Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705004192020 | COLONIAL LITERATURE | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin İngiliz Sömürge (Koloni) Dönemi yazını, ideolojisi ve söylemini tanımasını ve söz konusu dönemin tarihsel, ekonomik, politik, sosyal ve yazınsal arka planı hakkında farkındalık geliştirmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Fatma Rezzan Silkü
1 | Metin incelemesinde edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları kullanabilme. |
2 | Doğu’nun farklı stereotip temsillerini kolonyalist bir bakış açısından tespit edebilme. |
3 | Batı ve Doğu ideolojilerini, kültür, din, ırk ve cinsiyet farklılıkları bağlamında sorgulayabilme. |
4 | İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme. |
5 | İngiliz koloni dönemi ile ilgili kavram ve terimleri kavrayabilme. |
6 | İngiliz koloni döneminin yazınsal, ekonomik, politik, sosyal ve tarihsel arka planı hakkında farkındalık tesis edebilme. |
7 | Eleştirel ve analitik düşünceyi geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İngiliz Koloni Dönemi tarihi, Kolonyal söylem, İngiliz sömürgeciliğinin belli başlı kavramları, Doğu’nun stereotip temsilleri, Kolonyalizm üzerine eleştiri ve söz konusu eleştirinin edebi yapıtlardaki yansımaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve içeriği | ||
2 | İngiliz sömürgeciliğinin tarihsel, sosyal, politik, ekonomik ve yazınsal arka planı Belli başlı kavramları tanıma | ||
3 | Kolonyal söylem Doğu’nun stereotip temsilleri ve edebi metinlerdeki yansımaları (Öyküler) | ||
4 | Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları (Romanlar) | ||
5 | Edebi metinler üzerine tartışma ve eleştiri | ||
6 | Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları (Romanlar) | ||
7 | Edebi metinler üzerine tartışma ve eleştiri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları | ||
10 | Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları | ||
11 | Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları (Romanlar) | ||
12 | Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları | ||
13 | Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları | ||
14 | Filmlerdeki Doğu temsilleri | ||
15 | Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları (Şiirler) | ||
16 | Final Sınavı |
Temel Kaynaklar: Kipling, Rudyard. Plain Tales from the Hills, (London: Penguin), 1994. __________ . Kim, (Kent: Wordsworth Editions Ltd.), 1993. ___________ . “TheTwo-Sided Man”, http://www.poetryloverspage.com/poets/kipling/two-sided-man.html. ___________ . “We and They”, http://www.poetryloverspage.com/poets/kipling/weandthey.html. Lessing, Doris. The Grass is Singing, (New York: Harper& Row Publishers), 1950. ___________. The Doris Lessing Reader, (New York: Alfred A. Knopf), 1988. Seacole, Mary. Wonderful Adventures of Mrs. Seacole in Many Lands. (London: Penguin), 2005. Yardımcı Kaynaklar: King, Jeannette. Doris Lessing. (London: Edward Arnold), 1989. King, Bruce (ed.). New National and Post-colonial Literatures: An Introduction (Oxford: Oxford University Press), 2000. Loomba, Ania. Colonialism/Postcolonialism, (London: Routledge), 1998. Said, Edward. Orientalism, (London and Henley: Routledge and Kegan Paul), 1978. _________. Culture and Imperialism. (London: Vintage), 1994. Paquet, Sandra Pouchet. “The Enigma of Arrival: The Wonderful Adventures of Mrs. Seacole in Many Lands.” African American Review 26. 4 (1992): 651-663 Poon, Angelia. “Comic Acts of (Be)longing: Performing Englishness in Wonderful Adventures of Mrs. Seacole in Many Lands.” Victorian Literature and Culture 35 (2007): 501-516. Sullivan, Zohreh T. Narratives of Empire: The Fictions of Rudyard Kipling. (Cambridge: Cambridge University Press), 1993.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 |