Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4506003082006 | MATEMATİK ÖĞRETİMİ-II | Ders | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğretmen adaylarının, Milli Eğitim Bakanlığı Matematik Öğretimi Programında yer alan matematiksel kavramları uygun öğrenme yöntemleri, teknoloji ve materyaller kullanarak öğretim ortamı hazırlamaları istenmektedir.
Doç. Dr. Kemal Altıparmak
1 | İlköğretim birinci kademe öğrencilerin bilişsel özelliklerini göz önüne alarak yapılandırmacı bir formatta öğretim gerçekleştirme yeteneğini kazanabilme. |
2 | Bu alanda var olan matematiksel kavramlar arasındaki zinciri anlayabilme. |
3 | Bu alanda ki gelişmeleri takip edebilme. |
4 | İlköğretim öğrencilerinin gelişim düzeylerini göz önünde bulundurarak, bu ders için uygun eğitim materyali hazırlayabilme. |
5 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Geometri, örüntüler, ölçme, veri analizi ve değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, van Hiele Geometri düşünme modeli, Öğrenci gruplarının belirlenmesi | ||
2 | Geometride temel kavramlar; nokta, doğru, ışın, doğru parçası, açı; düzlem, dar açı, dik açı, geniş açı, doğru açı | ||
3 | Uzamsal İlişkiler; eş nesneler, simetrik şekil, simetri doğrusu, ayna simetrisi | ||
4 | Geometrik cisimler ve şekiller; : kenar, köşe, üçgen, kare, dikdörtgen, çember, daire, küp, kare prizma, dikdörtgen prizma, üçgen prizma, küre, silindir, dörtgen, beşgen, altıgen, sekizgen, köşegen, ayrıt, yüz, koni | ||
5 | Örüntüler, geometrik örüntüler | ||
6 | Uzunluk Ölçme: standart olmayan ölçümler, metre (m), santimetre (cm), sayı doğrusu, kilometre (km), milimetre (mm) | ||
7 | Çevre ve alan ölçümü; | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | Paralarımız, zaman ölçme; Türk lirası (TL), kuruş (kr.), ay, hafta, gün, saat, dakika, saniye | ||
10 | Tartma, sıvı ölçme; standart olmayan ve olan kütle sıvı ölçü birimleri | ||
11 | Tartma ve sıvı ölçme 2 | ||
12 | Veri toplama ve değerlendirme; tablo, veri, çetele tablosu, sıklık tablosu, nesne grafiği, şekil grafiği, ağaç şeması, sütun grafiği | ||
13 | Geometri ve ölçme ile ilgili problemler 1 (1 ve 2. Sınıf seviyesinde) | ||
14 | Geometri ve ölçme ile ilgili problemler 1 (3 ve 4. Sınıf seviyesinde) | ||
15 | Geometri ve ölçme ile ilgili problemler 3 (4. Sınıf seviyesinde) |
Kaynaklar: ALTUN Murat, “Matematik Öğretimi”, Alfa Yayıncılık, 2002 BAYKUL Yaşar, “İlköğretimde Matematik Öğretimi”, Anı Yayıncılık, 1999 OLKUN Sinan, Toluk Zülbiye, “İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi”, Maya akademi, 2007 PESEN Cahit, ODABAŞ Akın, “Matematik Öğretimi” Mikro Yayıncılık, 2000 Ders malzemeleri: Farklı renklerde kartonlar, mukavva, boyama kalemleri, cetvel, makas, yapıştırıcı, bant, ip, kumaş parçaları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |