GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
705003282020 LITERATURE AND ENVIRONMENT II Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencileri ekolojik açıdan farkındalık taşıyan metinlerle tanıştırmak ve bilgilerini çevre ve edebiyat bağlamında kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Küresel çevre krizi karşısında ekoloji, akademinin edebiyatında dahil olduğu bir çok dalında tartışma ve araştırma konusu olmuştur.


Dr. Öğretim Üyesi Önder Çetin


1 Çevre, edebiyat ve diğer disiplinler arası teorilerin önemini kavrayabilmek.
2 İngilizce edebiyatlarda çevre sorunlarının temsillerinin farkına varma.
3 Ekolojik eleştiri ve Sömürgecilik sonrası eleştirinin arasındaki farkları kavrayabilme ve analiz etme.
4 Ekolojik eleştiri ve Sömürgecilik sonrası eleştiri üzerine yazılan akademik makaleleri anlama değerlendirme ve yorumlama.
5 Yerel ve küresel kültürün ve edebiyatın kesişme noktasında çevre sorunlarını analiz edebilme.
6 İngilizce edebiyatlarda iklim değişikliği ve açtığı sorunları inceleme ve analiz edebilme.
7 Ekolojik eleştiri çerçevesinde İngilizce Edebiyatlar hakkında sözlü ve yazılı kendini ifade edebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders öğrencilere , iklim değişikliği kurgusu (cli-fi), sömürgecilik sonrası ekolojik eleştiri, yerel ve küresel olarak çevresel sorunsalları inceleyen Denizler ve Balinalar gibi eserlerin üzerinden ekolojik edebi teorilerinin farklı dallarını tanıtmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı * Blog paylaşım günü: dersten sonra ders bloguna girin ve şu soruları yanıtlayın: neden çevre edebiyatı çalışıyorsun ve bu konu hakkında ne öğrenmeyi bekliyorsun ve çevreye dair değerlerin nasıl şekillendi? (300-400 kelime)
2 “Oceans and Whales” *Buell-Glossary-of-Selected-Terms especially read anthropocentrism, anthropomorphism, ecocentrism, ecocriticism, ecology, environment, environmental justice, nature, pastoral, *Lopez, Barry. “A Presentation of Whales.” * Ihimaera, Witi. The Whale Rider.
3 Buell, Lawrence. “Global Commons as Resource and Icon: Imagining Oceans and Whales” Writing for an Endengered World. * Ihimaera, Witi. The Whale Rider. Continued
4 “Sömürgecilik sonrası Ekoeleştiri”
5 *Ghosh, Amitav. The Hungry Tide.
6 *Ghosh, Amitav. The Hungry Tide.
7 Ara Sınav
8 *Yerel ve Küresel”
9 * Yamashita, Karen Tei. Through the Arc of Rainforest
10 * Yamashita, Karen Tei. Through the Arc of Rainforest
11 Karşılaştırmalı Okuma: The Hungry Tide and Through the Arc of Rainforest
12 “Environmentalizm ve İklim Değişikliği"
13 * Atwood, Margaret. Oryx and Crake. 2003
14 * Atwood, Margaret. Oryx and Crake. 2003
15 Genel değerlendirme
16 Final Sınavı

Buell-Glossary-of-Selected-Terms (will be provided) Lopez, Barry. “A Presentation of Whales.” McKibben, Bill. “What the warming world needs now is art, sweet art.” McKibben, Bill . “Four years after my pleading essay, climate art is hot.” Carson, Rachel. “A Fable for Tomorrow.” Silent Spring. Ghosh, Amitav. The Hungry Tide. (will be provided) Ihimaera, Witi. The Whale Rider. (will be provided) Yamashita, Karen Tei. Through the Arc of Rainforest. (will be provided) Atwood, Margaret. Oryx and Crake. 2003 Önerilen Kaynaklar: Garrard, Greg. Ecocriticism: The New Critical Idiom. Routledge: London, 2004. Glotfelty, Cheryll and Harold Fromm, eds. Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology. Athens, GA: U of Georgia Press, 1996. Gifford, Terry. Pastoral: The New Critical Idiom. New York, NY: Routledge, 1999. McKibben, Bill. “What the warming world needs now is art, sweet art.” http://grist.org/article/mckibben-imagine/ McKibben, Bill . “Four years after my pleading essay, climate art is hot.” http://grist.org/article/2009-08-05-essay-climate-art-update-bill-mckibben/



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 5 5 4 4 3 3 5
ÖÇ 2 5 5 4 2 4
ÖÇ 3 3 5 5 4 2 5 4 3
ÖÇ 4 3 5 4 4 4 5 4 3
ÖÇ 5 4 5 2 4 4 5 4 3 5
ÖÇ 6 4 5 4 4 5 4 3 5
ÖÇ 7 4 5 4 4 5 4 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek