Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4511004282013 | SANAT VE TOPLUM | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı; öğrencilerin, sanatın toplumsal dinamiklerini kavrayabilmesi, sanat ve toplum ilişkisini anlamlandırarak kültürel donanımını pekiştirmek, belirli düzeyde estetik beğeni ve eleştirel görüş kazandırarak topluma duyarlı, aydın eğitimciler yetiştirmektir.
Assoc.Prof.Dr. Melek Şahan
1 | Toplum ve sanat ilişkisini açıklayabilme. |
2 | Farklı kültürlere ait belirgin sanatsal ifade biçimlerini tanıyabilme |
3 | Geçmişteki büyük uygarlıklara ait başyapıtları tanıyabilme |
4 | Görsel okuryazarlık kazanma. |
5 | Edinilen bilgi ve becerileri alanına uyarlayabilme. |
6 | Edinilen bilgi ve becerileri eğitimci kimliğini destekleyecek doğrultuda kullanabilme. |
Yok
Yok
-Görsel sanatlar alanında genel kültür düzeyinde sanat kavramlarına bakış. -Farklı kültürlerdeki sanatçı ve sanat eserlerine genel bakış. -Sanat, sanatçı, eser ve toplum ilişkisi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sanat nedir? Sanatın toplumsal işlevleri | ||
2 | Tarihöncesi dönem mağara resimleri ve üç boyutlu nesnelerin ve ilkel sanatın incelenmesi | ||
3 | Anadolu’nun tarihöncesi ve tarihi devirlerinin kültürel varlıklarının incelenmesi | ||
4 | Orta Asya Hun, Göktürk ve Uygur kültürel varlıklarının incelenmesi | ||
5 | Mezopotamya ve Mısır sanatının incelenmesi | ||
6 | Yunan ve Roma sanatının incelenmesi | ||
7 | Hıristiyan inancı ile birlikte sanatın yorumlanması. Ortaçağ. İslam sanatının genel hatlarıyla incelenmesi. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Rönesans, Aydınlanma Çağı, Sanayi Devrimi | ||
10 | Dünyada toplumu etkileyen, yönlendiren sanatsal üretimler ve çalışmalardan örneklerin incelenmesi | ||
11 | Modern sanat ve toplumsal yapı | ||
12 | Modern sanat ve toplumsal yapı | ||
13 | Postmodern ve günümüz sanatından örneklerin incelenmesi | ||
14 | Toplumların, uygarlıkların, kültürlerin sanatla bütünlüğü üzerine örnek sanat yapıtlarının incelenmesi | ||
15 | Sanatın birey üzerindeki etkileri | ||
16 | Final sınavı |
-BAYNES, Ken (2004). Toplumda Sanat. YKY. -FISCHER, Ernst (1995). Sanatın Gerekliliğ. Payel. -YILMAZ, Mehmet (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ütopya. -AKURGAL, Ekrem (1998). Anadolu Kültür Tarihi. Tübitak. -KIRIŞOĞLU, Olcay Tekin (2002). Sanatta Eğitim-Görmek Öğrenmek Yaratmak. Pegem Yayıncılık. -GOMBRICH, E.H (2007). Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -TURANİ, Adnan (2010). Dünya Sanat Tarihi,Remzi Kitabevi, İstanbul -JANSON, H.W (1995). History of Art, Harry N. Abrams, Inc., Publishers, New York
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 5 | 2 | 10 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 8 | 5 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | |||||||||
ÖÇ 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | |||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||
ÖÇ 6 | 1 | 2 |