GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
706006042016 KITA AVRUPASI FELSEFESİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 6,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, genellikle “Kıta Avrupası Felsefesi” başlığı altında toplanan, fenomenoloji, varoluşçuluk, hermeneutik, eleştirel kuram, postyapısalcılık ve yapıbozumculuk gibi düşünce akımlarını anlamak ve tartışmak.


Dr. Öğr. Üyesi Özgür Soysal


1 Kıta Avrupası Felsefesinin temel figür ve belli başlı akımlarını, felsefe tarihiyle ilişkili olarak kavramak.
2 Kıta Felsefesinin fenomenoloji, hermeneutik, yapısalcılık, post-yapısalcılık ve yapıbozum gibi çeşitli metodolojilerine aşina olmak.
3 Çağdaş felsefeyi karakterize eden temel gerilim ve tartışmaları anlama ve bu tartışmalarda öne çıkan belli başlı pozisyonları eleştirel olarak değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çağdaş modernite tartışmalarının temel boyutlarının kavranması için Kant, Hegel ve Nietzsche felsefeleri ile başlanacak ama temel odak Habermas, Dilthey, Husserl, Heidegger, Gadamer, Sartre, Derrida ve Foucault gibi 20. Yüzyıl figürlerinin düşünceleri üzerinde olacak


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriği ve dersin dönemlik programının açıklanması. Okuma ve seminer dağıtımı.
2 Kıta Avrupası-Analitik Felsefe ayrımı. Modernite ve Aydınlanma eleştirisi temel çerçeve.
3 Kant ve Aydınlanma
4 Hegel
5 Marx ve Marksizm
6 Frankfurt Okulu'nun Eleştirel Kuramı
7 Habermas ve Eleştirel Kuramın Yenilenişi
8 Dithey, Yaşam Felsefesi ve Hermeneutik
9 Vize Tatili
10 Vize Tatili
11 Husserl ve Fenomenoloji
12 Gadamer ve Hermeneutiğin Evrenselliği
13 Sartre
14 Foucault
15 Derrida
16 Aydınlanma ve Modernitenin Radikal Eleştirisi

Critchley, Simon, Kıta Felsefesi, çev. Hakan Gür, Dost Kitabevi. Kellner Douglas ve Best, Steven, Postmodern Teori -Eleştirel Soruşturmalar, çev. Mehmet Küçük Ayrıntı. Modernite Versus Postmodernite, der. Mehmet Küçük, Say Yayaınları. West, David, Kıta Avrupası Felsefesine Giriş, çev. Ahmet Cevizci, Paradigma.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 14 2 28
Seminer 1 8 8
Bireysel Çalışma 10 6 60
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 4 3 3 3 4 3 2 1
ÖÇ 2 5 4 3 3 3 4 3 2 1
ÖÇ 3 5 4 4 3 4 4 3 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek