Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705004112020 | STUDIES IN AMERICAN PROSE | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı 19. ve 20. yüzyıllarda ABD’li yazarların ürettiği kısa öykü, novella ve roman türlerini tanımak, belirtilen yüzyıllar içerisinde, genelde dünyada, özelde ABD’de ortaya çıkan edebi akımları araştırıp öğrenmek, seçilen eserlere bu akımlar ve edebi kuramlar çerçevesinden yaklaşıp inceleyebilmek ve ABD’nin belirtilen tarihsel süreç içinde yaşadığı toplumsal, kültürel, sanatsal ve politik değişiklikleri izleyerek bu değişikliklerin eserlerde nasıl yansıtıldığını analiz edebilmektir.
Öğr. Gör. Dr. Sena Şahini
1 | Amerikan düzyazı geleneğini ve bu başlık altında eserler veren Amerikalı yazarları tanıyabilme |
2 | Amerikan düzyazı türünün edebiyat tarihi içindeki yerini belirleyebilme. |
3 | Yazarların seçilen eserlerini toplumsal cinsiyet, ırk ve sınıf kavramları bağlamında inceleyebilme. |
4 | Farklı yazarların kendi kültürleri, etnik kökenleri ve tarihsel konumlarıyla şekillenen edebi ve politik hedeflerini karşılaştırabilme. |
5 | Bu hedefleri edebi kuramlar, akımlar ve kavramlar çerçevesinde tahlil ederek varılan sonuçları içeren sunumlar yapıp, makaleler üretebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Amerikan edebiyatı, düzyazı türleri, kısa öykü, novella, roman, popüler kültür, edebi akımlar, Amerikan toplumsal, edebi, politik tarihi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı “Gold Rush”, “Civil War” ve “Gilded Age” kavramları ve kısa Amerikan tarihi. | ||
2 | İç savaş sonrası Amerikan edebiyatında realist akım ve Mark Twain. "How to Tell a Story" | ||
3 | Amerikan edebiyatında naturalist akım ve F. Bret Harte. | ||
4 | Realist ve naturalist akımların karşılaştırılması ve Jack London. | ||
5 | Birinci Dünya Savaşı sonrası Amerika tarihi, “Jazz Age”, “Lost Generation” kavramları ve F. Scott Fitzgerald. | ||
6 | A.B.D.’de ekonomik kriz dönemi, sosyal ve kültürel değişiklikler. Horace McCoy | ||
7 | John Steinbeck ve kriz dönemi edebiyatı. | ||
8 | James Thurber | ||
9 | Ring Lardner | ||
10 | “Southern Gothic” kavramı ve Amerika’da “Güney” edebiyatı. Carson McCullers. | ||
11 | Film Gösterimi Ödev Teslimi | ||
12 | 1960’lar ve Vatandaşlık Hakları hareketi. Martin Luther King Jr. ve zenci sorunları. | ||
13 | James Baldwin ve A.B.D.’de zenci sorunları. | ||
14 | Blues ve Jazz müzik kavramları ve tarihçesi. | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Baldwin, James. (1975). “My Dungeon Shook”. The Fire Next Time. London: Penguin. Baldwin, James. (1981). “Sonny’s Blues”. The Heath Guide to Literature. Lexington: Heath. Fitzgerald, F. Scott. (1986). “Winter Dreams”. The Collected Short Stories. London: Penguin. Harte, Francis Bret. (1950). “The Outcasts of Poker Flat”. Great Short Stories. New York: Harcourt, Brace ve World. Lardner, Ring. “The Haircut”. London, Jack. (1964). “To Build a Fire”. The Best Short Stories. New York: A Premier Book. Martin Luther King Jr.. “I Have a Dream”. McCoy, Horace. (1965). They Shoot Horses, Don’t They?. Harmondsworth: Penguin Books. McCullers, Carson. (1970). The Ballad of the Sad Café. Boston: Houghton Mifflin. Steinbeck, John. (1975). Of Mice and Men. London: Heinemann Educational Books. Thurber, James. “The Secret Life of Walter Mitty”. Twain, Mark. (1967). “The Notorious Jumping Frog of Calaveras County”. The American Tradition in Literature. Vol2. New York: Hartwell. Twain, Mark. “How to Tell a Story”. A Treasury of American Literature. Vol 2. Chicago: Spencer Press, 1955.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Makale Yazma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 23 | 23 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 |