GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4511004282013 SANAT VE TOPLUM Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı; öğrencilerin, sanatın toplumsal dinamiklerini kavrayabilmesi, sanat ve toplum ilişkisini anlamlandırarak kültürel donanımını pekiştirmek, belirli düzeyde estetik beğeni ve eleştirel görüş kazandırarak topluma duyarlı, aydın eğitimciler yetiştirmektir.


Assoc.Prof.Dr. Melek Şahan


1 Toplum ve sanat ilişkisini açıklayabilme.
2 Farklı kültürlere ait belirgin sanatsal ifade biçimlerini tanıyabilme
3 Geçmişteki büyük uygarlıklara ait başyapıtları tanıyabilme
4 Görsel okuryazarlık kazanma.
5 Edinilen bilgi ve becerileri alanına uyarlayabilme.
6 Edinilen bilgi ve becerileri eğitimci kimliğini destekleyecek doğrultuda kullanabilme.


Yok


Yok


-Görsel sanatlar alanında genel kültür düzeyinde sanat kavramlarına bakış. -Farklı kültürlerdeki sanatçı ve sanat eserlerine genel bakış. -Sanat, sanatçı, eser ve toplum ilişkisi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sanat nedir? Sanatın toplumsal işlevleri
2 Tarihöncesi dönem mağara resimleri ve üç boyutlu nesnelerin ve ilkel sanatın incelenmesi
3 Anadolu’nun tarihöncesi ve tarihi devirlerinin kültürel varlıklarının incelenmesi
4 Orta Asya Hun, Göktürk ve Uygur kültürel varlıklarının incelenmesi
5 Mezopotamya ve Mısır sanatının incelenmesi
6 Yunan ve Roma sanatının incelenmesi
7 Hıristiyan inancı ile birlikte sanatın yorumlanması. Ortaçağ. İslam sanatının genel hatlarıyla incelenmesi.
8 Ara sınav
9 Rönesans, Aydınlanma Çağı, Sanayi Devrimi
10 Dünyada toplumu etkileyen, yönlendiren sanatsal üretimler ve çalışmalardan örneklerin incelenmesi
11 Modern sanat ve toplumsal yapı
12 Modern sanat ve toplumsal yapı
13 Postmodern ve günümüz sanatından örneklerin incelenmesi
14 Toplumların, uygarlıkların, kültürlerin sanatla bütünlüğü üzerine örnek sanat yapıtlarının incelenmesi
15 Sanatın birey üzerindeki etkileri
16 Final sınavı

-BAYNES, Ken (2004). Toplumda Sanat. YKY. -FISCHER, Ernst (1995). Sanatın Gerekliliğ. Payel. -YILMAZ, Mehmet (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ütopya. -AKURGAL, Ekrem (1998). Anadolu Kültür Tarihi. Tübitak. -KIRIŞOĞLU, Olcay Tekin (2002). Sanatta Eğitim-Görmek Öğrenmek Yaratmak. Pegem Yayıncılık. -GOMBRICH, E.H (2007). Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -TURANİ, Adnan (2010). Dünya Sanat Tarihi,Remzi Kitabevi, İstanbul -JANSON, H.W (1995). History of Art, Harry N. Abrams, Inc., Publishers, New York


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 5 2 10
Tartışma 5 2 10
Bireysel Çalışma 8 5 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Okuma 8 5 40
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 1 2
ÖÇ 2 2
ÖÇ 3 1 1
ÖÇ 4 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 2 1
ÖÇ 6 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek