Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
706002231997 | SEMBOLİK MANTIK-II | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrenciye önerme ve çıkarımların (argümanların) Niceleme mantığına ve Küme öğretisine göre sembolleştirme, çözümleme ve denetleme yöntem ve kuralları hakkında bilgi vermek ve bu iki mantık arasındaki ilişkileri göstermektir.
Dr. Kaya Sütçüoğlu
1 | Önermeleri ve çıkarımları (argümanları) daha hızlı ve sağlam bir biçimde çözümleyebilme ve denetleyebilme |
2 | Zihnin matematiksel düşünme ve irdeleme yeteneğini güçlendirme ve geliştirme |
3 | Bu avantajları çeşitli felsefi argümanları sağlamlık ve tutarlılıkları bakımından tartışmada ve karşılaştırmada kullanma |
4 | Tutarlı ve sağlam felsefi argümanlar oluşturmada ya da düzenlemede bu avantajlardan yararlanma |
5 | Önermeleri ve çıkarımları (argümanları) sembolleştirmenin, çözümlemenin ve denetlemenin yöntem ve kurallarını tanıma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Niceleme mantığında ve küme öğretisinde önermeleri ve çıkarımları (argümanları) sembolleştirme, çözümleme ve denetleme kural ve yöntemleri; bu iki mantık arasındaki ilişkiler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Niceleme Mantığı Çözümleyici çizelge yöntemiyle denetleme: Bir çıkarımın geçerliliği | ||
2 | Kümeler Mantığı: Giriş:Küme öğretisinde bağıntılar( özdeşlik ve eşdeğerlik ) | ||
3 | Küme bağıntılarının önerme eklemleri mantığı ve niceleme mantığı bağıntılarına uyarlanması ve sembolleştirilme | ||
4 | Küme öğretisine uyarlanmış önermelerin ve çıkarımların (argümanların) çözümlenmesi ve denetlenmesi:Bir önermenin geçerliliği ve tutarlılığı | ||
5 | Küme öğretisine uyarlanmış önermelerin ve çıkarımların (argümanların) çözümlenmesi ve denetlenmesi: Bir çıkarımın (argümanın) geçerliliği | ||
6 | Küme öğretisine uyarlanmış önermelerin ve çıkarımların (argümanların) çözümlenmesi ve denetlenmesi: Önermeler arasında eşdeğerlik | ||
7 | Küme öğretisine uyarlanmış önermelerin ve çıkarımların (argümanların) çözümlenmesi ve denetlenmesi: Önermeler arasında tutarlılık | ||
8 | Ek.1: Niceleme mantığında karşıtlık ve alt karşıtlık denetlemesi | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Ek 2: Niceleme mantığında eşdeğerlik ve çelişiklik denetlemesi. | ||
11 | Ek 3: Yüklemler mantığında ayrıklık denetlemesi. | ||
12 | Ek 4: Önerme eklemleri mantığında çelişiklik ve eşdeğerlik denetlemesi (doğr. tabl. ve çözüml. çizel. yön.) | ||
13 | Ek 5: Önerme eklemleri mantığında karşıtlık ve alt karşıtlık denetlemesi (doğr. tabl. ve çözüml. çizel. yön.) . | ||
14 | Ek 6: Önerme eklemleri mantığında ayrıklık denetlemesi (doğr. Tabl. ve çözüml. çizel. yön.). | ||
15 | Genel tekrar ve problem çözüme örnekleri. | ||
16 | Final Sınavı |
Organon, Aristoteles, MEB. Yay. Dil, Doğruluk ve Mantık, A. J. Ayer, Metis Yay. Mantık, Von Freytag Löringhoff, İst. Ünivers. Yay. Mantık, Prof. Dr. Doğan Özlem, Ara Yay. Sembolik Mantık El Kitabı (1, 2,3) ,Teo Grünberg, METU Press. Mantık Terimleri Sözlüğü, Teo Grünberg, METU Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 |