsel ve işitsel araçlar vasıtasıyla Almanca duyduğunu anlayabilme. |
9 | Çeşitli güncel ve toplumsal konularda karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinliklerinde etkin rol alabilme. |
10 | Duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisi |
Birinci Öğretim
-
Güncel konularda kültürel, sosyal ve toplumsal bilinci geliştirecek yönde tartışmaların yapılması. Okuma-Yazma teknikleri. Dil pratiği ve telaffuz çalışmaları. Okuduğunu anlama ve anlatma. Verilen bir konunun farklı kaynaklardan araştırılarak farklı yönleriyle ele alıp yorumlanması. Alman kültür ve edebiyatına ait seçme şiir, şarkı, drama, kısa hikayelerin incelenmesi. Dil olgusunun uygulama açısından ele alınması. Almanca kelimelerin morfolojik ve semantik yapılarının, düz ve yan anlamlarının öğrenilmesi ve Türkçedeki karşılıklarının bulunması. Bağımsız sözcük yapısı ve dil yetileri bakımından zengin metinler yazılması. Verilen bir çalışmanın araştırılması, kültürel, sosyolojik ve dil bakımından değerlendirilmesi, elde edilen verilerin Türk ve Alman toplum ve dil yapısı bakımından analiz edilip yorumlanması. Türk ve Alman toplumunun kültür farklılıklarının edebi ve sosyal içerikli metinlerde incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacının ve içeriğinin tanıtılması | ||
2 | Alman edebiyatından seçme hikayelerin, şiirlerin sesli olarak telaffuz çalışmalarının yapılması. | ||
3 | Alman kültürüne genel bir bakış | ||
4 | Kültürel ritüellerin tanıtılması | ||
5 | Alman ve Türk kültürü arasındaki farklılıklar ve ortaklıklar | ||
6 | Okuma ve yazma pratiği | ||
7 | Şiir analizi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Örneklerle akademik metin çözümleme | ||
10 | Farklı dönemlere ait seçme metinlerin incelenmesi | ||
11 | Dil ve Kültür ilşkisinin metinler üzerinde gösterilmesi | ||
12 | Almanca deyimlerin anlamlarının ve kullanım şekillerinin tanıtımı | ||
13 | Türkçe deyimlerle almanca deyimleri ilişkilendirme ve cümle içersinde kullanabilme | ||
14 | Öğrencilerin Sunumları | ||
15 | Öğrencilerin Sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
İlgili materyal derste verilecektir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 6 | 2 | 12 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 95 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 5 |