Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Planlama teorilerini kavrayabilme |
2 |
Planlama ve sanayileşme stratejileri arasındaki ilişkileri tanımlayabilme |
3 |
Planlama stratejilerinin ve buna bağlı olarak sanayileşme stratejilerinin dönüşüm dinamiklerini, tarihsel dönemler itibari ile analiz edebilme |
4 |
İktisadi planlama teorilerini ülke ekonomisine uygulayabilme |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
I. Tanışma-Dersin Gerekçesi ve Önemi-Dersin Kural ve Gerekleri
II. Planlama nedir? Planlamanın Önemi ve Çeşitleri |
|
|
2 |
I. İktisadi Planlamanın Tanımı, Amaçları ve Tarihsel Gelişimi
i. Tanımı, Amaçları ve Dünyadaki İlk Planlama Deneyimleri
ii. II. Dünya Savaşı sonrası Planlama ve Azgelişmiş Ülkeler
iii. 1980 sonrası Yapısal uyum programları ve Kalkınma planlamasında gerileme |
|
|
3 |
I. Azgelişmiş Ülkelerde Planlamayı Zorunlu Kılan Faktörler
i. Sosyalist Model
ii. Piyasa Başarısızlıkları
iii. Azgelişmiş ülkelerin kalkınma sorunları ve sanayileşme stratejilerinin inşası
|
|
|
4 |
I. Azgelişmiş Ülkelerde Kalkınma sorunları ve Planlamanın Niteliği |
|
|
5 |
I. İktisadi Kalkınma ve Planlamada Ortodoks ve Ortodoks Olmayan Yaklaşımlar
i. Ortodoks Yaklaşımlar
ii. Bağımlılık Ekolü |
|
|
6 |
I. İktisadi Kalkınma ve Planlama
i. Teknolojiye Dayalı Kalkınma Anlayışı
ii. Doğu Asya Kalkınma Deneyimi
iii. Planlamada Devletin yeri sorunu |
|
|
7 |
I. Plan Hazırlama Aşamaları ve Temel Sorunlar
i. Üretim Tekniği Seçimi
ii. Sektör Seçimi
iii. Yatırım Modeli Seçimi
iv. Proje Seçimi
|
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
9 |
IX. Planlama Teknikleri
i. Harrod-Domar Modeli ve Sermaye Hasıla Oranı
ii. Girdi-çıktı Modeli
iii. Doğrusal Programlama Modeli
iv. Ekonometrik Modeller
|
|
|
10 |
X. Türkiye’de İktisat Politikalarının Gelişim Sürecinde Kalkınma Planlamalarına Genel Bir Bakış ve DPT |
|
|
11 |
XI. 1933-1950 Döneminde Türkiye’de Planlama ve Sanayileşme Stratejilerinin Gelişimi |
|
|
12 |
XII. Türkiye’de Kalkınma Planlarının Makroekonomik Modelleri-1980 öncesi, Sanayileşmenin düşüşü |
|
|
13 |
Türkiye’de Kalkınma Planlarının Makroekonomik Modelleri-1980 sonrası |
|
|
14 |
XIV. Türkiye’deki Kalkınma Planlarının Karşılaştırmalı Analizi, Küreselleşsen Dünyada Sanayileşme Stratejisi Arayışları |
|
|
15 |
XV. Türkiye’deki Planların Makroekonomik Modellerinin Eleştirel Değerlendirilmesi |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Derse Katılım |
25 |
3 |
75 |
Tartışma |
10 |
2 |
20 |
Beyin Fırtınası |
1 |
1 |
1 |
Bireysel Çalışma |
18 |
2 |
36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
4 |
4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
5 |
5 |
Ev Ödevi |
3 |
2 |
6 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
ÖÇ 1 |
5
|
5
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
3
|
ÖÇ 2 |
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
ÖÇ 3 |
4
|
5
|
4
|
5
|
|
5
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
|
4
|
ÖÇ 4 |
5
|
5
|
|
5
|
5
|
|
|
|
|
|
5
|
|
3
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek