GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1303007882019 DEVELOPING COUNTRIES IN WORLD POLITICS Seçmeli Ders Grubu 3 6 6,00

Lisans


İngilizce


Öğrencilerin; • Gelişmekte olan ülkeler hakkındaki bilgileri eleştirel bir duyarlılık eşliğinde öğrenmelerine, • Uluslararası ilişkilerde gelişmekte olan ülkelere ilişkin konu ve sorunları tarihsel bağlamında ve kuramsal çerçeveler ile ilişkilendirerek kavramalarına; • Güney ülkelerinin siyasi, normatif ve kurumsal taleplerini öğrenmek ve değerlendirmelerine ve • Afrika ve Asya kıtasındaki ülkelerin devlet, toplum yapıları ve uluslararası ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmak.


Öğr. Gör. Gökhan Sevim


1 Gelişmekte olan ülkeler hakkındaki bilgimizin kaynakları hakkında sorgulayıcı olabilme,
2 Gelişmekte olan ülkelerle ilgili konu ve sorunları hakkında bilgi sahip olabilme ve bu bilgileri tarihsel ve teorik çerçeveden tartışabilme,
3 Siyasi tarih ve dünya politikasına Güney’den bakabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sömürgecilik ve Sonrası; Avrupa Merkezcilik ve Uluslararası İlişkiler Teorisi; Üçüncü Dünya; Gelişme Kuramı; Azgelişmişliğin Gelişimi; Soğuk Savaş ve Üçüncü Dünya; Bağlantısızlık Hareketi; Güney-Güney Dayanışması; Gelişmekte olan ülkelerde devlet ve toplum; Küreselleşme, Neo-Liberal Yönetişim ve Gelişme; Üçüncü Dünya’da Güvenlik Açmazı; Başarısız Devlet Söylemi ve Uluslararsı Müdahale; Eşitsizlik; Oryantalizm; Sömürge Sonrası Söylem; Afrika Ülkeleri ve Uluslararası İlişkiler; Güney Asya Ülkeleri ve Uluslararası İlişkiler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 --- Emperyalizm ve Kolonyalizm --- UAİ Teorisi ve Batı-Dışı Dünya
3 Üçüncü Dünyanın Yükselişi
4 Düşüş Dönemi
5 --- Kalkınma Söylemi ve Eleştirisi --- Kalkınma, Yoksulluk, Eşitsizlik ve Açlık
6 Kalkınma Kıstasları
7 Sınav Öncesi Tekrar ve Değerlendirme
8 - Latin Amerika
9 Dünya Siyasetinde Arjantin ve Brezilya
10 Dünya Siyasetinde Asya
11 Güneydoğu Asya'nın Güvenlik Kurumları
12 Dünya Siyasetinde Güney Asya
13 Hindistan ve Pakistan
14 Dünya Siyasetinde Afrika
15 Nijerya ve Güney Afrika
16 Final Sınavı

• C. Thomas & 04 “Still ... : The TW on the Periphery of IR”, in BJPIR, pp. 241-258 • M T Berger 04 “After the TW,” in TWQ, pp. 19-39 • A F Lowenthal &, «A Transf of LA in a Rapidly Changing World,», in J I Dominguez & eds, Routledge HB of LA in the World , R, 2015, pp. 25-43 • R Russell & 15 “Argentine’s For Pol,” in J I Dominguez & eds, Routledge HB of LA in the World , R, 2015, pp. 127-38 • M Hirst & 15 “Rethinking … Challanges in Brazilian FP,” in J I Dominguez & eds, Routledge HB of LA in the World , R, 2015, pp. 139-152 • S M Pekkanen et al 14 “The IR of Asia,” in ditto eds 14 The Oxf HB of the IR of Asia, pp 3-23 • E Goh 14 “SE Asia’s Evolving Sec Rels & Strategies,” in S M Pekkanen et al eds 14 pp 462-480 • A D Ba 14 “Asia’s Reg Sec Institutions,” in S M Pekkanen et al eds 14 pp 667-689 • S Cornelissen et al 12 «Intro – Africa & IR IR …», in S Cornelissen & eds 12 Africa & IR in the 21st c, Palgrave, pp 1-17 • T M Shaw et al 12 «Conclusion…» in S Cornelissen & eds 12 Africa & IR in the 21st c, Palgrave, pp. 194-208 http://hdr.undp.org/en http://datatopics.worldbank.org/world-development-indicators/stories/the-classification-of-countries-by-income.html https://www.worldbank.org/en/topic/poverty/overview https://www.un.org/sustainabledevelopment/



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 15 4 60
Toplam İş Yükü (saat) 174

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek