GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1301009462022 IR THEORY IN PRACTICE Ders 4 8 9,00

Lisans



Dersin amacı, öğrencilerin Uluslararası İlişkiler kavramları ve teorileri ile ilgili elde ettikleri bilgi birikimini, dünya siyasetinden vakalar aracılığıyla uygulamaya dökmelerini sağlamaktır. Her bir teroinin ön plana çıkacağı haftalık olay ve vaka örneklemleri üzerinden, öğrencilerin doğrudan katılacağı etkinlikle aracılığı ile teorik bilgiyi pratik deneyimlerle birleştirmek bu dersin en temel amacıdır. Simülasyon ve münazara gibi öğrencilerin aktif katılımına imkan sağlayan bir metot kullanılarak, öğrencilere öğrendiklerini hayata geçirme becerisi sağlanmaya çalışılacaktır.


Doç. Dr. Feride Aslı Ergül Jorgensen


1 Uluslararası İlişkiler teorilerini daha iyi anlamak.
2 Dünya siyasetini teoriler ile eşleştirerek empirik bilgiye kavramsal araçlarla açıklamlar getirmek.
3 Fikir beyan etme, düşüncesini savunma ve tartışma becerilerini geliştirmek.

Birinci Öğretim


Temel Uluslararası İlişkiler bilgisi


Ders İngilizce işleneceği için öğrencilerin konuşma ve sunum yeteneklerinin de test edileceği interaktif bir ders planlanmaktadır.


Uluslararası İlişkiler disiplinin temel teorileri olan Realizm, Liberalizm, Marksizm, İngiliz Okulu, İnşacılık, Elkeştirel Teori, Post-Yapısalcılık ve Post-Kolonyalizm ekseninde, dünya siyasetinin tarihsel veya güncel konuları işleneceketir. Her dönem dünya siyasetindeki gelişmelere göre örneklemler güncellenecektir. Bu dönem işlenecek derste, Irak İşgali, Çin-Rusya-ABD üçgeni, Türkiye'nin Orta Doğu Politikası, Türk Dış Politikasının işbirliği siyaseti, Avrupa Birliği'nin değişen dış politika yaklaşımı ve İran'daki kadın hareketi gibi konular işlenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kavram ve teorilere giriş
2 Teorik düşünmek nedir?
3 Teori ile Pratik birbirini nasıl destekler?
4 Realizm ve ABD-Rusya dengesi
5 Liberalizm ve Realizm çerçevesinde Avrupa Birliği'nin değişen dış politika yönelimleri
6 İnşacı perspektiften Türkiye'nin Orta Doğu'daki rolü
7 Ara Sınav
8 Post-yapısalcılık gözlükleriyle uluslararası toplumu incelemek
9 Suriye'deki İç Savaş, Müdahale ve İngiliz Okulu
10 Kıbrıs Sorunu ve Eleştirel Teori
11 Yüzüklerin Efendisi Üçlemesi ve Frankfurt Okulu
12 Afrika'da yeni kurulan devletler ve Post-kolonyal teori
13 Türkiye-Rusya İlişkileri ve Neorealizm
14 Simülasyonların değerlendirilmesi
15 Ders değerlendirmesi ve sonuç
16 Final Sınavı

-Jørgensen, K. E. (2010). International relations theory. A New Introduction. Palgrave -Siddi, M. (2017). EU-Russia energy relations: from a liberal to a realist paradigm?. Russian Politics, 2(3), 364-381. -Raik, K. (2016). Liberalism and geopolitics in EU–Russia relations: rereading the “Baltic factor”. European Security, 25(2), 237-255. -Kropatcheva, E. (2012). Russian foreign policy in the realm of European security through the lens of neoclassical realism. Journal of Eurasian Studies, 3(1), 30-40. -Smith, M. E. (2011). A liberal grand strategy in a realist world? Power, purpose and the EU's changing global role. Journal of European public policy, 18(2), 144-163. -Attinà, F. (2003). Euro-Mediterranean Partnership Assessed: The Realist and Liberal Views, The. Eur. Foreign Aff. Rev., 8, 181. -Hyde-Price, A. (2013). Neither realism nor liberalism: new directions in theorizing EU security policy. Contemporary security policy, 34(2), 397-408. -Bozdaglioglu, Y. (2004). Turkish foreign policy and Turkish identity: a constructivist approach. Routledge. -Altunışık, M. B. (2009). Worldviews and Turkish foreign policy in the Middle East. New Perspectives on Turkey, 40, 169-192. -Gülseven, E. (2010). Identity security and Turkish foreign policy in the post-cold war period: Relations with the EU, Greece and the Middle East (Doctoral dissertation, School of Social Sciences Theses). Ali, A. A. (2019). -Constructivist Analysis of Contemporary Turkish Foreign Policy. Journal of Middle Eastern Research, 2, 4-24. -Waever, O. (1998). Four meanings of international society: A trans-Atlantic dialogue. International society and the development of international relations theory, 2, 80-144. -Campbell, D. (1998). Why fight: Humanitarianism, principles, and post-structuralism. Millennium, 27(3), 497-521. -Bull, H. (2019). The Grotian conception of international society. In The War System (pp. 613-634). Routledge. -Zembylas, M. (2010). Critical discourse analysis of multiculturalism and intercultural education policies in the Republic of Cyprus. Cyprus Review, 22(1), 39-59. -Hürsoy, S. (2013). Kuramlar ve Kibris Sorunu Üzerine Çikarimlar/Theories and Implications on the Cyprus Problem. Ege Akademik Bakis, 13(2), 259. -Larti, H., MohagheghNia, H., ShahabiNia, R., & Abdolkhani, L. (2023). Analysis of the Syrian crisis in the light of the English school. Political Sociology of Iran, 5(11), 3435-3452. -Karimi, M., & Shafaee, S. M. M. (2018). Poor governance and Civil War in syria. Türkiye Ortadoğu Çalışmaları Dergisi, 5(1), 49-71.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 5 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 5 50
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 270

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 5 5 2 4 3 5 1 3 4
ÖÇ 2 3 5 2 3 4 3 5 5 1 3
ÖÇ 3 4 3 3 4 5 5 4 2 1 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek