Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PF303 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarına özel eğitimde teknoloji destekli öğretim ile ilgili temel kavramları kazandırmaktır
Prof. Dr. Tahsin ÖNER
1 | Özel eğitim desteği duyan bireyler için materyal tasarlama becerisi edinebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Özel eğitim ve teknolojiyle ilgili temel kavramlar; eğitimde ve özel eğitimde teknolojinin kullanımının önemi; farklı özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerde akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçları teknoloji destekli öğretime uygulama örnekleri; düşük ve yüksek teknoloji gerektiren alternatif ve destekleyici teknoloji uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma | ||
2 | Temel kavramlar (Teknoloji, Eğitim teknolojisi, Öğretim teknolojisi) | ||
3 | Öğretim Sürecinde kullanılan araçlar | ||
4 | Materyal tasarımında yardımcı araçlar | ||
5 | Özel eğitimde yardımcı teknolojiler | ||
6 | Materyal tasarım teknolojileri | ||
7 | Özel eğitimde kullanılan mobil araçlar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Görme yetersizliği olan bireyler için teknoloji destekli öğretim | ||
10 | şitme yetersizliği olan bireyler için teknoloji destekli öğretim | ||
11 | Otizmi olan bireyler için teknoloji destekli öğretim | ||
12 | Öğrenme güçlüğü olan bireyler için teknoloji destekli öğretim | ||
13 | Fiziksel yetersizliği olan bireyler için teknoloji destekli öğretim | ||
14 | Üstün yetenekli bireyler için teknoloji destekli öğretim | ||
15 | Projelerin teslimi | ||
16 | Final sınavı |
Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı kitapları Eliçin, Ö. (2016). Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim. Ankara: Vize Yayıncılık Çakmak, S. (2016). Özel eğitim ve yardımcı teknolojiler. Ankara: Vize yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 |