Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1301008852015 | ECONOMIC COMPLEXITY | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin; ekonomik karmaşıklık kavramı hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu kapsamda Türkiye ve dünya ekonomisini analiz edebilmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Burcu Türkcan
1 | 1- Ekonomik karmaşıklık kavramını kavrayabilme |
2 | 2- Ekonomik karmaşıklık ile ekonomik gelişme arasındaki ilişkiyi kavrayabilme |
3 | 3- Ekonomik karmaşıklık ölçme metotlarını kavrayabilme |
4 | 4- Ekonomik karmaşıklık ekseninde Türkiye ve dünya ekonomisini analiz edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ekonomik karmaşıklık. Ekonomik karmaşıklık ve iktisadi gelişme ilişkisi. Ekonomik karmaşıklık ölçme metotları. Türkiye ve dünyada ekonomik karmaşıklık düzeyleri. Ekonomik karmaşıklık düzeylerinin gelişimine dair öngörüler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ekonomik Karmaşıklık Kavramı | ||
2 | Ekonomik Karmaşıklık Kavramı | ||
3 | Ekonomik Karmaşıklık ve İktisadi Gelişme İlişkisi | ||
4 | Ekonomik Karmaşıklık ve İktisadi Gelişme İlişkisi | ||
5 | Ekonomik Karmaşıklık Ölçme Metotları | ||
6 | Ekonomik Karmaşıklık Ölçme Metotları | ||
7 | Ekonomik Karmaşıklık Ölçme Metotları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | ABD’de Ekonomik Karmaşıklık Düzeyi | ||
10 | Avrupa’da Ekonomik Karmaşıklık Düzeyi | ||
11 | Çin’de Ekonomik Karmaşıklık Düzeyi | ||
12 | Türkiye’de Ekonomik Karmaşıklık Düzeyi | ||
13 | Dünyada Karmaşıklık Düzeylerinin Gelişimine Dair Öngörüler | ||
14 | Türkiye’de Karmaşıklık Düzeyinin Gelişimine Dair Öngörüler | ||
15 | Türkiye’de Ekonomik Karmaşıklık Ekseninde Politika Önerileri Geliştirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Durlauf, S.N. (1998). "What Should Policymakers Know About Economic Complexity?". The Washington Quarterly. 21(1). Pp. 155 - 165. Hidalgo, C.A. ve Hausmann, R. (2009). “The Building Blocks of Economic Complexity”. Proc. Natl. Acad. Sci. 106(26). Pp. 10570 – 10575. Hausmann, R. ve Hidalgo, C. A. (2011). “The Network Structure of Economic Output”. Journal of Economic Growth. Vol 16(4). Pp. 309 – 342. Hausmann, R., Hidalgo, C. A., Bustos, S., Coscia, M., Chung, S., Jimenez, J., Simoes, A. & Yildirim, M. A. (2011). The Atlas of Economic Complexity – Mapping Paths to Prosperity, MIT Press, USA. Jarreau, J., Poncet, S. 2012. “Export Sophistication and Economic Growth: Evidence from China”, Journal of Development Economics, 97, 281–292. Boleti, E., Garas, A., Kyriakou, A., Lapatinas, A. 2021. “Economic Complexity and Environmental Performance: Evidence from a World Sample”, Environmental Modelling & Assessment, 26, 251-270. Türkcan, B. 2022. “Empirical Investigations for the Links Between Economic Complexity and Gender Segregation in Labor Markets: The Case of OECD Countries”. World Women Conference IV Proceedings Book. Editör: Harpreet Kaur, H., Nadeem, U. Yeni Delhi – Hindistan.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 85 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Örnek Vaka İncelemesi | 8 | 2 | 16 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Ev Ödevi | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 |