GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
11320201E11563 GLOBAL MARKETING Seçmeli Ders Grubu 4 7 5,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilerin temel pazarlama bilgileri üzerine uluslararası pazarlama kavramlarını ve uluslar arası pazarlamaya ilişkin gelişmeleri vermektir. Ayrıca ithalat ve ihracat konuları üzerinde durulacaktır.



1 Uluslararası pazarlama kararlarının verilmesinde nelerin yer aldığına yönelik, pazarlama karmasını da içeren, anlayış geliştirmek
2 Global yöneticilerin karşı karşıya kaldığı problem ve zorluklara yönelik stratejik düşünme biçimi geliştirmek
3 Çaprazlama kültürel değerleri ve bu değerlerin uluslararası pazarlama üzerindeki etkisini analiz edecek beceri ve bilgiyi geliştirmek
4 Bir takım üyesi olarak pazarlama konularını analiz ederken etkili bir şekilde çalışmak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin amacını uluslararası pazarlamanın belirgin özellikleri, yapısı ve doğası oluşturduğu için, uluslararası ticaretteki gelişmeler, imal edilen ürünlerin ihracatına yönelik gelişmeler, dış satışlar dersin temel konularıdır. Bunun yanında uluslararası pazarlamanın pazarlama tarafı, pazarlamanın 4P’si etrafında şekillenecektir. Uluslararası pazarlarda Avrupa Birliği ilişkileriyle Türkiye ve incoterms tartışılacak diğer konulardır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Global Pazarlama Dersine Giriş
2 Global Ekonomik Çevre
3 Bölgesel Pazar Özellikleri ve İmtiyazlı Ticaret Anlaşmaları
4 Sosyal ve Kültürel Çevre
5 Global Pazarlamada Politik ve Hukuksal Çevre
6 Global Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
7 Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma
8 Ara sınav
9 İhracat, İthalat ve Satın Alma
10 Global Pazarlara Giriş Stratejileri: Lisans Verme, yatırım ve Stratejik Ortaklıklar
11 Global Pazarlama Karması
12 Rekabet Avantajının Stratejik Unsurları
13 Yirmi birinci Yüzyılda Liderlik ve Strateji
14 Global Pazarlarda Dijital Devrim
15 Dönem Projesi Sunumları
16 Final Sınavı

- Schlegelmilch, B. B. (2022). Global marketing strategy. Springer International Publishing. - Alon, I., Jaffe, E., Prange, C., & Vianelli, D. (2020). Global Marketing: Strategy, Practice, and Cases. Routledge. - Keegan, Warren J. and Green, Mark. (2010), Global Marketing, Prentice Hall - Kozlu, C. (2000), Uluslararası Pazarlama, Türkiye İş Bankası Yayınları - Onkvisit, S. and Shaw J. J. (1992), International Marketing Analysis and Strategy, Prentice Hall



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Uygulama/Pratik 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Toplam İş Yükü (saat) 154

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 2 5 4 5
ÖÇ 2 2 5 4 5
ÖÇ 3 2 5 4 5
ÖÇ 4 2 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek