Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
706003172020 | 17.VE 18.YY.FELSEFE TARİHİ-II | Ders | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı Descartes sonrası modern düşünceyi ayrıntılı olarak incelemektir
Dr. Öğr. Üyesi Özgür Soysal
1 | modern düşünmeyi tanıma |
2 | modern olmanın anlamını kavrama |
3 | modern kavramların felsefi içeriğini anlama |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hobbes, Spinoza,Locke, Leibniz, Berkeley, Hume
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hobbes ve hesaplayıcı akıl ve duyum temelli rasyonel bilgi | ||
2 | Spinoza, kartezyen töz eleştirisi | ||
3 | Spinoza'nın içkinlik kuramı | ||
4 | Spinoza, eylem ve varolma, ahlaksal varlık | ||
5 | Locke: rasyonalizm eleştirisi | ||
6 | Locke'ta deneyim kavramı | ||
7 | Öznenin alanının genişlemesi, bilginin alanının daraltılması | ||
8 | Leibniz, monodoloji | ||
9 | arasınav | ||
10 | Leibniz, tamalgı | ||
11 | Berkeley, immateryalizm | ||
12 | Berkeley, öznellik ve algı kuramı | ||
13 | Bilginin öznelleşmesi | ||
14 | Hume, kesin bilgi eleştirisi | ||
15 | Olumsallık ve sonuçları | ||
16 | final sınavı |
Cevizci, Ahmet, Felsefe Tarihi : Ciltli ,Yayınevi: Say Tarihi: 10-2009 Cevizci, Ahmet, Felsefe Tarihi : Thales'ten Baudrillard'a Yayınevi: Say Tarihi: 10-2009 THILLY, FRANK, Bir Felsefe Tarihi Yayınevi: İdea Tarihi: 12-2000 Gökberk, Macit, Felsefe Tarihi, Yayınevi: Remzi WEBER, ALFRED, Felsefe Tarihi ,Yayınevi: Sosyal Jones, W. T, Batı Felsefesi Tarihi 1 : Klasik Düşünce : Ciltli .,Yayınevi: Paradigma Cevizci, Ahmet, Aydınlanma Felsefesi : Felsefe Tarihi 4 , Ezgi yay.,2002 Tuğcu, Tuncar, Batı Felsefesi Tarihi ,Yayınevi: Alesta, 2000 Copleston, Frederick, Spınoza: Felsefe Tarihi ,Yayınevi: İdea,1998 Cevizci, Ahmet, On Yedinci Yüzyıl Felsefesi Tarihi ,Yayınevi: Asa Cevizci, Ahmet,Aydınlanma Felsefesi Tarihi ,Yayınevi: Asa Copleston, Frederick, Felsefe Tarihi - Kant ,Yayınevi: İdea Höffe, Otfried, Felsefenin Kısa Tarihi ,Yayınevi: İnkılap, 2008 Copleston, Frederick, Felsefe Tarihi 7 : Çağdaş Felsefe Bölüm 1c Hegel ,Yayınevi: İdea,1985 Bumin, TülinTartışılan Modernlik : Descartes ve Spinoza ,Yapı Kredi,1997 Galileo, İki Büyük Dünya Sistemi Hakkında Diyalog : Ciltli , İş Bankası yay., 2008 Koyre, Alexandre, Yeniçağ Biliminin Doğuşu , Gündoğan yay. Descartes, Yöntem Üzerine Konuşma , Bulut yay.,2010 Sorell, Tom, Descartes , Dost Kitabevi, 2009 Descartes, ReneMeditasyonlar , BilgeSu yay.,2007 Spinoza, Benedict de ,Teolojik-Politik İnceleme , Dost Kitabevi ,2008 Spinoza, Benedict de ,Kötülük Mektupları ,Yayınevi: Norgunk, 2008 Deleuze, Gilles,Spinoza Üzerine Onbir Ders , Yayınevi: Kabalcı, 2008 Balibar, Etienne, Spinoza ve Siyaset, Otonom yay.2005 Spinoza, Benedict de, Etika , Dost Kitabevi ,2004 Deleuze, Gilles, Leibniz Üzerine Beş Ders , Kabalcı ,2007 Leibniz, G. W., Monadoloji ya da Felsefenin İlkeleri , Biblos ,2003 Locke, Johnİnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme ,Kabalcı ,1996 Hobbes, Thomas, Leviathan , Yapı Kredi BERKELEY, GEORGE, İnsan Bilgisinin İlkeleri Üzerine , Bilim ve Sanat,1996 BERKELEY, GEORGE,HYLAS İLE PHILONOUS ARASINDA ÜÇ KONUŞMA, Sosyal yay, Hume, David ,İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme , BilgeSu,-2009
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 6 | 12 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |