Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705002262020 | CULTURAL HISTORY II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin Avrupa kültürü ve Avrupa’daki sanatsal, edebi, politik, etnik ve entelektüel gelişmeler konusunda bilgilenmelerini, belli başlı dönemleri, akımları, olayları ve bakış açılarını tarihsel süreç içinde değerlendirerek, genelde Avrupa, özelde İngiltere kültür tarihi konusunda eleştirel ve analitik yaklaşımlarını geliştirmelerini sağlamaktır.
Dr. Sena Şahini
1 | İngiliz kültürü ve sanatı hakkında bilgiye sahip olabilme |
2 | Avrupa kültürü ve sanat akımları konusunda bilgiye sahip olabilme |
3 | Yazılı ve görsel metinlerde bulunan kültürel öğeleri saptayabilme |
4 | Avrupa kültürü ve sanatı ile ilgili bilgileri tarihsel süreç içerisinde analiz edebilme |
5 | Kültürel bilgi birikimini yaşamın diğer alanlarında kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Avrupa’da kültürel ve sanatsal hareketler, mimarlık, resim, edebiyat, müzik ve diğer sanatlar, siyasi, etnik, kültürel ve entelektüel akımlar. Avrupa kültür tarihi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Ortaçağ, Moralite ve Gizem oyunları, Corpus Christi, Loncalar | ||
3 | Rönesans, Sanat ve Müzik, Keşifler, Varlık Zinciri, Hümanizm | ||
4 | Retorik geleneği, Sanatta himaye, Reform hareketi, Tudor hanedanlığı | ||
5 | Macchiavelli Hükümdar, Francis Bacon, Galileo Galilei | ||
6 | 17. yy, Gunpowder Plot, Commonwealth, Büyük Londra Yangını | ||
7 | Hobbes Leviathan | ||
8 | Newton, Milton, Metafizik ve Kavalier Şairler, Barok sanat ve mimari | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | 18. yy, Orta sınıfın yükselişi, Roman sanatı, Fransız Devrimi, Kant, Rokoko sanatı ve mimarisi | ||
11 | İngiliz Emprisizmi, Locke, Berkeley ve Hume, Himaye sistemi, Ironi, Pope ve Swift | ||
12 | 19. yy Romantisizm, Sanayi Devrimi, 1848 Devrimleri | ||
13 | Avrupa ve Amerika’da uzun kriz dönemi, Kırsal kesim, Empresyonizm, Monet ve Manet | ||
14 | Mit yazımı, Sanat ve Toplumsal Hayat, Modernizm | ||
15 | 20. yy’a giriş, Ekonomik Kriz, Ekspresyonizm. | ||
16 | Final Sınavı |
• Bazin, Germain. A Concise History of Art from Prehistoric Times to the Present. New York: Bonanza, 1959 • Gombrich, E.H. The Story of Art. London: Phaidon, 1995 • Ford, Borris. Ed. The Cambridge Cultural History. Cambridge: Cambridge UP, 1992 • Tarakçı, Ümit. İngiliz Kültür Tarihi. Ege Üniversitesi Yaynları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 |