GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4506003082006 MATEMATİK ÖĞRETİMİ-II Ders 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarının, Milli Eğitim Bakanlığı Matematik Öğretimi Programında yer alan matematiksel kavramları uygun öğrenme yöntemleri, teknoloji ve materyaller kullanarak öğretim ortamı hazırlamaları istenmektedir.


Doç. Dr. Kemal Altıparmak


1 İlköğretim birinci kademe öğrencilerin bilişsel özelliklerini göz önüne alarak yapılandırmacı bir formatta öğretim gerçekleştirme yeteneğini kazanabilme.
2 Bu alanda var olan matematiksel kavramlar arasındaki zinciri anlayabilme.
3 Bu alanda ki gelişmeleri takip edebilme.
4 İlköğretim öğrencilerinin gelişim düzeylerini göz önünde bulundurarak, bu ders için uygun eğitim materyali hazırlayabilme.
5 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Geometri, örüntüler, ölçme, veri analizi ve değerlendirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, van Hiele Geometri düşünme modeli, Öğrenci gruplarının belirlenmesi
2 Geometride temel kavramlar; nokta, doğru, ışın, doğru parçası, açı; düzlem, dar açı, dik açı, geniş açı, doğru açı
3 Uzamsal İlişkiler; eş nesneler, simetrik şekil, simetri doğrusu, ayna simetrisi
4 Geometrik cisimler ve şekiller; : kenar, köşe, üçgen, kare, dikdörtgen, çember, daire, küp, kare prizma, dikdörtgen prizma, üçgen prizma, küre, silindir, dörtgen, beşgen, altıgen, sekizgen, köşegen, ayrıt, yüz, koni
5 Örüntüler, geometrik örüntüler
6 Uzunluk Ölçme: standart olmayan ölçümler, metre (m), santimetre (cm), sayı doğrusu, kilometre (km), milimetre (mm)
7 Çevre ve alan ölçümü;
8 Arasınav (Vize)
9 Paralarımız, zaman ölçme; Türk lirası (TL), kuruş (kr.), ay, hafta, gün, saat, dakika, saniye
10 Tartma, sıvı ölçme; standart olmayan ve olan kütle sıvı ölçü birimleri
11 Tartma ve sıvı ölçme 2
12 Veri toplama ve değerlendirme; tablo, veri, çetele tablosu, sıklık tablosu, nesne grafiği, şekil grafiği, ağaç şeması, sütun grafiği
13 Geometri ve ölçme ile ilgili problemler 1 (1 ve 2. Sınıf seviyesinde)
14 Geometri ve ölçme ile ilgili problemler 1 (3 ve 4. Sınıf seviyesinde)
15 Geometri ve ölçme ile ilgili problemler 3 (4. Sınıf seviyesinde)

Kaynaklar: ALTUN Murat, “Matematik Öğretimi”, Alfa Yayıncılık, 2002 BAYKUL Yaşar, “İlköğretimde Matematik Öğretimi”, Anı Yayıncılık, 1999 OLKUN Sinan, Toluk Zülbiye, “İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi”, Maya akademi, 2007 PESEN Cahit, ODABAŞ Akın, “Matematik Öğretimi” Mikro Yayıncılık, 2000 Ders malzemeleri: Farklı renklerde kartonlar, mukavva, boyama kalemleri, cetvel, makas, yapıştırıcı, bant, ip, kumaş parçaları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 110

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek