GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RPD407 RPD'DE PROGRAM GEL. Ders 4 7 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamında program geliştirme sürecini; İlköğretim, orta öğretim ve yükseköğretim düzeylerinde uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programlarının yapısını anlamasını ve psikoeğitim programı geliştirme, ihtiyaca yönelik etkinlik geliştirme-seçme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.


Doç. Dr. Betül Meydan


1 Okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerini kavrayabilme
2 Çeşitli konularda geliştirilmiş psikoeğitim programlarını değerlendirebilme
3 Öğrencilerin yeterlik alanlarına uygun grup rehberliği etkinlikleri seçebilme ve geliştirebilme
4 Bir konuda psikoeğitim programı geliştirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Program geliştirme süreci, Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlı ve programlı yürütülmesinin önemi, Okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının geliştirilme süreçleri, Okul rehberlik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde psikolojik danışmanların ve öğretmenlerin işlevleri, Öğrencilerin yaşlarına göre sahip olmaları gereken yeterlikler, Okullarda halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programları, Psikoeğitim programları, Grup rehberlik etkinlikleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Program geliştirme süreci
3 Okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, ANLATMA uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model OKUMA Kapsamlı rehberlik programları)
4 Okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, ANLATMA uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model- OKUMA Kapsamlı rehberlik programları)
5 Okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model- Kapsamlı rehberlik programları)
6 Okullarda halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programlarını inceleme
7 Okul rehberlik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde psikolojik danışmanların ve öğretmenlerin rolü
8 İhtiyaç analizi, kapsamı, önemi, ihtiyaç analizi formlarının incelenmesi
9 Öğrencilerin yaş düzeylerine göre sahip olması gereken yeterlikler Çeşitli konularda geliştirilmiş psikoeğitim programlarını inceleme
10 Çeşitli konularda geliştirilmiş psikoeğitim programlarını inceleme
11 Program amaçlarının belirlenme ve yazılması
12 Grup-sınıf rehberliği etkinliği geliştirme süreci
13 Programın amaçlarına-öğrenci yeterliklerine uygun grup rehberliği etkinlikleri seçebilme Programın amaçlarına-öğrenci yeterliklerine uygun grup rehberliği etkinlikleri geliştirebilme
14 Grup rehberliği etkinliklerinin sunumu
15 Grup rehberliği etkinliklerinin sunumu
16 Final Sınavı

Akkök, F. (1999) .İlköğretimde Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi Bacanlı, F. (1996). Lise Öğrencileri İçin Mesleki Grup Rehberliği Programı ve Uygulama Klavuzu. Gözden geçirilmiş 2. baskı. Kuzgun, Y. & Bacanlı, F. (dizi editörleri). ). Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları Dizisi:4. Ankara. Nobel Yayıncılık. Bilge, F. Ve Ç.Y. Eroğlu (2003). Sınıfta Rehberlik Etkinlikleri. Ankara. Nobel Yayıncılık. Cihangir, Z. (2004). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi. Ankara. Nobel Yayıncılık. Erkan, S. (2000). Örnek Grup rehberliği Etkinlikleri. Ankara. Pegem Erkan, S (2004). Okul Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara. Nobel Yayıncılık. Erkan, S. Ve A. Kaya (2005). Grup Rehberliği Programları. Ankara. PegemA Yayıncılık. Gysbergs, N. C. Ve Henderson, P. (2000). Developing and Managing Your School Guidance Programme. Third Edition. Alexsantria, VA. ACA. Kulaksızoğlu, A (2004). Kişisel Gelişim Uygulamaları. Ankara. Nobel Yayıncılık. Kulaksızoğlu, A (2005). Örnek Grup Rehberlik Programları. Ankara. Nobel Yayıncılık. M.E.B. (2000). Özel Eğitim Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü Orta Öğretim Kurumları Sınıf Öğretmenleri İçin 9-10-11 Sınıf Rehberlik Programı. Ankara. Myrick, R.D. (1997). Developmental Guidance and Counseling: A Practical Approach. Third Edition, Minneapolis: Educational Media Corparation. Selçuk, Z ve N. Güner (2000). Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları. Ankara. Pegem Yayıncılık. Usluer, E. (2005). Meslek İnceleme Klavuzu. Kuzgun, Y. & Bacanlı, F. (dizi editörleri). Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları Dizisi:6. Ankara. Nobel Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 2 2 2 2 3 5 5 5 4 4 5 3 3 4 1 2 5 3
ÖÇ 2 2 2 2 4 3 5 5 5 4 4 5 4 3 4 1 3 5 1
ÖÇ 3 3 1 3 2 1 5 5 5 4 4 5 1 3 3 1 3 5 3
ÖÇ 4 3 2 3 4 3 5 5 5 4 4 5 4 5 4 1 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek