Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
706001302000 | GENEL PSİKOLOJİ-II | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı öğrencilerin, insan davranışının ve zihinsel süreçlerinin bilimsel olarak incelenmesini sağlayacak psikoloji bilimindeki temel kavramları, ilkeleri ve kuramları tanımasıdır. Dersin sonunda öğrenciler psikolojik yapılar ve bireysel farklılıkların doğasını anlayacaklardır. Psikolojik deneyimler her bir öğrencinin gündelik yaşamında yer aldığı için tartışmalara yer verilecektir.
Fidan Türk
1 | Psikoloji biliminin doğasını anlayabilme. |
2 | Psikoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme. |
3 | Temel kuramsal yaklaşımları açıklayabilme. |
4 | Psikolojinin temel konuları ile ilgili kuram ve araştırmaları kavrayabilme. |
5 | Temel psikoloji konularına eleştirel ve analitik düşünme becerilerini uygulayabilme. |
6 | Psikolojik kavram, kuram ve araştırma sonuçlarını günlük yaşam problemlerine uygulayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Güdüler ve duygular, stresle başa çıkma yöntemleri savunma mekanizmaları, kişilik kuramları, zeka, anormal davranışlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Motivasyon tanımı ve yaklaşımlar Birincil dürtüler Uyarıcı kaynaklı güdüler | ||
2 | Sosyal güdüler, Başarı güdüsü, bir arada bulunma, Kendilik değeri | ||
3 | Duygular Duygu kuramları ve fizyolojisi Duyguların ifade edilmesi | ||
4 | Stres, stresin tanımı ve kuramsal yaklaşımlar Stres kaynakları | ||
5 | Stresin bilişsel bileşenleri (düşünce-duygu-davranış) Olumsuz otomatik düşünceler | ||
6 | Stresle başa çıkma Ego savunma mekanizmaları Stres ve diğer konular (hastalıklar,beslenme vb.) | ||
7 | Kişilik ve tanımı Psikodinamik kuramlar Sigmund Freud | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Kişilik Psikodinamik kuramlar Jung, Adler, Horney, Erikson | ||
10 | Kişilik Treyt kuramları, hümanist kuramlar ve bilişsel-öğrenme kuramları | ||
11 | Kişilik Sigmund Freud ve Küçük Hans vakası | ||
12 | Zeka Zeka kuramları Zeka testleri | ||
13 | Zekanın belirleyicileri Zekanın psikometrik sınıflandırılması | ||
14 | Normaldışı davranışlar Duygu durumu bozuklukları Kaygı bozuklukları | ||
15 | Normaldışı davranışlar Kişilik bozuklukları Şizofrenik bozukluklar | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Morris, C.G. (1996). Psikolojiyi Anlamak, Türk Psikologlar Derneği Yayınları Yardımcı Kitaplar: Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul. Morgan, C.T. (1995). Psikolojiyr Giriş, Meteksan, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | |||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 |