Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704003642016 | FOREIGN LANGUAGE (ITALIENISCH II) | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Diğer
Öğrencilere İtalyanca’nın basit gramer yapısı, kelime haznesi, ve basit günlük konuşmalara dair bilgi kazandırmak.
Pınar Aydemir
1 | Dilbilimsel yapıyı anlayabilme |
2 | Temel gramer yapısını anlayabilme |
3 | Kelime haznesi oluşturabilme |
4 | Basit yazılı metinleri ve sözlü diyalogları anlayabilme |
5 | Basit yazılı mesajlar ve sözlü diyaloglar oluşturabilme |
6 | Temel gramer kuralları bilgisine sahip olabilme |
7 | Bilgi alışverişinde pratik beceri gösterebilme |
8 | İtalyanca’yı sınırlı yapısal, gramatik ve kelime bilgisiyle temel amaçlar için kullanabilme becerisi kazanma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Italyanca'ya giriş: cümle yapısı, isim ve sıfatlarda eril-dişil, tekil-çoğul olma hali, artikeller, yardımcı fiiller, 'olmak' ve 'sahip olmak' fiilleri, düzenli fiillerin şimdiki zaman halleri, bazı çok genel düzensiz fiiller, iyelik sıfatları ve zamirleri; zaman, yer ve miktar ifadeleri, edatlar, geçmiş zaman, kendini tanıtma, selamlaşma, 'ev', 'restoran', 'yemek', alışveriş, yön sorma, telefon konuşmaları, zaman ve yer ifadeleri, haftanın günleri, aylar, saatler, rakamlar, 'tatil', 'iş', vs...
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğrenilen fiilleri yazı ve konuşmaya dökmek | ||
2 | Hoşa gitmek (sevmek) fiili kullanım biçimleri. Hafta sonu ve boş zamanda yapılan işler | ||
3 | Günlük hayatta kullanılan “ düzensiz fiiller”den bazıları. Kullanım özellikleri | ||
4 | Dönüşlü fiilerden bazı örnekler . Çekim özellikleri | ||
5 | Kendimizin ve ailemizin günlük yaşamlarını/ boş zamanda yaptıklarını veya yapmaktan hoşlandıkları işleri anlatmak ./ meslekler | ||
6 | Ne – Neden- Nerede – Nereden- kim gibi soru zamirlerinin kullanımı | ||
7 | Oturduğunuz evi, şehri, mahalleyi anlatmak | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Haftanın günlerini saatleri’de ekleyerek anlatmak. Saatin kaç olduğunu sormak; Aylar ve mevsimler | ||
10 | Edatları artikellerle birleştirerek kullanmayı öğrenmek | ||
11 | Altında /üstünde/ içinde/dışında /önünde/arkasında vb. edatların kullanımı | ||
12 | Vardır /yoktur kullanımının özellikleri | ||
13 | Teşekkür etmek ve yanıtları | ||
14 | Sıralama sayılarının öğrenilmesi ve kullanımları | ||
15 | Tüm öğrenilenlerin kısa metinler halinde yazılması ve konuşma dilinde rahatça ifade edilmesi | ||
16 | Final sınavı |
1. ’Italian One’ – set of copies from various text books 2. ‘Easy Italian’ - set of copies from various reading books for beginners
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Multirom CD Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 |