GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1301001121994 MATEMATİK-II Ders 1 2 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin temel amacı, İktisat ve İşletme alanlarında kullanılan temel matematiksel teknik ve araçları öğrencilere kazandırmak, çeşitli modelleri daha kolay bir şekilde kavramalarına ve temel iktisat/işletme uygulamalarını yapabilmelerine katkıda bulunmaktır.


Araş. Gör. Dr. Barış Alpaslan


1 İntegral aracının matematiksel ve iktisadi olarak kullanılabilir kılınması
2 Temel finansal konulara ilişkin bir ön birikim oluşturulması ve bugünkü-gelecekteki değer hesabı konusunda bir perspektif edinilmesi
3 Öğrencilerin çok değişkenli fonksiyonel ilişkileri iktisadi örneklere uygulayabilmesi ve çok değişkenli optimizasyon yapabilmelerinin sağlanması
4 Öğrencilerin iktisadi süreçlerin dinamik yapısına uygun matematiksel araç ve perspektifler edinmelerinin sağlanması.

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır. Yalnızca öğrencilerin Matematik I dersini almış olması önerilmektedir.


Yok


İntegral, Diferansiyel Denklemler ve Çok Değişkenli Fonksiyonlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fonksiyonlar ve Türev
2 Belirsiz İntegral I
3 Belirsiz İntegral II: Kısmi İntegral
4 Alan ve Belirli İntegral I
5 Alan ve Belirli İntegral II
6 Çeşitli İntegral Uygulamaları
7 Ara Sınav
8 Sonsuz Aralıklarda İntegral
9 Finansal Konular: Faiz Oranları ve Bugünkü Değer I
10 Finansal Konular: Faiz Oranları ve Bugünkü Değer II
11 Finansal Konular: Faiz Oranları ve Bugünkü Değer III
12 Çok Değişkenli Fonksiyonlar I
13 Çok Değişkenli Fonksiyonlar II
14 Kısıt Altında Optimizasyon
15 Diferansiyel Denklemler
16 Final

Barnet, M. A., Ziegler, M. R., Byleen, K. E. (2019), Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences, Global Edition, Pearson PLC, London. Sydsaeter K. ve Hammond P. (2004), Ekonomik Analiz İçin Temel Matematik, Turhan Kitabevi, Ankara. Chiang, A. C. (2003), Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri, Teori Yayınları, Ankara. Tan, S. T. (1990), Calculus for the Managerial, Life and Social Sciences, Kent Publishing Com., Boston. Dowling, E. T. (1993), İşletme ve İktisat İçin Matematiksel Yöntemler: Teori ve Problemler, Schaum’s Outlines, Nobel Yayınevi, Ankara. Cannon R. J. ve Williams G. (1988), Calculus for Management, Social and Life Sciences, WM. C. Brown Publishers, Dubuque, Iowa.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Uygulama/Pratik 8 3 24
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 15 1 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 147

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 2 1 5 3
ÖÇ 2 2 2 5 3 2 2 3
ÖÇ 3 3 2 5 3 3
ÖÇ 4 2 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek