GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
11320203E11810 MARKETING RESEARCH Seçmeli Ders Grubu 4 8 5,00

Lisans


İngilizce


Bu derste teoride ve pratikte uygulanan pazarlama araştırması, niteleyici ve niceleyici yöntemler kapsamında ayrıntılı olarak incelenecektir. • Ayrıca pazarlama araştırmalarının en son yenilikleri, küresel uygulamaları ve yeni teknolojiyle bütünleşme anlatılacaktır


Assoc. Prof. Dr. Ayla ÖZHAN DEDEOĞLU


1 ÖÇ1. Pazarlama araştırmasını ve sağlayacağı bilgileri, bunların pazarlama yöneticileri tarafından ne şekilde kullanılabileceğini öğrenmek.
2 ÖÇ2. Alternatif pazarlama araştırması yöntemlerini göreli olarak değerlendirebilmek
3 ÖÇ3. Başlıca ölçüm ve veri toplama tekniklerini değerlendirmek
4 ÖÇ4. SPSS paket programını kullanarak pazarlama araştırmasındaki verileri analiz etmek
5 ÖÇ5. Bir pazarlama araştırması raporu yazıp sözlü olarak sonuçlarını sunmak


Yok


Yok


Bu derste pazarlama araştırmasının kavramlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Yanı sıra, pazarlama araştırmasının kapsamı, araştırma bölümünün organizasyonu ve farklı pazarlama araştırmaları ve yöntemlerine atıfta bulunulacaktır. Ayrıca bu derste Pazarlama Araştırmasını kavramsallaştırmak ve yürütmek; bunun yanı sıra da araştırmayı pazarlama yönetimi kararlarında bir araç olarak kullanabilmek amaçlanmaktadır. Pazarlama araştırması sonucunda elde edilen veri ve bulgular, karar alma süreci içerisinde kullanılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama Araştırmasına Giriş ve Pazarlama Araştırması Sürecinin Açıklanması
2 Problem Tanımı ve Araştırma Amaçlarının Belirlenmesi
3 Araştırma Dizaynı ve İkincil Datayı ve Çevrimiçi Veritabanlarını Kullanmak
4 Standartlaştırılmış Bilgi Kaynaklarını Kavrama
5 Keşifçi ve Nitel Araştırma Yöntemlerinden Yararlanmak
6 Veri Toplama Metotlarının Değerlendirilmesi
7 Pazarlama Araştırmasında Ölçümleme
8 ARASINAV
9 Soru Geliştirme ve Anket Tasarımı
10 Örneklem Seçimi ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi
11 Alan Çalışması ve Veri Kalitesi
12 Temel Tanımlayıcı Analizi Kullanma
13 Popülâsyon Tahminleri ve Hipotez Testi
14 Temel Farklılık Testleri Uygulamaları ve İlişki Testleri Kullanımı
15 Regresyon Analizi Temelleri
16 FİNAL SINAVI

•Malhotra N., “Marketing Research and SPSS 11.0 Package”, 4/e, Prentice Hall, (2004). •Burns, Alvin C. And Bush, Ronald F. (1997). Marketing Research, USA, Prentice Hall •Malhotra, N.K. (2010). Marketing research: An Applied Orientation USA, Prentice Hall, •Pelsmecker, Patrick De, Kenhove, Patrick Van, Janssens Wim and Wijnen Katrien (2008). Marketing Research with SPSS USA, Prentice Hall


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 2 32
Uygulama/Pratik 10 1 10
Laboratuvar 16 1 16
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 3 2 3 4 2 2
ÖÇ 2 4 5 4 4 3 3 2 5 4 3 2 3 4
ÖÇ 3 3 4 3 4 3 3 3 4 2 3 2 3 3
ÖÇ 4 2 4 3 4 3 3 3 4 3 3 4 2 4
ÖÇ 5 4 3 4 3 4 3 3 4 3 3 4 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek