Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2802002082016 | SÜREGEN HASTALIKLAR FİZYO-PATOLOJİSİ | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, beslenme ile ilişkili süregen hastalıkların, bu hastalıkların altında yatan fizyopatolojik mekanizmaların ve risk faktörlerinin öğrenilmesidir.
Prof. Dr. Dilek Taşkıran
1 | Kronik hastalıkları tanımlayabilmek ve beslenme ve yaşam tarzı ile ilişkisini açıklayabilmek |
2 | Obezite gelişimine yol açan risk faktörlerini ve altta yatan fizyopatolojik mekanizmaları kavrayabilmek |
3 | Tip I ve Tip II diabetin gelişimine yol açan risk faktörlerini ve altta yatan fizyopatolojik mekanizmaları kavrayabilmek. |
4 | Metabolik sendromu tanımlayabilmek, risk faktörlerini ve altta yatan fizyopatolojik mekanizmaları kavrayabilmek. |
5 | Hipertansiyon ve kalp-damar hastalıklarının gelişimine yol açan risk faktörlerini ve altta yatan fizyopatolojik mekanizmaları kavrayabilmek. |
6 | Nutrisyonel anemileri tanımlayabilmek, risk faktörlerini ve altta yatan fizyopatolojik mekanizmaları kavrayabilmek. |
7 | Raşitizim ve osteoporozun gelişimine yol açan risk faktörlerini ve altta yatan fizyopatolojik mekanizmaları kavrayabilmek. |
8 | Beslenme ve kanser arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmek, kanser gelişimine yol açan risk faktörlerini ve altta yatan fizyopatolojik mekanizmaları kavrayabilmek. |
9 | Yaşlanma ve beslenme ile ilişkili bozuklukları tanımlayabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde beslenme ile ilişkili süregen hastalıkların ülkemizde ve dünyadaki görülme sıklığı, risk faktörleri, hastalıkların altında yatan fizyopatolojik mekanizmalar, bu hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinden bahsedilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Süregen hastalıklara genel bakış | ||
2 | Beslenme ve kronik hastalıklar | ||
3 | Obezitenin fizyolopatolojisi | ||
4 | Diabetes Mellitus I | ||
5 | Diabetes Mellitus II | ||
6 | Metabolik sendrom | ||
7 | Hipertansiyon ve kalp-damar hastalıkları | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Nutrisyonel anemiler | ||
10 | Raşitizim ve osteoporoz | ||
11 | Beslenme ve kanser | ||
12 | Yaşlanma ve beslenme | ||
13 | Final sınavı |
Değişik kitaplardan ve yayınlardan hazırlanmış ders notları. Hastalıkların patofizyolojisi (Çeviri), Stephan J. McPhee, gary D. Hammur, Palme Yayıncılık, 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 111 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |