Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704001432020 | HÖR-UND LESEVERSTAENDNIS-I | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Lisans
Almanca
Bu dersin amacı, öğrencilerin Almanca dinleme-anlama ve okuma-anlama becerilerini geliştirilmelerini, farklı dinleme ve okuma teknikleri ve stratejileri edinilmelerini, farklı görsel ve işitsel metin türlerini ayırt edilebilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
Dr. Daniel Schreiner
1 | Farklı okuma türlerini bilme ve kullanabilme, |
2 | Farklı okuma stratejileri kullanabilme |
3 | Farklı metinleri türlerini okuyup anlayabilme, |
4 | Farklı dinleme türlerini bilme ve kullanabilme, |
5 | Farklı dinleme stratejileri kullanabilme, |
6 | Farklı dinleme metinlerini dinleyip anlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Derste, farklı okuma ve dinleme türleri ile stratejileri tanıtılarak, öğrencilerin bunları farklı metin türleri üzerinde uygulamaları sağlanır. Öğrenciler seviyelerine uygun, görsel ve işitsel farklı metin türlerini dinleme, okuma ve anlama çalışmaları yaparak Almanca dil beceri ve yetkinliklerini geliştirirler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriğinin Tanıtımı | ||
2 | Okuma Türleri | ||
3 | Okuma Türlerinin Metinler Üzerinde Uygulanması | ||
4 | Okuma Stratejileri | ||
5 | Okuma Stratejilerinin Metinler Üzerinde Uygulanması | ||
6 | Dinleme Türleri | ||
7 | Dinleme Türlerinin Metinler Üzerinde Uygulanması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dinleme Stratejileri | ||
10 | Dinleme Stratejilerinin Metinler Üzerinde Uygulanması | ||
11 | Okuma Metni Uygulaması | ||
12 | Dinleme Metni Uygulaması | ||
13 | Okuma Metni Uygulaması | ||
14 | Dinleme Metni Uygulaması | ||
15 | Final Sınavı |
Westhoff, Gerhard (2013): Fertigkeit Lesen. Berlin und München: Langenscheidt. Dahlhaus, Barbara (2001): Fertigkeit Hören. Berlin und München: Langenscheidt. Rösler, Dietmar / Würffer, Nicola: Lernmaterialien und Medien.Buch mit DVD. München: Goethe Institut. https://www.dw.com/de/deutsch-lernen/s-2055 https://lingvico.net
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 5 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |