Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PF204 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı; öğrencilerin gelişim ve öğrenme kuramlarını tanımalarını ve eğitim psikolojisi alanının öğretimi tasarlama süreçlerindeki işlevini anlamalarını sağlamaktır.
1 | Psikoloji alanının çalışma sahaları ve eğitim ilişkisini açıklayabilme |
2 | Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme |
3 | Öğretim sürecinde gelişim ve öğrenme psikolojisinin yerini kavrayabilme |
4 | Gelişim alanlarının öğretim basamaklarına göre özelliklerini kavrayabilme |
5 | Gelişim ve Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme |
6 | Bir öğrenci davranışını gelişim ve öğrenme kuramlarının bulguları ışığında çözümleyebilme |
7 | Gelişim ve Öğrenme kuramlarının ilkelerini öğretme-öğrenme etkinliklerinde uygulamaya istekli olma |
8 | Gelişim ve öğrenme alanlarındaki ulusal ve uluslar arası alan yazını izlemeye istekli olma |
9 | Dersin gerektirdiği öğrenme etkinliklerine dönük olma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gelişim ve Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, Gelişim Kuramları, Öğrenme Kuramları, Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi - Öğrenme Stilleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Yapılandırılması | ||
2 | Eğitim Psikolojisiyle İlgili Temel Kavramlar-İlkeler- Gelişimi Etkileyen Temel Etmenler | ||
3 | Fiziksel Gelişim | ||
4 | Bilişsel Gelişim | ||
5 | Ahlak Gelişimi | ||
6 | Kişilik Gelişimi | ||
7 | ARA SINAVI | ||
8 | Öğrenme Kuramlarına Giriş | ||
9 | Klasik Koşullanma - Bitişiklik Kuramları - Bağlaşımcılık | ||
10 | Edimsel Koşullanma | ||
11 | Sosyal Öğrenme Kuramı | ||
12 | Gestalt Kuram | ||
13 | Bilgiyi İşleme Kuramı | ||
14 | Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi - Öğrenme Stilleri | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Final |
"Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi. Erden, M. ve Akman, Y. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Selçuk, Z. (1999). Eğitim Psikolojisi Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Ertem Matbaacılık. Ulusoy, A. (Ed.). (2003). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık. Ülgen, G. ve Fidan, E. (1997). Çocuk Gelişimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Yeşilyaprak, B. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri. Ankara: Nobel Yayıncılık (Çev: Şahin, M.)"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||||
ÖÇ 9 |