GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1001002282014 BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK VE KORUMA Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin biyolojik çeşitlilik hakkında detaylı bilgiye sahip olmalarını, biyolojik çeşitliliğin önemi ve korunması konusunda bilinç sahibi olmalarını sağlamaktır.


Doç. Dr. Meltem BOYACIOĞLU Assist.Prof.Dr. Fevzi KIRKIM


1 Biyolojik çeşitlilik hakkında bilgi verebilme.
2 Biyolojik çeşitliliğin tipleri hakkında bilgi verebilme.
3 Biyolojik çeşitliliği tehdit eden unsurları açıklayabilme.
4 Ekosistemlerin karalılığı ve işleyişi hakkında bilgi verebilme.
5 Biyoçeşitliliğin belirleyici parametrelerini açıklayabilme.
6 Biyoçeşitliliğin kullanımının doğurduğu sonuçlar ile insan aktivitelerinin etkisini açıklayabilme
7 Biyoçeşitliliği koruma stratejileri hakkında bilgi verebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Biyoçeşitlilik ve önemi, biyoçeşitlilik tipleri, ekosistemlerin işleyişi, biyoçeşitliliği belirleyici parametreler, biyoçeşitliliği koruma stratejileri, dünyamızın ve ülkemizin biyoçeşitlilik kaynakları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Biyolojik çeşitlilik ve önemi
2 Biyolojik çeşitlilik ve önemi
3 Biyolojik çeşitlilik tipleri
4 Biyolojik çeşitlilik tipleri
5 Biyolojik çeşitliliğin artış ve azalışına sebep olan faktörler
6 Biyolojik çeşitliliği tespit yöntemleri
7 ARA SINAV
8 Biyolojik çeşitliliğin kullanılması ve insan faktörü
9 Biyolojik çeşitliliği koruma stratejileri
10 Özel ekosistemler ve biyolojik çeşitlilik açısından önemleri
11 Doğanın korunmasına yönelik uluslararası anlaşmalar
12 Doğanın korunmasına yönelik uluslararası anlaşmalar
13 Türkiye’de çevre koruma ve mevzuatı
14 Dönem projesi sunumları
15 Dönem projesi sunumları
16 FİNAL SINAVI

TÇV, 1987. Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri. TÇV, 1987. Ortak Geleceğimiz G.Taylor Miller, 1990. Living in the Environment. BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK DERS NOTLARI (Tuncer KATAĞAN)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 7 2 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 9 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 6 2 12
Toplam İş Yükü (saat) 86

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 5 3 4 3 4 3 3 2 5 2 2
ÖÇ 2 5 3 5 3 4 3 4 3 3 2 5 2 2
ÖÇ 3 5 4 5 3 4 3 4 3 5 2 5 2 5
ÖÇ 4 5 5 5 4 4 4 4 3 5 2 5 3 4
ÖÇ 5 5 4 5 4 4 4 4 4 5 4 5 2 3
ÖÇ 6 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek