GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1303009442022 POLITICS OF ECONOMIC DEVELOPMENT Seçmeli Ders Grubu 4 8 7,00

Lisans


İngilizce


Bu ders öğrencilere siyasi ve ekonomik kalkınmanın ileri düzeydeki çalışmalarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Hükümetlerin ekonomik kalkınmayı desteklemek için kullandıkları (veya geçmişte kullandıkları) farklı stratejilerden bazılarını inceleyeceğiz ve belirli bağlamlarda bazı stratejilerin neden diğerlerinden daha iyi çalıştığını anlamaya çalışacağız.


Asst. Prof. Dr. Betül Aydoğan Ünal


1 ÖÇ1. Alandaki anahtar soruları incelemek.
2 ÖÇ2. Mantıksal tutarlılıkları ve ampirik doğrulukları için bu sorulara verilen rakip cevapları değerlendirmek.
3 ÖÇ3. Farklı siyasi bağlamlar arasında karşılaştırmalar yapmak ve bu tür karşılaştırmaları siyaset dünyası hakkında ileri sürülen iddiaları test etmek için kullanmak.

Birinci Öğretim



[Yok]


Karşılaştırmalı siyasete yaklaşımlara ve bunun fiili siyasetle ilişkisine kısa bir girişten sonra, egemen siyasi örgütlenme biçimi olarak devletin gelişimine ve devletin ekonomik kalkınmada oynadığı role odaklanacağız. Devleti “yukarıdan” (devletin uluslararası siyasette baskın bir oyuncu olmadığı uluslararası bir perspektiften ), “aşağıdan” (devletler içinde var olan farklı sosyal grupların perspektifinden) inceleyeceğiz. ve “içeriden” (devleti oluşturan çeşitli kurumların bakış açısından). Bu süreçte, devlet ve ekonomik kalkınmayı incelemeye yönelik bu farklı yaklaşımların birbiriyle nasıl karmaşık şekillerde kesiştiğini inceleyeceğiz.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Karşılaştırmalı Siyaset Yaklaşımları
3 Kalkınmaya Klasik Yaklaşımlar
4 Kültürel Kuramlar
5 Modernleşme Teorisi
6 Modernleşme Teorisinin Zorlukları
7 Uluslararası Sistem ve Bağımlılık
8 Vize sınavı
9 Geç Kalkınma Politikası
10 Devlet Önderliğinde Sanayileşme
11 Vaka Çalışması: Doğu Asya Mucizeleri
12 Piyasa Odaklı Kalkınma
13 Sivil Toplum ve Sosyal Sermaye
14 Sosyal Politika ve Refah Devletinin Gelişimi
15 Vaka Çalışması: “Amerikan İstisnacılığını” Açıklamak
16 Final sınavı

Daniel Lerner, The Passing of Traditional Society: Modernizing the Middle East (Free Press, 1958), s. 19-65. WW Rostow, The Stages of Economic Growth: A Non-Communist Manifesto (Cambridge University Press, 1960), s. 1-12. Alexander Gerschenkron, Tarihsel Perspektifte Ekonomik Gerilik (Harvard University Press, 1962), s. 5-30. Ronald Inglehart ve Christian Welzel, Modernization, Cultural Change, and Democracy: The Human Development Sequence (Cambridge University Press, 2005), s. 15-61. Chalmers Johnson, “Siyasi Kurumlar ve Ekonomik Performans: Japonya, Güney Kore ve Tayvan'da Devlet-İş İlişkisi.” Frederic C. Deyo, ed. Yeni Asya Sanayiciliğinin Politik Ekonomisi (Ithaca: Cornell University Press, 1987), s. 136-164. Alice Amsden, Asia's Next Giant: South Korea and Late Industrialization (New York: Oxford University Press, 1989), s. 3-18 ve 79-85. Robert Bates, Tropikal Afrika'da Piyasalar ve Devletler (University of California Press, 1981), s. 11-44, 62-77. Kiren Aziz Chaudhry, “Myths of Market and the Common History of Late Developers,” Politics & Society 21, No. 3 (Eylül 1993), s. 245-258 ve 264-266. Daron Acemoglu ve James A. Robinson, Why Nations Fail: The Origins of Power, Refah ve Yoksulluk (New York: Crown Publishers, 2012), s. 7-63; 70-83.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 3 60
Toplam İş Yükü (saat) 204

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 4 5 4
ÖÇ 2 5 5 4 5
ÖÇ 3 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek