Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1001002262014 | GASTRONOMİDE SU ÜRÜNLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Su ürünleri tüketiminin insan sağlığındaki öneminin vurgulanarak, su ürünlerinin tüketiciye sevdirilmesi ve tüketiminin artırılmasını teşvik edilmesidir.
Assoc.Prof.Dr. Aslı Cadun Yünlü, Assoc.Prof.Dr. Şebnem Tolasa Yılmaz
1 | Gastronominin tanımı ve amacı |
2 | Su ürünleirnin besinsel önemi |
3 | Pişirme metotları ve bunların besinsel değer ve sağlık üzerindeki etkileri |
Yok
Yok
Gastronomide su ürünlerinin öneminin vurgulanarak, su ürünlerinin sahip olduğu besinsel değerlerin, su ürünlerinde uygulanan pişirme yöntemlerinin ve bunların besinsel değer ve insan sağlığı üzerindeki etkilerinin anlaşılması ve Türk ve Dünya mutfaklarındaki çeşitli su ürünleri tarifleri ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Gastronominin tanımı, amacı ve üretim ve tüketim boyutu | Gastronomiye giriş | ||
2 | Beslenmemizde su ürünlerinin besinsel önemi Balık tüketimi, balık yağı ve insan sağlığındaki yeri | Mutfak eşya ve gereçlerinin tanıtımı | ||
3 | Su ürünlerinde proteinler, vitaminler ve mineraller | Su ürünlerinin tanıtımı, temizlenmesi ve fileto çıkarma yöntemleri | ||
4 | Duyusal analiz yöntemleri, duyusal değerlendirmenin gıda endüstrisinde kulanım alanları | Duyusal test yöntemlerinin uygulaması | ||
5 | Duyusal değerlendirmede kullanılan taze ve işlenmiş su ürünlerinin karakteristik özellikleri | Taze ve işlenmiş su ürünlerinde duyusal test | ||
6 | Pişirme metotları ve bu metotların besinsel değer ve sağlığımız üzerindeki etkileri | Pişirme metotlarının tanıtımı | ||
7 | Yağlı ve yağsız balık türlerinin tanıtımı ve uygulanan pişirme yöntemleri ve dikkat edilecek hususlar | Beyaz ve koyu renkli türlere uygulanan pişirme metotlarının uygulaması | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Yiyecek hijyeni ve yiyeceklerin hazırlanma koşulları | Yiyecek hijyeninde dikkat edilecek noktalar | ||
10 | Çalışma ortamı hijyeni | Çalışma ortamı hijyeninde dikkat edilecek noktalar | ||
11 | Kabuklu kabuksuz su ürünlerini pişirmede dikkat edilecek noktalar | Kabuklu kabuksuz su ürünlerinin pişirilme şekilleri | ||
12 | Hazırlanmış su ürünlerinin kullanıldığı yerler | Hazırlanmış su ürünlerinin çeşitli şekillerde sunulması | ||
13 | Türk mutfağında su ürünleri | Geleneksel yöntemlerle balık pişirilmesi | ||
14 | Uzakdoğu mutfağında su ürünleri | Uzakdoğu mutfağından örnekler | ||
15 | Batı mutfağında su ürünleri | Batı mutfağından popüler pişirme yöntemlerinin uygulanması | ||
16 | Final sınavı |
Engin Yaralı.2014. Gıdalarda duyusal analizler. Ders notları Altuğ, T, Elmacı, Y. 2011. Gıdalarda Duyusal Değerlendirme. Sidas Medya Ltd. Şti. İzmir. ISBN:978-9944-5660-8-7. Anonim. 2014. Milli Eğitim bakanlığı ders notları. Duyusal Test Teknikleri. Anonim, 2011. Yiyecek ve İçecek Hizmetleri Balıklar ve Su Ürünleri. 811ORK046. Alasalvar, C., Shahidi, F., Miyashita, U. 2011. Handbook of seafood quality, safety and health applications Wiley-Blackwell. Inc., New Delhi, India
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Rapor Sunma | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |