Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1301001121994 | MATEMATİK-II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı, İktisat ve İşletme alanlarında kullanılan temel matematiksel teknik ve araçları öğrencilere kazandırmak, çeşitli modelleri daha kolay bir şekilde kavramalarına ve temel iktisat/işletme uygulamalarını yapabilmelerine katkıda bulunmaktır.
Araş. Gör. Dr. Barış Alpaslan
1 | İntegral aracının matematiksel ve iktisadi olarak kullanılabilir kılınması |
2 | Temel finansal konulara ilişkin bir ön birikim oluşturulması ve bugünkü-gelecekteki değer hesabı konusunda bir perspektif edinilmesi |
3 | Öğrencilerin çok değişkenli fonksiyonel ilişkileri iktisadi örneklere uygulayabilmesi ve çok değişkenli optimizasyon yapabilmelerinin sağlanması |
4 | Öğrencilerin iktisadi süreçlerin dinamik yapısına uygun matematiksel araç ve perspektifler edinmelerinin sağlanması. |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır. Yalnızca öğrencilerin Matematik I dersini almış olması önerilmektedir.
Yok
İntegral, Diferansiyel Denklemler ve Çok Değişkenli Fonksiyonlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fonksiyonlar ve Türev | ||
2 | Belirsiz İntegral I | ||
3 | Belirsiz İntegral II: Kısmi İntegral | ||
4 | Alan ve Belirli İntegral I | ||
5 | Alan ve Belirli İntegral II | ||
6 | Çeşitli İntegral Uygulamaları | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Sonsuz Aralıklarda İntegral | ||
9 | Finansal Konular: Faiz Oranları ve Bugünkü Değer I | ||
10 | Finansal Konular: Faiz Oranları ve Bugünkü Değer II | ||
11 | Finansal Konular: Faiz Oranları ve Bugünkü Değer III | ||
12 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar I | ||
13 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar II | ||
14 | Kısıt Altında Optimizasyon | ||
15 | Diferansiyel Denklemler | ||
16 | Final |
Barnet, M. A., Ziegler, M. R., Byleen, K. E. (2019), Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences, Global Edition, Pearson PLC, London. Sydsaeter K. ve Hammond P. (2004), Ekonomik Analiz İçin Temel Matematik, Turhan Kitabevi, Ankara. Chiang, A. C. (2003), Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri, Teori Yayınları, Ankara. Tan, S. T. (1990), Calculus for the Managerial, Life and Social Sciences, Kent Publishing Com., Boston. Dowling, E. T. (1993), İşletme ve İktisat İçin Matematiksel Yöntemler: Teori ve Problemler, Schaum’s Outlines, Nobel Yayınevi, Ankara. Cannon R. J. ve Williams G. (1988), Calculus for Management, Social and Life Sciences, WM. C. Brown Publishers, Dubuque, Iowa.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Uygulama/Pratik | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 147 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 5 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 5 | 4 | 3 |