Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1001002282014 | BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK VE KORUMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin biyolojik çeşitlilik hakkında detaylı bilgiye sahip olmalarını, biyolojik çeşitliliğin önemi ve korunması konusunda bilinç sahibi olmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Meltem BOYACIOĞLU Assist.Prof.Dr. Fevzi KIRKIM
1 | Biyolojik çeşitlilik hakkında bilgi verebilme. |
2 | Biyolojik çeşitliliğin tipleri hakkında bilgi verebilme. |
3 | Biyolojik çeşitliliği tehdit eden unsurları açıklayabilme. |
4 | Ekosistemlerin karalılığı ve işleyişi hakkında bilgi verebilme. |
5 | Biyoçeşitliliğin belirleyici parametrelerini açıklayabilme. |
6 | Biyoçeşitliliğin kullanımının doğurduğu sonuçlar ile insan aktivitelerinin etkisini açıklayabilme |
7 | Biyoçeşitliliği koruma stratejileri hakkında bilgi verebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Biyoçeşitlilik ve önemi, biyoçeşitlilik tipleri, ekosistemlerin işleyişi, biyoçeşitliliği belirleyici parametreler, biyoçeşitliliği koruma stratejileri, dünyamızın ve ülkemizin biyoçeşitlilik kaynakları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Biyolojik çeşitlilik ve önemi | ||
2 | Biyolojik çeşitlilik ve önemi | ||
3 | Biyolojik çeşitlilik tipleri | ||
4 | Biyolojik çeşitlilik tipleri | ||
5 | Biyolojik çeşitliliğin artış ve azalışına sebep olan faktörler | ||
6 | Biyolojik çeşitliliği tespit yöntemleri | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Biyolojik çeşitliliğin kullanılması ve insan faktörü | ||
9 | Biyolojik çeşitliliği koruma stratejileri | ||
10 | Özel ekosistemler ve biyolojik çeşitlilik açısından önemleri | ||
11 | Doğanın korunmasına yönelik uluslararası anlaşmalar | ||
12 | Doğanın korunmasına yönelik uluslararası anlaşmalar | ||
13 | Türkiye’de çevre koruma ve mevzuatı | ||
14 | Dönem projesi sunumları | ||
15 | Dönem projesi sunumları | ||
16 | FİNAL SINAVI |
TÇV, 1987. Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri. TÇV, 1987. Ortak Geleceğimiz G.Taylor Miller, 1990. Living in the Environment. BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK DERS NOTLARI (Tuncer KATAĞAN)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |